Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
François Civil, Vincent Cassel, Romain Duris, Pio Marmaï, Eva Green, Louis Garrel, Vicky Krieps, Lyna Khoudri, Jacob Fortune-Lloyd, Marc Barbé (více)VOD (4)
Obsahy(1)
V království rozděleném náboženskými válkami a pod hrozbou britské invaze, hrstka mužů a žen zkříží meče a spojí svůj osud s osudem Francie… Temperamentní mladý gaskoněc d‘Artagnan, neohrožení a věrní královští mušketýři Athos, Porthos a Aramis, křehká Constance, ďábelsky prohnaný kardinál z Richelieu či krásná a tajemná Milady de Winter jsou hlavními protagonisty nesmrtelného vyprávění o odvaze, lásce a cti. (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (267)
Pryč jsou syté barvy a rozjuchané choreografie Lesterovy klasické verze. Bourboulon nechává svoje hrdiny rýt rypákem v hlíně a blátě, D'Artagnana v první scéně doslovně. Ubylo humoru, to ale neznamená, že trio, co je ve skutečnosti kvartet, postrádá osobitý vtip a šarm. Obsazení je dobré, výprava řádně ošuntělá, kostýmy špinavé a děj prolezlý intrikami. Odchylky od Dumase jsou obhajitelné, je zřetelné, že nová adaptace chce do hry víc dostat zákulisní pletichy a trochu odstavit milostné motivy, což je v pořádku. Škoda, že některé dějové zkratky mají trochu rozháranou logiku, ale po pár pochybách, jestli celá ta protestantská legrace pod Paříží není jen zbytečná odbočka, nakonec vítězí pocit, že ve dvojce se vše může zúročit v bezva podívanou. Nakonec mi tak vadí jen drobnosti, hlavně to, že Richelieu je postava bez výrazu. Ale všechno ostatní štymuje. Jednozáběrová akce nahradila hravé choreografie fyzičností a mušketýrská parta si rychle sedne. Velmi důstojný příspěvek do dumasovského kánonu! ()
TŘI MUŠKETÝŘI: D'ARTAGNAN jsou parádní! Oceňuji už to, jak náladou stále jestě především dobrodružnou první část úvodního dílu Dumasova monumentálního d'artagnanovského cyklu odvážně posouvají směrem k jeho pozdějším dílům, kde je mnohem víc historického pozadí, temných intrik a nejednoznačnosti hlavních postav. Takže nečekejte dobrodružný biják s věčně rozzářeným Barrayem ci Fairbanksem, je to mnohem spíš poctivé dumasovské historické drama. ___ Ve filmu jsou vynikající inscenační nápady, a to nejen hra s hloubkou prostoru či přesuny perspektiv, ale i samo pojetí (v předchozích interpretacích dominantnich) akčních scén. Skvělá je třeba v hodině filmu soubojová scéna z pohledu vyděšené královny, kdy většinu trvání potenciálně atraktivní akce vidíme jen střipkovitě skrze otevřené dveře kaple. Podobně i velká akční scéna s gardisty odpírá klasické potěšení z elegantních šermířských soubojů, když v komplexním dlouhém záběru přesouvá pozornost mezi jedinci, takže nikdy nezískáme představu o celku dění. ___ Románová osnova je navic ozvláštňována řadou nových motivů či narativních schémat, zejména když se do vyprávění vnáší detektivní motiv, klade důraz na politické spiknutí nebo se filmová osnova neukončuje bezprostředně po odvyprávění příběhu o přívěscích. Baví mě, jak někteří (symptomaticky) nevzdělaní filmoví kritici oceňují vyprávění příběhu na dvě části, jako by šlo o inovativní krok. Příběh o přívěscích je samozřejmě celý, dvě části mělo už několik předchozích adaptací - a jako diptych už TŘI MUŠKETÝRY koncipoval i Dumas. Tak či onak, MILADY se nemůžu dočkat. Doufám, že opět s titulky! ___ PS: Jen škoda, že ani tentokrát se Rochefort nedočkal svého očištění. :) ___ PPS: Film si zatím nejlépe hraje s tím počtem mušketýrů, hned několikrát! ()
Tak nám natočili Tři Mušketýry, už zase. Vděčné téma a drtivou většinu adaptací mám rád. Ale i tak mne to překvapilo pozitivně víc než jsem čekám. Na jenom evropské poměry naprosto bezprecedentní výprava a audiovizuál. Také neuvěřitelně sexy a charismatické obsazení. Parádní, nápaditá akce s neokoukanou kamerou. Všichni herci si to nesmírně užívali. Docela cením namixování francouzské herecké smetánky s pro nás neznámými herci. V ČR i Hollywoodu by třeba roli kardinála nebo de Trevilla získala nějaká stárnoucí legenda hodně za zenitem. Podstatnou část filmu jsem přemýšlel o vyšším hodnocení a možná k němu film jednou doroste podle toho jak se povede dvojka, na kterou se už teď velmi těším a vlastně bych si přál, aby zadaptovali i některé z pokračování. Bohužel to mělo místy hlušší místa, dialogy a reziser jel někdy na volnoběh. 8/10 PS: Prvni kino za hodně dlouhou dobu, kde mne nikdo nesral. A potěšilo, že bylo i tři týdny po premiéře docela plno na titulcích. ()
Jsem devadesátkové televizní dítě, takže co se týče adaptací francouzské klasiky Alexandra Dumase, vyrostla jsem na americké verzi s Charliem Sheenem, Kieferem Sutherlandem a soundtrackem od Bryana Adamse. Nová francouzská verze mě uchvátila svým klasickým zpracováním, dokonalým obsazením (žádné plnění kvót a casting herců a hereček, kteří by se těžko objevili ve Francii 17. století). Rozdělení na dva díly neskutečně prospělo samotnému příběhu, protože je najednou spousta času na rozvíjení vedlejších zápletek. Film přesto ani na minutu nenudí, pořád se v něm něco děje, při některých scénách jsem ani nedýchala a u napínavého závěru (samozřejmě s cliffhangerem lákajícím na pokračování) jsem si i hezky pobrečela. Chci se jet podívat do Versailles, přečíst si knížku a konečně po letech zase nakopnout francouzštinu. Když ve vás film probudí tyhle pocity, nejde hodnotit jinak. A nemůžu se dočkat prosince a dvojky. ()
Tvůrci si mě dnes večer povodili jako marionetku, ode mne je to bez připomínek, já sedla na lep od prvních minut a nechala se báječně pohoupat, herecký ansámbl skvostný, krásně natočené, nádherná výprava, hudební podmaz příjemný a moc se těším na pokračování s Milady, Eva Greenová je fantastická mrcha, krásná žena a výborná herečka, co víc si přát? ()
Galerie (50)
Zajímavosti (24)
- Myšlienka projektu sa začala v roku 2019, keď producent Dimitri Rassam strávil rok hľadaním námetu pre veľký film, pričom si vytvoril zoznam diel, ktoré chcel vyprodukovať, a jedno z nich nakoniec vyniklo: román Traja mušketieri z roku 1844 od Alexandra Dumasa. (Arsenal83)
- Štyria herci, ktorí hrali mušketierov, sa prvýkrát stretli takmer ako z románu: skrížili si meče na hodine šermu. Trénoval ich olympijský víťaz Épée Yannick Borel, niektorých až 6 mesiacov. (Arsenal83)
- Postavu vojvodu z Buckinghamu mal pôvodne obsadiť Oliver Jackson-Cohen, ale musel odstúpiť kvôli konfliktom v plánovaní a neskôr ho nahradil Jacob Fortune-Lloyd. (Arsenal83)
Reklama