Režie:
John FrankenheimerKamera:
Robert FraisseHudba:
Ilja David CmíralHrají:
Robert De Niro, Jean Reno, Natascha McElhone, Stellan Skarsgård, Sean Bean, Skipp Sudduth, Michael Lonsdale, Jan Tříska, Jonathan Pryce, Ron Perkins (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Studená válka je možná u svého konce, ale nové světové pořádky dávají vzniknout skupině tajných nájemných žoldáků zaměstnaných lákavou nabídkou. Tito lidé, známí jako Ronin, se setkávají ve Francii u tajemného klienta kvůli zdánlivě rutinní práci - krádeži aktovky. Jednoduchá mise se ale stane velmi nebezpečnou, když i ostatní organizace z podsvětí začnou usilovat o stejný cíl..., a aby skupina Ronin mohla zdárně dokončit svou práci, musí udělat něco, co dosud bylo jejím členům cizí...začít si důvěřovat! (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (500)
Tenhle akčňák s De Nirem a Renem mi dlouho utíkal. Najdeme tu samozřejmě víc skvělých heců. Ve filmu se dost cestuje a postavy se neustále podráží. Celou dobu se všichni honí za stříbrným kufříkem a nikdo neví, co v něm je. Ve filmu jsou dost povedené honičky, které vás doslova vtáhnou. Akce je tu taky hodně. Kdo nakonec získá kufřík a komu se podaří dožít se finále? A hraje tam i Tříska. "Chodil jsem s ním do školy." ()
Upřímně nechápu, jak dokázal John Frankenheimer na prahu sedmdesátky natočit tak svižný a kinetický film. Ta skvělá synergie nápaditě se pohybující kamery (v kombinaci se skvěle zvolenou ohniskovou vzdáleností objektivu) a dynamického temporytmu střihu dělá z Ronina formálně jeden z nejzajímavějších krimi thrillerů, jaký jsem viděl. Je z toho cítit stará škola Nového Hollywoodu a syrovost pohybující se někde mezi prvním a druhým dílem Jasona Bournea. Jako slabší stránku vidím scénář, který vlastně nemá moc co nabídnout a od poloviny filmu se spoléhá čistě na formální zpracování. To je ale opravdu natolik silné, že minimálně moji pozornost Ronin ty dvě hodiny udržel a dopřál mi příjemný, skoro až starosvětský thrillerový zážitek. 7/10 ()
Ronin nám kromě solidního špionážního příběhu a velmi dobře natočených automobilových honiček nabídne především kvalitní herecké obsazení. A to byla jeho největší doména. Robert De Niro a Jean Reno jasnými tahouny celého filmu a to nejen díky svému umu, ale i jejich postavy byly nejzajímavější. Natascha McElhone je sice atraktivní děvče na své roky, ale čekal jsem od ní přece jenom více. Stellan Skarsgård tentokrát coby pěkný zmrd a třeba takový Tříska se tu jen mihl v pár minutách, ale účast v takovém filmu se počítá. Zbytek tak nějak do počtu, nebo se tu moc neohřáli. Příběh samotný měl množství solidních pasáží, ale i poněkud nudnějších momentů, které brzdili tempo. I tak si ovšem odnáším slušný zážitek. Jde o lehce nadprůměrný kousek – což znamená 60%. ()
Solídna akčná naháňačka, výborní herci v dejovo štandartnej krimi dráme. Je pomerne škoda, že takto premakane dobre vystavané filmy s áčkovým rozpočtom i hercami trpia zuniformizovaným scénaristickým riešením , ktoré je (zrejme neraz i producentami), ušité na mieru väčšej predajnosti a úspešnosti filmu. Ronin je však predsa len o trošíčku lepší, minimálne v tom, ako vytrel zrak rôznym experimentátorom s formou v oblasti krimi či thrilleru. ()
Tak rozhodně 3 za celkové zpracování a 1 za Roberta a Jeana, ti byly opravdu výborní. Perfektní kriminální příběh, s naprosto nekompromisním scénářem a atmosférou starých detektivek. Skvělé reálné akce, které hravě strčí do kapsy i filmy z dnešní doby. Nicméně, je to prostě bezhlavé honění stříbrného kufříku. Ty 4 u mě skutečně drží Robert De Niro a Jean Reno, kterým skvěle asistuje Natascha McElhone. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (30)
- Při automobilové honičce je Samův (Robert De Niro) vyplašený výraz odrazem skutečného strachu. Ve skutečnosti seděl vedle profesionálního řidiče a držel v ruce gumový volant. (agass)
- V Hollywoodu tehdy prakticky neznámý hudební skladatel českého původu Ilja David Cmíral (v titulcích uvedený jako Elia Cmiral) později vyprávěl, jak se k tak zásadní práci dostal: "Z Ronina odešel Jerry Goldsmith a produkce zadala hudebnímu řediteli MGM, aby dal dohromady seznam skladatelů první ligy, kteří jsou okamžitě k dispozici. On tam napsal tři jména a pak mě, protože znal moji muziku a líbila se mu, i když to byla hudba, která by k takovému filmu vůbec nešla. Ale měl kuráž na to, aby na ten seznam napsal úplně neznámého člověka, který za sebou neměl žádné výsledky, nic." Kupodivu nepřišel v úvahu až poté, co ona trojice odmítla: "Všichni mohli! Měl jsem schůzku s režisérem Johnem Frankenheimerem jako první a požádal jsem ho, ať mi dá kousek filmu, že mu nezávazně složím takové demo. Udělal jsem ho, líbilo se mu, všechny ostatní schůzky odvolali a za dva dny jsem seděl s Frankenheimerem ve střižně. Ronin je film asi za 65 milionů. U kategorie filmů od řekněme 25 milionů nahoru nemá žádný skladatel bez předchozích výsledků šanci. Když nemáš výsledky, nedostaneš film, když nedostaneš film, nemáš výsledky. Není z toho úniku, člověk si musí najít nějakou skulinku. Na seminářích se mě studenti ptají jakou skulinku. To může být něco podobného, jako jsem zažil já s Roninem, můžete třeba randit s dcerou producenta, chodit hrát golf nebo do tělocvičny, je to všechno o tom být ve správnou dobu na správném místě. Proto jim vždycky říkám jednu věc: Rozmyslete si, jestli to skutečně chcete dělat. Ten sen se může stát skutečností a pak jednoho dne budete plakat, protože tenhle život je strašně tvrdý. Ta práce je dobře zaplacená, ale nemilosrdná. Hudba se vymění, film není úspěšný. Je to velký boj dostat se mezi ty vyvolené a nejde přitom jenom o muziku. Hlavně je to politika a pak někde na konci eventuálně trošku té hudby. Hrozná loterie. Tím ale nechci nikoho deprimovat, říkat, že to není možné, protože výhry jsou veliké. Když jsem seděl ve studiu v Londýně a osmdesátičlený orchestr se sborem hrál moji muziku, no tak to by člověk brečel. Týden jsem natáčel s jedním z nejlepších orchestrů na světě. Taková odměna pak stojí za všechno to odříkání a dřinu." (NIRO)
- Jeden z kaskadérů byl bývalým řidičem formule 1 - Jean-Pierre Jarier. (Chatterer)
Reklama