Režie:
John FrankenheimerKamera:
Robert FraisseHudba:
Ilja David CmíralHrají:
Robert De Niro, Jean Reno, Natascha McElhone, Stellan Skarsgård, Sean Bean, Skipp Sudduth, Michael Lonsdale, Jan Tříska, Jonathan Pryce, Ron Perkins (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Studená válka je možná u svého konce, ale nové světové pořádky dávají vzniknout skupině tajných nájemných žoldáků zaměstnaných lákavou nabídkou. Tito lidé, známí jako Ronin, se setkávají ve Francii u tajemného klienta kvůli zdánlivě rutinní práci - krádeži aktovky. Jednoduchá mise se ale stane velmi nebezpečnou, když i ostatní organizace z podsvětí začnou usilovat o stejný cíl..., a aby skupina Ronin mohla zdárně dokončit svou práci, musí udělat něco, co dosud bylo jejím členům cizí...začít si důvěřovat! (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (500)
Tenhle akčňák s De Nirem a Renem mi dlouho utíkal. Najdeme tu samozřejmě víc skvělých heců. Ve filmu se dost cestuje a postavy se neustále podráží. Celou dobu se všichni honí za stříbrným kufříkem a nikdo neví, co v něm je. Ve filmu jsou dost povedené honičky, které vás doslova vtáhnou. Akce je tu taky hodně. Kdo nakonec získá kufřík a komu se podaří dožít se finále? A hraje tam i Tříska. "Chodil jsem s ním do školy." ()
Upřímně nechápu, jak dokázal John Frankenheimer na prahu sedmdesátky natočit tak svižný a kinetický film. Ta skvělá synergie nápaditě se pohybující kamery (v kombinaci se skvěle zvolenou ohniskovou vzdáleností objektivu) a dynamického temporytmu střihu dělá z Ronina formálně jeden z nejzajímavějších krimi thrillerů, jaký jsem viděl. Je z toho cítit stará škola Nového Hollywoodu a syrovost pohybující se někde mezi prvním a druhým dílem Jasona Bournea. Jako slabší stránku vidím scénář, který vlastně nemá moc co nabídnout a od poloviny filmu se spoléhá čistě na formální zpracování. To je ale opravdu natolik silné, že minimálně moji pozornost Ronin ty dvě hodiny udržel a dopřál mi příjemný, skoro až starosvětský thrillerový zážitek. 7/10 ()
Vidět odrovnat osmdesát auťáků při automobilových honičkách v tomhle filmu skoro zabolí. Nicméně neměly chybu. Například honička v protisměru byla parádní i když pominu fakt, že to muselo být přesně vypočítaný. Šlapala jsem na brdový pedály co to dalo. A hláška při jedné situaci, kterou pronesl Sam "já s dovolením omdlím" také neměla chybu. Po režijní stránce nemám vůbec žádnou námitku, ale až natrefím na Frankenhemera, tak to bude teprve honička před mučením o tom, co bylo v tom pitomým kufříku na brusle.... ()
Jak má vypadat dobrý akční krimi film, to opakovaně předvádí John Frankenheimer. Přesně ve stylu vynikající Francouzské spojky situuje děj svého filmu znovu do Francie, kam přivádí několik figur bez minulosti (respektive s hodně tajemnou a temnou minulostí) a reinkarnuje osu transatlantického propojení, tentokráte jako expozici nutnou k fabulaci o světě internovaném studenou válkou. Žádné patetické slintání nad americkou vlajkou, žádné zbytečné kaskády efektů pro efekt, ale stará dobrá drsná škola s ryze patriarchálním světem (až na jednu čestnou výjimku), v němž společnost ovládají muži pokročilého středního věku, kteří moc dobře znají cenu svého života i smrti. Když se dívám na tenhle film, příliš silně si uvědomuji, že bych nikdy nechtěl skutečnému novodobému roninovi zkřížit cestu... Frankenheimerův Ronin je ozvěnou drsných kriminálek 70. let, krimi thrillerů odehrávajících se v období studené války let 80. a starého dobrého (evropského) filmu noir, kterého je tu ovšem nejméně... Strhující film, jemuž by prospěla kratší stopáž... Podobné filmy: Leon, Nelítostný souboj, Collateral, Dějiny násilí, Francouzská spojka, Francouzská spojka 2 ()
Ronin je dobrý příklad toho jak moc může být pouhý akční film dobrý, když je podepřen skvělými hereckými výkony. Takové role, jakou ztvárnili De Niro, Bean nebo Skarsgard, musí být pro každého herce lahůdkou. Výhodou je také nekomplikovaný příběh ve stylu méně je někdy více. Jediné co mi uniklo je, proč se vůbec film jmenoval Ronin. Historka o samurajích je sice zajímavá, ale z hlavních postav jejich osud nikdo nesdílel a tak to nechápu. Kdo měl tedy být ten Ronin? ()
Galerie (59)
Zajímavosti (30)
- Do role Natašy Kirilové tvůrci zvažovali obsazení Oksany "Pašy" Griščukové, která tvořila špičkový krasobruslařský taneční pár s Jevgenijem Platovem. V době natáčení filmu měli krasobruslaři na svém kontě dva evropské, tři světové a jeden olympijský titul. Griščuková roli odmítla s tím, že se chce připravit na olympijské hry v Naganu, kde také s Platovem vyhráli druhé olympijské zlato, což se do té doby nikomu dalšímu v tanečních párech nepodařilo. (Robbi)
- Při automobilové honičce je Samův (Robert De Niro) vyplašený výraz odrazem skutečného strachu. Ve skutečnosti seděl vedle profesionálního řidiče a držel v ruce gumový volant. (agass)
- Ve scéně, kdy Gregor (Stellan Skarsgård) říká instrukce Samovi (Robert De Niro) z auta, kde je umístěn počítačový terminál, je ve skutečnosti umístěno zařízení na editování filmů, které bylo při natáčení používáno. (Caaslav)
Reklama