Reklama

Reklama

Zlo je nakažlivé... Učitel a vzdělanec Brett Fletcher (Gian Maria Volonté) odjíždí z Bostonu na americký Západ, aby si v teplém podnebí vyléčil tuberkulózu. Záhy je však unesen nebezpečným banditou Beauregardem Bennettem (Tomas Milian) a konfrontován s násilím, všudypřítomnou smrtí, ale zároveň i s neomezenou svobodou: poznává zkrátka Divoký západ, kde platí zákon silnějšího a ne zákony civilizace. Zatímco Beauregard začíná pod vlivem inteligentního Fletchera pochybovat o svých činech, Fletcher je násilím a nově nabytou mocí čím dál více okouzlen… Rok po úspěšné Velké přestřelce (1967) natočil režisér Sergio Sollima zvláštní western, který se spíše než na pomstu či peníze zaměřuje na vývoj postav a filozofický rozměr zla. Tváří v tvář se vyznačuje pro žánr až netypickou hloubkou, přesto však nabízí vše, na co jsme u pravého spaghetti westernu zvyklí – prach, krev, kulky i hudbu Ennia Morriconeho. (Česká televize)

(více)

Recenze (37)

sud 

všechny recenze uživatele

Začátek sliboval mnohé, ale s každou přibývající minutou jsem byl víc a víc na rozpacích. Scénář se mi zdál čím dál hloupější a Gian Maria Volonté sice hrál skvěle, ale jeho postavě (vinou scénáře) jsem jeho urychlený přerod z uťáplého profesůrka v zabijáka prostě nevěřil. Velká přestřelka od stejného režiséra dopadla o poznání lépe. Tohle drží nad vodou slibná první polovina a skvělá hudba Ennia Morriconneho. 50%. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

...aneb když se zlo dá do řeči s dobrem a začnou se přít. Ušlechtilé, vzdělané, leč naivní dobro počne divokému, nezkrotnému, leč zkušenému zlu argumentovat pojmy jako svědomí, láska k bližnímu či milosrdenství, zlo nezůstavá pozadu a vytasí se se svobodou, uspokojením či odplatou. Jejich spor je dlouhý (víc než jednu a půl hodiny) a je prosycen mnoha vystřelenými kulkami, poset mrtvými a zraněnými muži a zavát prachem (italské) prérie. Vše spěje, zdá se, k jedinému možnému závěru a ano, zlo nakonec prozře a kaje se, vše by mohlo být jak má, ovšem zlo nepočítalo s tím, že dobro zase uznalo jeho argumenty...Dobré špagety s tradičními přísadami, ale ten kuchařův pokus o mísení sladké s ostrou příchutí mi moc nechutnal. ()

Reklama

Johnnas 

všechny recenze uživatele

Vynikající italský western, určitě jeden z nejlepších spaghetti! Má to šťávu, má to děj, postavy se vyvíjejí podle mého i celkem uvěřitelně, prostě to má celé smysl! Herci v hlavních rolích jsou taky perfektní, zejména pak Gian Maria Volonté se vymyká nad průměr. Postavy nejsou černé nebo bílé, každá má své chyby a své pozitivní stránky a vprůběhu filmu se vyvíjejí. Jen je mi divné, že jsem takhle dobrý western nezazanamenal nikdy v programu tv stanic. Možná i proto tu je tak málo hodnocení.Chtěl jsem dát 4 (89%), ale některé známky jsou tu nepochopitelně tak nízké, že musím navýšit na 5. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Zatímco bandita Beau s vizáží Ruuda Gullita, co zrovna objevil funkci žehličky na vlasy, dochází k morálnímu osvícení, ušlápnutý profesůrek z Bostonu nabírá zcela opačný směr. Nutno podotknout, že když vypadá jak Gian Maria Volonté, uvěřit v ten přerod není zas takový problém.. Ta dvousměrná transfúze morálních hodnot je troufale podvratná. Když se maestro Morricone místy přiblížil k psychedelickému rocku The Doors a probíhaly drobné erupce násilí, vsadím se, že si Johnny Wayne povolit šáteček, aby se mu lépe dýchalo.. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Pokracovanie genialneho filmu El halcon y la pressa /u CZ a SK koncin zname ako Velka Prestrelka 1966/ uz nie je takym kultom ako bol prvy film. Van Cleef totiz tu chyba, a vyrazne tahal dopredu prvy film, potom uz Tomas Milian sam na to nestaci, hoci som pochopil, ze ide o genialneho herca uz u filmu El halcon y La Pressa. Gian Maria Volonteho mam dost na haku, nejde tu moc o kvalitneho herca a nie som si isty, ci vobec vedel hrat. Mna teda jeho herecky vykon nijako nepresvedcil. Pribehovo a dejovo film tiez nedava velky zmysle, pochopil som len, ze ktosi sa ide kamsi liecit a riesi slobodu, nasilie a smrt. Zas tu vsak vidim mne odporneho Radka, ktory vo filme riesi dementalne picoidy typu "Potvrdenie téz filozofa Ladislava Klímu o absolútnej zvrhlosti školstva a hlavne jeho predstaviteľov sa objavilo, i keď zjavne nezamýšľane, vo filme talianskeho režiséra Sergia Sollimu. Učiteľ, predchnutý humanizmom a nenásilím postupne svojim konaním prekonáva svoj sprvoti antivzor - obávaného a násilníckeho vodcu banditov" No tak ja filmu nerozumiem a rozumiet filmu nechcem /na to tu je Madsbender ako admin tej sracky menom filmova teoria/, Radkovi nerozumiem a ak, takl len obcas. Liventura s jeho megagenialnymi komentarmi typu "Kterak vzdelanec k zivotu prisel" - tak to je teda komentatorska bieda, respektive mizeria. Dobre vsak, ze tu nevidim Kadaka, je to len uboha a dost trapna napodobenina uzivatela menom Verbal. Karel Chrocht uz tiez nekomentoval, jak tak vidim. No a k filmu uz nemam co napisat, prakticky vsetko som vymenoval. Faccia a Faccia je klasicky dokaz toho, ze dvojky su vacsinou regulerne podradne filmy : 72 % ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Film byl natočen zejména v okolí španělského města Almería. Železniční stanicí ve filmovém městě „Purgatory“ je vesnice La Calahorra, kolem které vede vlečka do nedalekých železných dolů Alquife. (ČSFD)
  • Charlie Siringo, kterého ztvárnil William Berger, opravdu existoval a ve skutečnosti stejně jako ve filmu pracoval pro Pinkertonovu agenturu. (odpadlik123)

Reklama

Reklama