Režie:
Jiří StrachKamera:
Martin ŠecHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Ivan Trojan, Tereza Ramba, Ondřej Vetchý, Matěj Hádek, Marek Taclík, Alois Švehlík, Lenka Vlasáková, Miroslav Etzler, Elizaveta Maximová, Petr Stach (více)Série(2) / Epizody(3)
Obsahy(1)
Docent Stehlík (I. Trojan) se téměř administrativním omylem dostává z policejní akademie na oddělení vražd. Padne do týmu hned poté, co kriminalisté začínají vyšetřovat brutální vraždu mladé dívky v lese u Prahy. Snaží se být užitečný jako specialista na psychologické profilování vrahů, ale na oddělení ho mají všichni za blázna, a tak ho neúprosný šéf tvrďák Šera (O. Vetchý) posadí do kanceláře s extrémně problematickou Fousovou (T. Ramba). Věří, že si navzájem znechutí práci natolik, že z oddělení odejdou. Netuší, že stejně jako jeho áčkový tým přezdívaný „Dvojčata“ (M. Taclík a M. Hádek) budou nakonec tito dva notoričtí potížisté velmi cenní nejen v kanceláři, ale i v terénu a možná, že nejen u jedné vraždy. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
Docentovi bych vytkl pouze trochu přeakčnělý závěr. Zde by bylo mnohem lepší trochu ubrat a zachovat decentnější notu. Jinak bavilo hodně, je vidět, že Mareš je od fochu a základ policejní práce dokáže dostat i do veskrze vyfabulovaného příběhu. Ani jedna postava není černobílá, navíc jsou díky skvělému obsazení i dobře zahrané. Napětí, záhada, klasická policejní týmová animozita, špetka humoru ... sázka na jistotu, která vyšla. ()
Vývoj mého hodnocení dostatečně okomentován u jednotlivých epizod, nakonec vcelku vratká trojka. Očekávání velká, pachuť z jejich nenaplnění větší. Lehká naděje plynoucí z podařené prostřední části nakonec pohřbena tou poslední, jež mi opět nepříjemně připomenula karikatury kriminálních seriálů, jaké neustále chrlí další české televize bez velkého "č". ()
V druhé půli SPOILER. Vyrovnanost - NE. Detektivní uvěřitelnost - NE. Roboticky popsat skutečnou událost nebo stvořit funkční fikci - to jsou zcela odlišné disciplíny. Nevadil by závan Oddělení, kdyby Vetchý nepůsobil skoro vždy parodicky směšně. Vzájemné nezvedání telefonu mezi kolegy pobaví a poslouží v epizodě první, nefunguje v poslední. Papundeklově působící kulisy kanceláří - kytka, knihovna, uklízečka - to by fakt oko ocenilo. Totéž při ohledávání místa činu - v lese neprojede za celou dobu opakovaných návštěv ani jedno civilní auto. Nevyrovnanost - v jedné scéně (vykonání potřeby v lese) je Tereza bravurní při bezdomovci, o epizodu později je hloupou čekající ovcí ve vile u fotky s bílou dodávkou (mohlo dojít alespoň na souboj). Všechny scény ve vile = krize,. Asi paralýza tehdejším lockdownem. Tři díly se Docent snaží o psychologický profil, aby nakonec pachatel nedostal téměř žádný prostor. Poslední jeho scéna z mačetou je směšná. Co mi vadí celou dobu nejvíc, to je závěr první epizody - krevní stopy jsou hned u vstupních dveří, přitom to uzavřeli jako sebevraždu ve vaně o patro výš. Čekal jsem možnou zápletku a překvalifikování smrti Cimrmana, kterého mohl pachatel zpětně vystopovat, konfrontovat, umlčet - těšil jsem se. Nepřišlo nic. Přesně tyhle nedostatky v každé epizodě narušují celkové vyznění třídílného díla. Škoda. Předvídatelné, místy směšné, ne však vtipné. Je to prvotina, a hned třídílná, tak snad Seto doladí. Polopatické vysvětlování v závěru (pro seniory) mi nevadí - ne každý udrží myšlenku 14 dnů od první epizody. Strach není Bebjak a Agatha byla jenom jedna. ()
⚪Ako celok slabota, prvý diel ešte uchádzajúci rozbeh, potom len dojazd na neutrál - všadeprítomné nesympatické postavy, prípadne postavy bez zmyslu výskytu v deji (minister, otec docenta, žena docenta), množstvo postáv je zbytočne afektovaných, kričia, sú permanentne urevané a premúdrené (Ramba, Vetchý), samotný vrah je vraj génius, ktorý sa ale správa ako úplný amatér, scenár má postupne diváka za hlupáka, najprv ho dve časti zahlcuje vyslovene tonou nepotrebných informácií, ktoré sa ešte neustále opakujú, kto, kde, kedy, ako, s kým, ktoré by sa dali na polovicu okresať, aby posledný diel potom nahadzoval detektívom jednu deus ex machina za druhou a xy príhodných nálezov a výpovedí.⚪Samotný motív unášania cudziniek, ktoré pracujú na čierno a nikto ich nehľadá tiež nie je nič inovatívne, čo by asi ani nevadilo, ak by to bolo aspoň spracované dobre, s postavami, ktoré si divák obľúbi. Slabota, priemerný scenár a priemerné výkony, teda priemer na úrovni každej inej modernej českej detektívnej minisérie.⚪ ()
Decentní docent ozbrojený obouvací lžicí staven do kontrapunktu k uřvané kolegyni Fousové, která trpí permanentním premenstruačním syndromem. Je fajn, že si v posledním díle uvědomila své nedostatky a iniciativně je vyřešila kobercovkou. Ve věci rivality a jemného humoru pak tady máme Laurela a Hardyho pražské kriminální policie. Konkrétně Hádek, co hádám nevidí na SPZ odjíždějících vozidel a prostorově výrazný Taclík, kterého by ve fyzických testech udělal i penzionovaný noční vrátný z budovy útvaru. Že jim všem velí Vetchý, na kterého přichází to hrozné PMS v návalech, aby poté na konci zjihnul a hloupému divákovi vše dovysvětlil, už nemůže nikoho překvapit.. Já vám nevím, ale že odborník na profilování zločinců nakonec odhalí pachatele mravenčí prací v terénu nebylo potřeba roztahovat do třech epizod. Strach bez mysteriózna a dobrého scénáře ztrácí na zajímavosti a výsledkem je pak tohle kriminální preso s mlíčkem.. ()
Galerie (146)
Zajímavosti (22)
- Natáčelo se i v kavárně Kabinet v pražských Dejvicích. (Winster)
- Když policisté počítají vesty ve skladu filmařů, visí na zdi chodby za producentem plakát z filmu Laputa (2015) s tváří Terezy Ramba, která v seriálu hraje kapitánku Moniku Fousovou. (PenelopaW)
- Na jednom z obrázkov podozrivých môžeme vidieť Jirku Mádla s veľkou bradou a okuliarmi. (pds)
Reklama