Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Bohatá modelka Bibiane (Marie-Josée Croze) zpochybňuje po traumatickém potratu svůj zdánlivě dokonalý život. Její podnikání v rodinné síti butiků končí fiaskem a navíc jedné noci z nepozornosti přejede člověka. Druhý den ráno se dozvídá o muži, který zemřel po srážce s autem. Sužována pocitem viny se zúčastní jeho pohřbu. Tam se seznámí s pozůstalým synem Evianem (Jean-Nicolas Verreault) a naváže s ním milostný poměr. Bojí se mu však prozradit své temné tajemství… Existenciální příběh plný paradoxů, v němž mají místo mystické, symbolické, komické i romantické scény, má nezvyklého kolektivního vypravěče: norské ryby určené do kanadských restaurací. (Cinemax)

(více)

Recenze (65)

kareen 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s uživatelem Jhershawem, že film zachraňuje poslední černohumorná půlhodina, protože jsem měla navlas stejný pocit. Bohužel zbytek filmu už zdaleka není tak nápaditý i když je pravda, že dosadit do role vypravěče porcovanou ošklivou rybu je docela originální. Chápu, že se tvůrci snažili na postavě Bibiany názorně předvést postupný propad člověka, jehož sled nešťastných okolností přivede až na psychické dno a vlastně se jim to do velké míry i povedlo. Problém ale je, že jsem se nemohla přinutit, abych s navenek citově chladnou mladou ženou nějak soucítila a odtažitý styl režie tomu taky zrovna dvakrát nepomohl. Ale je fakt, že třeba scéna, kdy si zaměstnanci rybárny připíjí na zdraví s Bibi a synem zabitého rybáře stála vážně za to. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Denis Villeneuve ve svých začátcích tak trochu ulítal artovým směrem a mluvící ryba v Maelström je toho jasným důkazem. Film se odehrává v lehce přemýšlivém duchu, s objektivním nadhledem komentuje určité životní situace, které samozřejmě mají svou paralelu v tom, co se odehrává na obrazovce. V ničem to však nepřehání, diváka rozhodně neubíjí filozofií. Filmové postavy mají de facto také zajímavé příběhy, takže mi ani není jasné, proč mě to v důsledku nechytlo více, hmm.... 6/10 ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Viac menej podobný prípad ako predchádzajúci Villeneuveov film. Len tu mi ešte jeho nevyzretosť a mladícka dravosť sadli viac, ako pobehovanie po púšti s účelom kvalitnej erekcie. Film každopádne začína veľmi svojrázne a takmer ma odradil, ale čím ďalej tým viac ma príbeh Bibiany vťahoval ako do sujetu, tak do jej myšlienkových pochodov. Bol zábavné sledovať všetky motívy a dedukovať témy, ktoré Denis ešte trochu neohrabane používa a ponúka. A asi to chce aj opakované pozretie, aby to človek docenil ešte viac. Takto je to dosť pocitová záležitosť, ktorá ma proste oslovila a môže za to aj krásna Marie-Josée Croze, aby som bol úprimný. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Doufal jsem, že nevyplave a celý zbytek filmu bude bez ní. Nechtělo se mi dál sledovat, jak se sprchuje a zalézá do postele. Od toho popela se ale už neumyla, takže happyend. Celkově dost blbý film. Škoda, že všichni diváci zjevně ještě v jeho průběhu zapomněli, čím její Maelström začíná. Chycená ve víru nicméně byla už před tím, o čemž se ale nedovídáme nic. Sled vypravěčů vypráví velmi starý příběh. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Nafetovaná artovka pre nafajčených návštevníkov festivalov a kinoklubov. Ale už tu je cítiť obrovský režijný talent a som rád, že Villeneuve netrpí záchvatom vlastnej dôležitosti a nechá si občas aj skákať po hlave producentami a poriadne si za to zaplatiť. Vtedy totiž točí skutočné majstrovské diela. 5/10 ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Hlavní hrdinka chce poslat do moře svoje BMW řady 3. Nejprve se jí auto zasekne o podvozek zhruba ve své polovině o hranu betonové mola. Můžeme si všimnout, že do vody má spadnout starší model, tento vůz je navíc notně poničený. Hrdinka prekérní situaci řeší tak, že sedne do auta, nastartuje a sjede do vody. To by se jí ale ve skutečnosti nepodařilo. Auto má náhon na přední kola a ta visela ve vzduchu. (klukluka)
  • Hlavná hrdinka dostáva druhú šancu do života v polovici stopáže snímky. Keď prežije pád s autom do vody, zaslúži si právo na život – tak to mieni rozprávač filmu. Je to symbolika krstu, nového života. Ponorenie symbolizuje smrť starému životu a zmytie hriechu vraždy. Zároveň sa ponára spolu s autom, ktoré zabilo a zbavuje sa ho navždy. Vynorenie sa reprezentuje jej prechod do nového života. (Biopler)

Reklama

Reklama