Reklama

Reklama

Dementia

Trailer

Obsahy(1)

Tento film, který neobsahuje vůbec žádné dialogy, sleduje děsivé zážitky psychotické mladé ženy, které zažívá během jedné noci. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

Flego 

všechny recenze uživatele

Film Dementia bol natočený v roku 1953 a bol nemý len so zvukovými efektami. O dva roky ho na základe výhrad cenzorov prepracovali, doplnili čítaný komentár a premenovali na Daughter of Horror. Uznávam, že komentár je doležitý a v mnohom dáva celému snímku význam a vysvetlenie. Tento film totiž vobec nie je jednoduchý. Sledujeme (nesympatickú ) ženu, ktorá sa potĺka nočným mestom, stretáva ľudí a všetko je to obalené v podivnom psychedelickom šate. Niet pochýb o jej narušenej osobnosti, čo je jedinou konštantou príbehu. Prostredie je dokonale mysteriózne a noirové, čo je veľké pozitívum. Preto slabší priemer, inak by to dopadlo horšie. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Toto je asi první film, na který mě "nalákal" autor hudby, zde George (Johann Carl) Antheil, známý (ale také možná neznámý) autor "Mechanického baletu" (kromě něj znám, a na deskách mám, jen jeho komorní hudbu). Z jeho (bez jednoho) třiceti děl pro film má být "Dementia" (možná by spíš odpovídala "Paranoia", ale demence je nejspíš stejně prašť jako uhoď) nejlepší (sám nedovedu posoudit). George Antheil (1900 – 1959) může být považován za otce "industriálu", skládal ale také vážnou hudbu a jazz. A právě finální "jazzová" část se mi z celého filmu (hudba včetně obrazu) líbila nejvíc. Pozn. 1: Marnie Nixon, která zde zpívá vokální partie, se později uplatnila podobně i ve "West Side Story". Pozn. 2: Mnohdy mi připadalo, že je hudbě ponecháno více prostoru, než bývá zvykem. Možná se jednalo o delikátnější autorskou spoluprácí, než "tady to máš Morricone a něco s tím udělej". Pozn. 3: Film si rozhodně pustím znovu, na nějakém méně kvalitním video-zařízení a více kvalitním audio-zařízení. ()

Reklama

Nikolas__ 

všechny recenze uživatele

Nejsem úplně fanoušek podobných starých černobílých bizarností (byť mám jinak surrealistické filmy fakt rád), a tohle je alespoň krátký, docela zajímavý snímek, na druhou stranu pořád podprůměrný. Nejhorší to není, bavil jsem se mnohem více než třeba u Markéty Lazarové, každopádně bavil jsem se mnohem méně než u Eraserhead od Lynche. Kolem 45% ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

Bez toho komentára by to mohlo byť lepšie, ale aj tak je to iba diletantský pokus vytvoriť "hollywoodsky experimentálno-psychologický artfilm" (čo má, koniec-koncov, aj úsmevný dôkaz v záverečnom titulku "The End - made in Hollywood U.S.A." ). Asi platí klasické "ševče, drž se svého kopyta" aj pre Hollywood, ktorý rozhodne nemá (a tobôž v 50-tych rokoch nemal) v "náplni práce" točiť takýto druh filmov, ale aj tak pochvalujem tento počin, ktorý vo vizuálnej stránke rozhodne nie je podradný a ponúka niekoľko zaujímavých okamžikov ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Velmi stylova pocta nemej ere, nemeckemu expresionizmu a surrealizmu v jednom. To vsetko v noirovom kabatiku. Na mna mozno trochu moc haluz, no aj tak som si to velmi uzil. Stylisticky nejde o film, v ktorom sa nerozprava (ako napriklad Thief). Je to regulerny nemy film bez medzititulkov. Trochu akurat vadili herecke vykony, ktore sice vychadzaju zo stylizacie, ale obcas to ksichtenie hlavnej hrdinky posobilo dost rozpacito. V mnohom naopak pomahaju paradna hudba, kamera a strih. Krasne stylisticke cvicenie, ktore sa da sfuknut za necelu hodinu. 8/10 ()

Galerie (29)

Zajímavosti (2)

  • Tento film měl velmi omezenou distribuci. Stal se známým až poté, co se některé jeho záběry objevily v populárním snímku The Blob z roku 1958. (Zdroj: ČSFD)

Reklama

Reklama