Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Douglas KochHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart, Scott Speedman, Tanaya Beatty, Don McKellar, Lihi Kornowski, Yorgos Pirpassopoulos, Welket Bungué, Nadia Litz (více)Obsahy(1)
V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)
(více)Videa (7)
Recenze (160)
Ano, je to zastaralá a vlastně pro většinu diváků zbytečná artovka, ale David Cronenberg je jen jeden a přesně ví co a proč dělá... buď přistoupíte na jeho hru (kterou hraje už od Cosmopolis), nebo se budete nudit... Já jsem rád, že pořád tu jsou tvůrci, kteří si dělají, co chtějí, bez ohledu na cokoli a kohokoli ()
Cronenberg, jako ho mám a nemám rád. Vizuálně mi to přišlo stejně chudý, jako jeho minimalistický ´Pavouk´, ani tu atmosféru už David nedává, a těch pár bizarních sarkofágů už to nevytrhne. Na druhou stranu, ten předestřený mikrosvět pěti hlavních postav je natolik úchylný, že je svým spůsobem zábavné to sledovat, pokud se naladíte na stejnou notu. Prostě si připadáte jako nějaky creepy voyeur, co klíčovou dirkou pozoruje párek podivínů, kteří si navzájem lížou svoje tělesný deformace. Tady si za „lízání“ dosaďte šahání do břicha, vytahování nádorů, řezání do kůže a dělání zipu na břišním řezu (slyšel někdo Videodrom?). Nakonec nejzábavnější na celém filmu je nasraná frustrace neinformovaných diváků a divaček, kteří odcházejí během představení, protože čekali „něco pěknýho“ s Mortensenem, a místo toho tam nějací blázni tahaj z břicha potetovaný vnitřnosti. Davide, i proto Tě mám vlastně pořád rád :o) ()
V podstatě se jedná o Crash v trochu jiném podání s kapkou Východních příslibů. Cronenberg tak vykrádá sám sebe. Zločiny budoucnosti bych ale neoznačil za úchylné, což bývá časté spojení v souvislosti s Cronenbergem a jeho tvorbou, nýbrž za zvrácené, amorální a odporné. Osloví několik přitažlivých hereček, které svlékne a dostane je do absurdních pozic, tím si možná nějaké fanoušky najde, většinu však spíše odpudí a odradí. Chtěl jsem dát jednu hvězdičku za Kristen Stewart, ale za závěrečnou pitvu nemohu dát ani to. ()
Uf, tak to je síla! Nepamatuji se, kdy jsem viděl v rámci sci-fi žánru současný film (míněno z posledních let), který by mě tak silně uzemnil svou originalitou, zpracováním i myšlenkou. S Davidem Cronenbergem jsem měl dosud převažně pozitivní zkušenosti s jeho filmy ze 70. a 80. let, které jsem však dnešníma očima bral především jako kvalitní a seriózní žánrovou zábavu. Nové Zločiny budoucnosti možná nejsou úplně nejlepším Cronenbergovým filmem, ale kromě dalšího promyšleného světa s mrazivou vizí mě silně upoutaly i jako umělecké podobenství s hutným sdělením. Celý film je naplněný myšlenkami, silnými dialogy a spoustou výjevů, v nichž se kreativně řeší možné důsledky a obrácená strana rapidního pokroku v oblasti vědy, umění, společnosti či lidstva. Veřejné operace jako nová mediální senzace, chirurgické zákroky jako nový způsob sexu, řezání kůže jako nové umění v rámci módy a dizajnu... Cronenbergův bizarní svět mě zneklidňoval, děsil, mrazil (nejvíc asi během slavnostního předvádění nového „umění“ na čele jedné krásky). Zároveň mě však fascinoval svou atmosférou a spolu s podmanivým vizuálem i špičkovými hereckými výkony snad všech hlavních protagonistů držel silně v její zajetí. Přijde mi obdivuhodné, jak i po víc než 50ti letech od prvních Zločinů budoucnosti dokáže Cronenberg stále přijít v rámci svých specifických sci-fi s něčím originálním, pořád provokovat novými tématy, zároveň však jako obvykle svůj nevšední svět pečlivě propracovat a snad vše odpudivé a úchylné v něm plně využít k prospěchu myšlenky a působivosti svého díla. Film z aktuálního roku 2022, jaký mi patrně ještě dlouho zůstane v paměti... [95%] ()
nikdy sem nebyl zrovna Cronenbergův fanoušek a ani s tímhle návratem k tomu co mu bylo vždy vlastní se to nezmění.Crimes of the future je stejnou měrou zajímavé, nepříjemné a rozvleklé a na to abych si trochu utřídil myšlenky ohledně dojmů bych to musel vidět ještě jednou (a to se nejspíš nikdy nestane)...55% ()
Galerie (43)
Zajímavosti (9)
- Viggo Mortensen (Saul) utrpěl na koňském závodě v Kentucky zhmožděninu stehenního svalstva, kvůli čemuž nemohl stát více než několik minut. To je také důvod, proč jeho postava ve velké části scén klečí. (NiWi)
- Natáčanie prebiehalo počas augusta a septembra 2021 v Grécku. (Paldiny)
Reklama