Reklama

Reklama

Den poté

  • USA The Day After Tomorrow (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Od režiséra filmu Den nezávislosti přichází film plný napětí, akce a ohromujících speciálních efektů. Globální oteplování zapříčiní počátek nové doby ledové, tornáda srovnají se zemí Los Angeles, přílivová vlna zaplaví New York City a celá severní polokoule zmrzne. Klimatolog Jack Hall (Dennis Quaid) musí projít rostoucí superbouří, aby zachránil svého syna (Jake Gyllenhaal), tváří v tvář mocnému nepříteli, s jakým se ještě nesetkal, matce přírodě! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (903)

freddy 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se mi docela líbilo. Katastrofická vize byla dovedená až k dokonalosti. Napřed zatopený, poté zamrzlý New York, migrující obyvatelé severní polokoule, prostě fantastická vizuální podívaná. Poté, co jsem viděl zatopený New York ve filmu A.I. - Umělá inteligence, jsem nečekal, že by mě ještě nějaká tato katastrofická vize dokázala překvapit, ale Rolandu Emmerichovi se to pvoedlo. Zatímco však v onom zmiňovaném snímku A.I. byl zatopený New York na vedlejší koleji, tady je to naopak hlavním námětem. Nebudu to okecávat, prostě jsem si užil nádherný vizuální zážitek a k tomu se ve filmu v jedné z hlavních rolí objevil můj oblíbený herec Jake Gyllenhaal, kterého jsem si oblíbil už před několika lety, když jsem ho viděl v kině v Půlnoční míli. Jinými slovy, já jsem spokojený. Děj to mělo, napínavé to bylo, bylo prostě na co koukat, navíc jako člověka, který má rád pejsky mě potěšilo, že jedním z hlavních hrdinů byl i pejsek. Prostě samá pozitiva, dávám čtyři hvězdičky, protože přece jen ještě něco málo chybělo. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Tohle byl drahý film a je to na něm vidět. Bohužel "pouze" vidět, protože scénář (ale nejen on) mi přijdou dost odfláklé. Že jde o film plný klišé všech katastrofických filmů by mi zas tak nevadilo, kdyby měl alespoň NĚCO trošku jinak, zvláštně, třeba výborné herce (viz.Twister) nebo trochu vtipu (viz.Den Nezávislosti), ale to zde nehrozí. Nebudu řešit dějové a logické chyby, to bych popsala stránku. Den poté mi prostě přišel jako naprosto zbytečně vyhozených několik desítek miliónů Dolarů. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Občas je fajn zabrousit do sbírky a sáhnout po blockbusteru, který hravě strčí do kapsy nespočet současných umělých výplachů (pochopitelně neříkám, že u Dne poté pomáhal psát scénář Einstein). Ale upřímně, když se divák soudnýma očima podívá třeba na aktuální San Andreas, musí být rád, že se Roland Emmerich tehdy tak kouzelně utrhl ze řetězu. Američané zlobili tak dlouho, až se matička příroda pořádně nakrkla. Zásadní změnu klimatu předpovědělo (i když i oni se dost sekli) pár hlavounů v čele s Dennisem Quaidem, jenže nikdo jim nevěřil. Tabulky a výpočty však začínají děsit i ty největší optimisty a s civilizací je to znovu sakra nahnuté. Emmerich příjemně ubral s patosem a vlastenectvím (ano, sic Němec, ale americké vlajky má moc rád), přidal pár úsměvných momentů (Američané žebrají o vstup do Mexika) a dokonale se pomazlil s vizuálními efekty a strhující akcí. A přihodil digitální vlky. Škoda, že i v druhé polovině nepřidal jednu dvě strhující scény, protože právě tam nám to lehce drhne. Naštěstí posbíral sympatické hrdiny (mladý Gyllenhaal, rozkošná Rossum – možná bych pro ten penicilin taky zaběhl, sarkastický Ian Holm), připravil i nějaké ty emoce a vlastně docela umně zakrývá, že točí pořád to samé. Používá stejná vypravěčská klišé, stejné hrdinské dialogy, stejné šokující závěry, ze kterých se musejí vědci/klimatologové/historikové – prostě kdokoliv, koho se látka dotýká – pořádně chytat za hlavu. Jenže Emmerich netočí hloubavé dokumenty, Emmerich chce bavit. A tahle zábava je milá, je přepálená, je hloupoučká, ale vím, že za nějakých osm let ji ze své sbírky vytáhnu znovu!! ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Kdo viděl trailer, už se vlastně nemá na co těšit, protože tam nic jiného není. Akorát jsou ty katastrofy delší, to je vše. Navíc živly se chopí příležitosti jen v první třetině filmu, po zhruba tři čtvrtě hodině je konec a pak už se divák ničeho nedočká až do poslední chvíle. Navíc naprosto nefungují jakékoliv emoce (což je v katastrofickém filmu poměrně klíčové), takže mi vlastně bylo úplně jedno, že všechny ty miliony lidí umírají... Quaid je sice sympaťák, ale naprosto jsem mu nevěřil v druhé polovině filmu, podobně Gyllenhaal. Navíc snímku chybí jakýkoliv smysl pro humor (díky němuž je ID4 tak zábavný) a jediná humorná postavička je se vším všudy vykradena z Armageddonu... Jistě, na ty katastrofy se dobře kouká, ale jako celistvý film to naprosto nepracuje. Postavy se vůbec nebojí, ačkoli jim permanentně jde o život - skoro se ani nesnaží utíkat. Ignoruje se takřka všechno kromě Manhattanu a ani nevyužije příležitosti, aby se snažil trochu pobořit světové památky (Eiffelovka, Pisa, Kolloseum, Čínská zeď, vždyť je toho tolik, co se dá efektivně zničit). Manhattan a Socha svobody jsou nejdůležitější místa na zemi (spolu s klíčovou americkou vlajkou). Ve filmu fungují prazvláštní fyzikální zákony, které lze jen těžko sestavit v nějaký soubor norem: supervelká vodní vlna se pohybuje snad rychlostí 2km/hod a megamrazu lze zabouchnout dveře před nosem. To je ale to nejmenší a nevadilo by to, kdyby vše ostatní fungovalo. Nefunguje. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

film mě zaujal pouze výbornými efekty - to emmerich umí - a hudbou, která od úvodních titulek drží s triky krok. příběh je otřepané klišé, které mi občas lezlo na nervy. do ,,děje" mě dostala až scéna s vlky a příchod ,,holomrazu" do N.Y. no ale to už byl v podstatě konec. EMMERICHU, EMMERICHU, s takovouhle stupiditou ze mě slzu dojetí nevymáčkneš!!!!!!! ()

Galerie (85)

Zajímavosti (24)

  • Při vytváření iluze ledových plání a zamrzlých měst bylo zřejmě nejdůležitější zvládnout lámání světla. O několik let dříve přitom ještě software, který by dokázal věrně simulovat odrážení světelných paprsků, vůbec neexistoval. (Specs)
  • Než mohl vzniknout složitý a dlouhý záběr, v němž kamera z ptačí perspektivy zabírá arktické ledové masy, nejprve vytesal fyzický model ledovců sochař a výsledek se pak ručním scannerem načetl do počítače, kde se dále upravoval. (Specs)

Související novinky

MTV Movie Awards 2005

MTV Movie Awards 2005

07.06.2005

Štrnásty ročník odovzdávania filmových cien MTV Movie Awards moderovaný hercom Jimmym Fallonom sa už tradične blýskal hviezdnými menami, no zároveň sa (narozdiel od vážnych Oscarov) niesol vo veľmi… (více)

Reklama

Reklama