Režie:
Tim BurtonScénář:
Daniel WatersKamera:
Stefan CzapskyHudba:
Danny ElfmanHrají:
Michael Keaton, Danny DeVito, Michelle Pfeiffer, Christopher Walken, Michael Gough, Rick Zumwalt, Michael Murphy, Andrew Bryniarski, Pat Hingle (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Během vánočních svátků rozpoutá v ulicích Gothamu peklo znetvořený muž přezdívaný Tučňák. Mstí se za rodiče, kteří ho po narození hodili do kanálu, i za samotu, v níž byl nucen žít. Jeho nenávisti využije milionář Schreck a přesvědčí ho ke kandidatuře na úřad starosty. Chce jeho prostřednictvím ovládnout město. Milionář Bruce Wayne je nucen znovu v masce Batmana vyrazit do boje, vinou Tučňákova ďábelského plánu se však stává v očích veřejnosti zločincem. Zvrátit nepříznivou situaci a k tomu zachránit město se zdá nemožné. Naštěstí je tu ještě Kočičí žena, která má se Schreckem nevyřízené účty. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (708)
Tučňák nemá rád vánoce a proto ,,město" musí vyslat signál..... Od začátku je jasný, že tohle pokračování bude daleko honosnější. A jestli byl zvuk v jedničce dobrej, tak tady je perfektní! Mnohem víc vyniká temná hudba, tvořící kulisu k obrázkům, jenž dělají Burtona fantastickým a Gotham ponurým městem. M. Pfeiffer dostává dost prostoru, aby film obohatila o další postavu a D.De Vito drží svým ,,hnusáckým" tučňákem se všemi krok. ()
Je těžké určit, zda je druhý Batman lepší či horší než první, jeho postavy jsou totiž daleko propracovanější a psychologicky uvěřitelnější. Rovněž atmosféra je v Batman returns hustá tak, že by se dala krájet, jen jediná věc je tam jiná...Batman. Narozdíl od jedničky není už tak "cool" a takový "god", před ostatními postavami ustupuje do pozadí a člověk má dojem, že kdyby tam nebyl, ani by to nevadilo...což ovšem nic nemění na tom, že film jako takový je mistrovské dílo temné tak, že slabší povahy mají problém to rozdýchat. ()
Gotham City se vrací na scénu, o různé role se pere spousta slavných herců, v masce a okřídlené kombinéze se nakonec vrací Michael Keaton, Danny DeVito prý ani předem nečetl scénář. A kývl. Autoři se docela sympaticky odchylují od pravidel comicsu, jsou satiričtí, o dost temnější, výpravnější než napoprvé, předkládají zajímavé charaktery i dost atraktivních nápadů. Nechybí typická burtonovská fantazie, díky němu je to znovu žranice pro oči, znovu jsme svědky požitkářsky šílených nápadů a znovu má hudební podkres dokonale pod kontrolou Danny Elfman. Atmosféra Vánoc se k vyprávění hodí dokonale, dekorace jsou působivé, celkově mě pokračování přijde promyšlenější a propracovanější než jednička. Ač budu asi určitě v menšině. I Burton je z plátna víc cítit. ()
Pokud přistupujete k adaptaci klasických komiksů, největším problémem je, jak se chcete vyrovnat s faktem, že šlo o konzumní čtivo pro pracující třídu, v podstatě o komerční brak. Naivní příběhy se superhrdiny a superpadouchy, kteří zasazení do dnešní doby vypadají silně nepatřičně. Nolanova trilogie, nechť se na mě její četní příznivci nezlobí, i při vědomí toho, že akční stránka je skvělá, působí svým patosem a vážnou tváří nemístně. Převážná většina komiksových adaptací trpí schématismem a snahou zavděčit se teenagerskému publiku. Snaží se ohromit, sází na efekty. Burtonův Batman je hravý, vizuálně vybroušený, má osobitý styl a nezaměnitelnou poetiku, je originální a dotažený do posledního detailu. Většina komiksových filmů má problém s přepjatostí, tenhle Batman je neodolatelně ironický, evidentně se nebere vážně. Nemyslím, že jde jen o dosud nejlepšího Batmana, ale i o jeden z nejlepších komiksových filmů vůbec. Celkový dojem: 90%. ()
Nejtemnější Batman. Michelle Pfeiffer je asi navždy nejlepší kočičí žena, a většina scén s ní je vynikajících. [Dvě za všechny: 1) Celá proměna, počínaje konfrontací s Maxem Shreckem v nejvyšším patře kočičího mrakodrapu, přes horrorovou pasáž oživení, až po zrození Catwoman. 2) Řádění kočky v obchodním domě, zakončené skvostným "Mňau." Mimochodem, Burton se pojetím této scény (hlavně v jejím úvodu) vizuálně a pocitově přibližuje některým černobílým klasikám z 30. a 40.let.] Přestože si jeho scénárista ukousl až příliš mnoho různých soust najednou, a způsobil tím určitou roztříštěnost filmu, výsledkem je v mnoha směrech dokonalý, postmoderně comicsový snímek s vyššími filmařskými ambicemi. Batmanův návrat je současně temně dekadentní i karnevalově bláznivý. Celkově tak vytváří dojem určité (sice hravé, ale zároveň poněkud bizarní) hrůznosti. Není divu, že studio, které po mimořádném úspěchu prvního Batmana nechalo Timu Burtonovi volnou ruku, nebylo s tímto odvážným freak show příliš spokojeno. Burton byl odstaven stranou, Michael Keaton bez něj odmítl pokračovat, a další batmanovské snímky už byly tlačeny k méně depresivnímu a jednoduššímu vyznění. Žádnému z následovníků se pak nepodařilo kvalitám oběma Burtonových Batmanů přiblížit, nebo jim snad dokonce nějak výrazněji konkurovat. ()
Galerie (186)
Zajímavosti (76)
- Když se na scéně poprvé ukáže Kočičí žena (Michelle Pfeiffer), konkrétně při přepadení na ulici, pořeže muže svisle a vodorovně přes obličej. Po krátkém střihu je však záběr na lupiče, který krev na obličeji nemá. (Pepy)
- Film byl jako první natáčen v novém formátu zvuku, Dolby Digital. (Němi)
- Za první tři dny vydělal film v amerických kinech 48 milionů dolarů, což byl tehdy rekord. (fannah)
Reklama