Reklama

Reklama

Dvojník

Trailer

Obsahy(1)

V blízkej budúcnosti sa žena menom Sarah (Karen Gillan) dozvie, že je nevyliečiteľne chorá. Aby zachránila svoju rodinu pred bolesťou zo straty, rozhodla sa pre svoj klonovací postup a vycvičí klon, aby sa cítila ako ona. Potom sa však Sarah zázračne uzdraví, čo ju privádza k novému problému: v spoločnej budúcnosti ľudia nemôžu existovať dlhšie, ako je časový limit ich klonov. Podľa zákona musí Sarah a jej klon nakoniec medzi sebou bojovať až do smrti. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (58)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Nízkorozpočtové scífko sice s poněkud slabou až slabomyslnou zápletkou, ale s tuze zajímavou stavbou příběhu i režií. Děj je většinou statický a extrémně neakční, jeho postavy svou strojovou mluvou i pohyby připomínají androidy, obsah jejich dialogů je místy absurdní, výsledná atmosféra filmu je artová až surreálná. A na první pohled jednoznačný závěr se v samém závěru stane závěrem částečně nejednoznačným a divák se může svobodně rozhodnout, jakou ze dvou nabízejících se point si zvolí jako tu správnou, protože tvůrci mu nejednoznačností závěru dávají svobodně na výběr (ale to může být jen můj subjektivní pocit a pointa je přece jen jenom jedna a je úplně jasná). Sice se v žádném případě nejedná o nějakou popkulturní blbůstku pro žrouty popcornu, ale nečekejte ani nějakou hlubokou psychologii a existenciálně výjimečně silný zážitek. Silné tři. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"Sarah, you're going to die." "Oh, why aren't I crying?" ________ Karen Gillan v brilantní dvojroli, Aaron Paul, obzvlášť morbidní černý humor, minimalisticky bezemoční a chladná režie jak od Yorgose Lanthimose, a absurdní zápletka s existenciálním podtextem alá Black Mirror mi bohatě stačí k tomu, abych se vznášel v pětihvězdičkovým nebi. Prvotřídní slow-burner od kterýho nevíte co očekávat. ________ "Are there any styles of music you don't like so much?" "Metal. It's just a bunch of noise." ()

Reklama

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Dosť dobré Black Mirror. Maximálne komorné, často pripomínajúce svoje kvality. Nie je to možno tak úderné, ako predošlý Stearns, ale o to vyspelšie, a úplne najviac ma dostalo, ako sa chcel evidentne vyrovnať s kritikou zastrelenia psa v The Art of Self-Defense, no a lepšie by to nezvládol ani von Trier. Mal som záchvat smiechu. ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Nevšedně natočený snímek z blízké budoucnosti s velmi pozvolným vývojem. Dílo zaujme zejména ponurou atmosférou bezvýchodné situace a nevšedními, ale velice poutavými dialogy. Kvalita je průkazná již mírou nenávisti, jenž dvojník Karen Gillian a celá její rodina v divákovi vzbuzuje. I když byla situace na jednu stranu úsměvná, s hlavní představitelkou nešlo nesoucítit a zároveň neobdivovat její nasazení. Mé nadšení zhatil až bizarně uchopený závěr, kdy slečna stráví více než třetinu stopáže pečlivým tréninkem a přesto nejdůležitější scéna proběhne mimo záběr. Ani mi tak nešlo o to, kdo nakonec zvítězí, i když by happy end nepochybně potěšil. Ale naštvali mne hned dvě zásadní věci. Jednak absurdita finální zápletky, kdy dle mého nebyl žádný důvod si začít náhlé vzájemné důvěřovat a o to méně si ještě komplikovat život protizákonným jednáním a útěkem od úřadů. A další věc, jenž mi vadila snad ještě více, je nejasnost průběhu. Sice je očividné, jak to skončí. Nicméně to, co se v lese nakonec stalo se již nikdy nedozvíme. Byla snad otrávena a nebo skutečně došlo na souboj? Zklamání ovlivnilo mé hodnocení. Jinak by to byly jasné čtyři hvězdy. 54% ()

Philcze 

všechny recenze uživatele

Stearns pokračuje ve stylizaci načrtnuté v Art of Self Defense, jen s výrazně menším úspěchem. Zatímco seriózní absurdno předchůdce bodovalo kvůli nepředvídatelnosti a výbornému Eisenbergovi, tady je z něj jen prchavý extrakt plný nesnesitelných dialogů a povědomé analýzy identity a vlastního já. Konec je pak vyloženě zbabělým sjetím z cesty, který částečně podkope, k čemu film celou hodinu a čtvrt tak odhodlaně roste. Už minule jsem si ale všiml, že Stearns inklinuje k ostrým momentům překvapení a humorné syrovosti, podobně třeba jako Yorgos Lanthimos, jen tentokrát nedokáže naplno využít svůj vlastní koncept. 50 % ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama