Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (601)

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Mimořádná událost je jen kolektivní halucinace o tom, že zrovna Jiří Havelka je renesancí české komedie. Je to jen slepenec náhodných historek a do morku kostí stereotypních a i tak smutně nekonzistentních postav, kdy v něm nedává smysl takřka nic. Navíc ten konec, kdy se mlčenlivá postava vrhá na pubertální dívku, je dokola opakujícím se plesnivým puchýřem českého filmu. Jsem zděšen. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Na železniční trati Chrášťany - Kolešovice došlo k mimořádné události. Nikým neřízený vláček motoráček ujíždí samospádem ve středním tempu krajinou, jeho strojvůdce, obtloustlý Václav Kopta, patrně běhá maratony, jinak si nelze vysvětlit fakt, že za ním po celou dobu vytrvale běží. A v několika sekvencích jej dokonce málem i dostihne. Ve vagonu sedí různorodá skupinka cestujících, kteří pochopitelně propadají i tak zcela nepropadají panice a společně vymyslí krizový plán jak (s loveckou kulovnicí) zabránit katastrofě. Záchranná brzda nevysvětlitelně nefunguje, mobilní telefony náhle nemají frekventovanou využitelnost a během nekontrolovatelné jízdy dojde k mnoha názorovým střetům mezi přítomnými ohroženými. Celou záležitost posléze monitoruje hejtman kraje (Václav Vašák) a jeho tým. A událost neujde ani pozornosti televizního zpravodajství. A ke všemu se jedná o nepříliš vytíženou trať, kde leda tak maximálně hrozí střet s lesní zvěří nebo se zapomenutým loupežníkem. Většina filmu je maximálně nablblá. Mohl bych napsat, že film má silně absurdní až satirický tón, jenže právě postupem času se do filmu rozleze stupidní ráz, což ve výsledku působí značně škodlivým účinkem. Policejní hlídka se chová idiotsky (a homosexuálně??), televizní zpravodajství patrně představuje jakousi nezvládnutou odnož vysílání České televize, se zpravodajkou Lindou Bartošovou, která ostatně už ani ve veřejnoprávní televizi nepracuje, a vesnické obyvatelstvo v rámci záchranné akce a zachování pospolitosti jedná imbecilní formou. A nepřišlo mně jeho počínání nijak vtipné. Film naštěstí nerezignuje na vtipnou složku čítající i mnohé originální hlášky a gagy. Těch se ve vagonu urodilo solidní množství. Jenovéfa Boková je zde výraznou vůdčí herečkou, a hraje maminku děvčátku, která v každém záběru působí herecky zajímavě. Igor Chmela coby instruktor autoškoly a Ctirad Götz jsou nejvýraznějšími mužskými účastníky. Druhý jmenovaný má v oblibě myslivost, takže je to on, kdo obstará kulovnici. Jana Plodková skončí v podroušeném stavu vlivem rumových pralinek, Marie Ludvíková veze zpopelněné ostatky svého manžela v termosce, Jaroslav Plesl si střihl podivínského majitele čerstvě zděděného pohřebního ústavu, pak je zde trojčlenná hudební skupina mladíků, kteří se ještě nedohodli na názvu kapely, chytrý chlapeček, mladá žena v reklamním kostýmu papouška a Alois Švehlík coby tak trochu záhadný veterán z řad pilotů. Když se divák ocitá ve společnosti skupinky cestujících, což je naštěstí větší poměr filmu, je to fajn komediální záležitost s výrazným groteskním nádechem. Sekvence mimo uzavřený prostor vlaku jsou ale naprosto katastrofálně pitomé a trapné a nejsou optimálně zvládnuté, a bylo mně stydno, jak devalvovaly film. Jiří Havelka je schopný režisér, ovšem svůj neorganizovaný scénář měl podrobit dvojnásobné kontrole, aby eliminoval hluchá a trapná místa. Drážní inspekce si z filmu možná odnese hořké ponaučení. 6/10 ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Je tu jistá paralela. Ta samovolně se pohybující lokálka obsazená lokálními karikaturami je film a Havelka je Koptův strojvedoucí, co za nim marně vyklusává v touze zmáčknout tlačítko s nápisem kompaktnost. Kdyby ten most před koncem nebyl dokončený, člen kapely, co moc kouká na filmy, vzpomněl Smrt přichází v bílém a Pleslův Charón Kopfrkingl odhalil pravý důvod své přítomnosti, věřil bych, že se pan režisér zase dostal do kabiny a ten přehnaný odklon od realismu zapracoval do jízdního řádu.. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

UŽ. Vlastníci mě, na rozdíl od většiny diváků, minuli, ale tenhle film jsem si užil dostatečně. Jiří Havelka se ve svém druhém filmu zaměřil vlastně na velký prostor na prostoru malém, pokusil se vměstnat Českou republiku do lokálky (jak my u nás říkáme) vlaku. A je samozřejmé, že tempo snímku kolísá, objevují se hluchá místa a některé vtipy jsou jednoduché. Ovšem jednoduchý nemusí nutně znamenat hloupý (srovnání Události s Kameňákem je prostě mimózní) a při tom všem, co se děje ve vlaku, u hejtmana, při hasičích, s Baldou, u jelena a s bábou pod kořenem je jasné, že určitá roztříštěnost je ve vyprávění bohužel téměř zaručena. A co se týče postav, tvůrci zkrátka a dobře chtěli zobrazit určité typy lidí a to se jim povedlo (stačí se podívat do některých internetových diskuzí). Mimořádná událost je prostě "vážná prdel," takže se vykašlete na stereotypy a podobnou psychoanalýzu filmů, vypadá sofistikovaně, ale je hloupá. Závěrem bych chtěl připojit ještě vzkaz jasnovidcům (s mírným spoilerem): vy jste opravdu v kabince WC viděli nějaký sex? Já jen, jak si dva lidé vyměnili šaty. JÁ PROTI CIKÁNŮM NIC NEMÁM. KDYŽ JSOU MYSLIVCI. ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Je fajn si čas od času pustit něco jednoduchého a u toho si odpočinout. Tím nechci dílo nijak zlehčovat, neboť je to do detailu promyšlené konverzační drama, jenž velice vtipně odkazuje na nejrůznější události televizních novin a podobné nevšední události na České půdě. Prvky komedie jednoznačně převládají a možná i proto, jsem byl tak potěšen. Drtivou většinu případů jsem totiž v minulosti zaznamenal a královsky jsem se při této rekapitulaci pobavil. Opět velice kladně hodnotím fakt, že se vlastně cely snímek odehrával především v jediné místnosti, konkrétně tedy ve vagónu jedoucího vlaku, a přesto děj krásně rychle plynul. A co víc, dokonce si uchoval počáteční dynamiku a rozhovory nepřestávaly být pestré, ani zábavné. Tomu samozřejmě dopomohlo důmyslné zabarvení charakterů hlavních postav a příhodné předkládání jednotlivých událostí. Ač mne to velmi překvapuje, nakonec skutečně nenacházím nic na co bych si mohl stěžovat. Rozhodl jsem se  proto udělit plný počet bodů a s radostí to celé v budoucnu podstoupím znovu. 88% PS: Velice dobře se dá ztotožnit s znechucením filmových postav ve vztahu k Českých dráhám. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (27)

  • Film uzavírá píseň „Tunel jménem čas“ od skupiny Hoboes. (sator)
  • V samém závěru filmu při závěrečných titulcích je v uniformě Bruknera (Alois Švehlík) neznámý stařík, který jej zastupoval ve scénách, kdy bylo možné mít dubléra. (sator)
  • Policisté zde mají jako služební zbraně Colty 1911, což je samozřejmě u Policie České republiky nesmysl. (Winster)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno