Obsahy(1)
John, Cliff, Tom. Tři muži, tři angličtí výsadkáři. Všichni skvěle vyškoleni pro záškodnickou činnost. Všichni umějí správně zabíjet, klást miny, vyhazovat mosty, střílet samopalem i pistolí. Ale v tuto chvíli jim nic z toho není moc platné. Jsou odříznuti od své jednotky, uvízli v jakémsi podivném bezčasí, v neznámé krajině, bez spojení, bez velení. Už čtrnáct hodin čekají v polorozbořeném, opuštěném statku na svého seržanta, který odešel na průzkum, a je čím dál jasnější, že se dříve nebo později budou muset sami rozhodnout, co dál... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (92)
Sice velmi stručný a nenápadný, ale přesto jeden z nejlepších válečných filmů, s jakým jsem měl tu čest. Pomalé a podrobné vyprávění, precizní vnitřní vyobrazení jednotlivých hrdinů, výborná autentická výprava a především silné a oslovující poselství, které dlouho jen tak klepe na dveře, až je v posledních minutách doslova rozmetá na kousíčky. Jednoznačně vrchol žánru- když už nic jiného, tak tohle by se mělo ve školách povinně promítat. 95% ()
Tak nudný vojenský film som už dávno nevidel. Navyše je celý taký divný, nereálny a nezmyselný. Vôbec som nepochopil, akú úlohu mali tí výsadkári a asi to nevedeli ani oni sami. O postavách sa počas filmu vôbec nič nedozvieme, takže sú nám ukradnuté, tudiž emócie to nevyvolá žiadne a je nám fuk, či otrčia kopytá alebo nie. Chovanie postáv a dialógy sú odveci, no najmä tie vnútorné monológy alebo dokonca vnútorné dialógy! sú dosť na smiech. A neviem, čo to malo znamenať s tým Nemcom. Asi ho tam scenárista šupol, aby to malo aspoň nejakú zápletku, no veľmi si nelámal hlavu s tým, aby to celé malo zmysel. Nemčúr vie perfektne anglicky, dokonca asi prešiel aj výcvikom anglických výsadkárov, lebo pozná všetky ich triky. A potom to jeho chovanie, no aj chovanie Angličanov k nemu je maximálne zvláštne. Stotožňujem sa s pocitmi Rob Roya. 50% ()
Skoda, ze reziser Collinson natocil len 2 suprove filmy, a to Italian Job 1969 a Long Day´s Dying 1968. Rezisersky je to genialne, reziser sa doslova pohral s kazdou scenou, dialogy perfektne, neopovazim sa nic vytknut, z filmu na divaka vanie pach krvi, blata a neznamej krajiny. Hemmings /Zvetsenina/ to dobre ustal, Tony Beckley /Italian Job, Falstaff 1965/ na urovni a zaver spravne masakrozny. Treba si zvyknut na to, ze sa nic nedeje, ale to je vec tolerancie : 100 % ()
Aj keď dnes už môj dojem nebol taký veľkolepý, ako pred vyše 40 rokmi, keď som videl tento film premiérovo, stále ho považujem za mimoriadny film. V minimalistickom obsadení a priestore prebieha dráma o živote a smrti, ozvláštnená vnútornými monológmi jej aktérov, ktoré umožňujú lepšie pochopiť ich správanie sa. Dostal som chuť prečítať si literárnu predlohu, pretože titulkovanie filmov v poslednej dobe ide dolu vodou a moje znalosti angličtiny ani zďaleka nepostačujú na to, aby som zachytil všetko, čo by som zachytiť chcel a mal. ()
Psychologický film z období 2. světové války, který se mi v mládí zdál lepší. Tu hutnou atmosféru jsem v něm dnes nenašel. Nejvíce mě dostalo to tahání sirek. Vždyt přece po vyhodnocení tahání, když jsem překvapen výsledkem, to s kolegy zpětně proberu - kdo jak hlasoval. Jenže Američani jsou gentlemani a tajné hlasování je pro ně svaté. A na to ten Němec vsázel. ()
Galerie (1)
Photo © Paramount Pictures
![Umírání za dlouhého dne - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/355/159355188_03affe.jpg)
Zajímavosti (2)
- Britští výsadkáři ve filmu používají samopal Sten Mk III. (Privatejoker)
- Ve scéně, kde se John (David Hemmings) plíží za německým výsadkářem, si lze na opasku německého výsadkáře povšimnout sumek k pušce Mauser, přestože je vybaven samopalem MP 40, do kterého byly puškové náboje nepoužitelné. (Privatejoker)
Reklama