Režie:
Mark MylodKamera:
Peter DemingHudba:
Colin StetsonHrají:
Ralph Fiennes, Anya Taylor-Joy, Nicholas Hoult, Hong Chau, Janet McTeer, Reed Birney, Judith Light, John Leguizamo, Paul Adelstein, Aimee Carrero (více)VOD (6)
Obsahy(3)
Margot (Anya Taylor-Joy) a Tyler (Nicholas Hoult) se vydávají na rande na pobřežní ostrov v severozápadním Pacifiku, kde mají povečeřet v luxusní restauraci Hawthorn. Tam pro ně a pro další vybrané vzácné hosty připravil samotářský a celosvětově proslulý šéfkuchař Julian Slowik (Ralph Fiennes) opulentní degustační menu. Dále jsou mezi pozvanými tři alkoholem opojení zaměstnanci technologické firmy Bryce (Rob Yang), Soren (Arturo Castro) a Dave (Mark St. Cyr), starší bohatý pár a stálí klienti Anne a Richard (Judith Lightová a Reed Birney). A nakonec renomovaná kritička restaurací Lillian Blomová (Janet McTeerová) se slabošským šéfredaktorem časopisu Tedem (Paul Adelstein) a slavná filmová hvězda středního věku (John Leguizamo) se svou asistentkou Felicity (Aimee Carrerová). Strávníky obsluhuje dokonale oblečený personál v čele s generálkou Elsou (Hong Chauová). Během večeře začíná houstnout atmosféra, jak dochází k odhalování tajemství jednotlivých hostů a šéfkuchař Slowik servíruje jeden nečekaný chod za druhým. S přibývajícími dramatickými a násilnými událostmi Slowik hosty čím dál tím víc znervózňuje, jelikož je stále patrnější, že jeho propracované menu má vyústit v pořádně šokující finále. (Falcon)
(více)Videa (3)
Recenze (629)
Moc nevím, co si o tom filmu mám myslet. Koncept je rozhodně originální, nenapadá mě jiný film, ke kterému bych to přirovnal. Je to i celkem chytré, ale člověk si možná připadá trochu podvedený, že to mohlo být klidně chytřejší. Už od začátku je jasné, že na tomto ostrově něco nehraje a že ne každý odsud vyvázne živý. Ralph Fiennes nám jako přísný šéfkuchař servíruje jeden chod za druhým a ty jsou čím dál podivnější. Celé jeho menu vlastně určuje příběh filmu a kam se bude vydávat. Určitě to má své momenty a donutí vás to přemýšlet. Jinak teda nejsem moc fanda této nóbl kuchyně. "Dnes nebudete jíst." ()
Sociopat otrávený vařením jídla pro nevděčnou společnost, která ubližuje jeho osobnosti a jeho umění. Nepochopený umělec. Odpadlík ve vysokých patrech smetánky. Hlavní protagonista a antagonista v jednom se pokusí vytvořit nejhlubší pomstu a poslední odkaz dokonalosti v poskytování nejlepších pokrmů. ()
Stejně jako od režiséra Barbara bych nečekal jeden z nejlepších hororů roku, tak ani u Menu od Marka Myloda bych nečekal jeden z nejlepších Thrillerů posledních let. Menu vypráví o jednom večeru v luxusní restauraci na izolovaném ostrově, jedná se o kulinářskou zkušenost, jakou zažijí jen ti nejprivilegovanější. Hru kterou zde tvůrci rozehráli, jsem jim baštil od začátku do konce. Uhranulo mě zde naprosto vše, herecké obsazení a výkony, dialogy mezi postavami a vztahy, které se tu odkrývají. Nepříjemné podtóny celého ostrova a šéfkuchaře, které vás znepokojují a nutí vás hádat, co a kdy se pokazí, odehraje a odkryje. Do toho tu je vynikající hlavní postava Margot, hraná Anyou Taylor-Joy, která vyniká jak svou nechutí být na podobné místě, obyčejnou náturou, tak tím, že je jakousi divokou kartou, která zde neměla být a kazí tak plán celého večera. Film si semnou pohrával od začátku do konce a já si to náramně užíval. Neuvěřitelně jsem se ponořil do všech postav a jejich vnímaní situace i postavení. Zároveň mě bavilo co každá z nich představuje. Jídlo jako takové je zde velkou alegorii prakticky pro cokoliv, co si tam dosadíte, ale primárně pro umění. Je jedno jestli v tom uvidíte filmy, hudbu a nebo cokoliv jiného. Každá postava tak zastupuje nejrůznější lidi, které toto umění vnímají a jejich přístup k němu. Kouzelná záležitost, která i mě samotného jako někoho, kdo se aktivně i kriticky vyjadřuje k filmům donutila reflektovat sama sebe. Protože nechte dopadnou ani jako jedna z těchto postav, speciálně ne jako dva domýšlivý snobští kritici a nebo jako postava Nicholase Houlta. Anya Taylor-Joy, Ralph Fiennes, Nicholas Hoult dokazují, že jsou to sakra skvělý herci, ale speciálně Fiennes podává jeden z nejlepších výkonů své kariéry, umí být děsivý, nepříjemný, zranitelný i dojatý a šťastný a přechody mezi tím jsou neuvěřitelné. Šéfkuchař Slawik je jedna z nejvíce fascinujících filmových postav letošního roku! 9/10! (Některé postavy bych ocenil prokreslenější). ()
Fascinující umělecký thriller. Přestože nejsem velký fanoušek artových hororů, toto psychologické pojetí mne velice zaujalo. Nesourodé skupinky zúčastněných jsou dobře zvolené a každý má něco do sebe a jejich rozhovory chytře vyplňují volný čas. Na filmu se mi především líbí pozvolná gradace položek zahrnutých v menu a vývoj chování hostů až k finální rezignaci. Smíření s osudem je zde totiž velice působivě zachyceno. Jen je škoda, že plány šéfkuchaře nemají o něco hlubší myšlenku. Jeho důvody tak v mnoha případech působí povrchně a nebo jsou zkrátka odůvodněny jako ve správném čase na správném místě. Přičemž bych čekal, že bude každá osoba, stejně jako jídlo v menu, promyšlená do sebemenšího detailu. Být to zamotanější, neváhal bych udělit i tu poslední hvězdu. 75% ()
„SNÍTE MÉNĚ NEŽ SI PŘEJETE A VÍCE, NEŽ SI ZASLOUŽÍTE“… Gastronomická satira o jednom dokonalým menu… Není to zábava k popukání, ale chca – nechca člověk očekává, jakej (negastronomickej) nápad přinese další chod. A tak to díky drobným překvapením baví (mě určitě víc než celej Trojúhelník smutku). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Přemejšlím, jestli bych kvůli Babicovi umřel. 2.) Miluju vína plný stesku a lítosti. /// Thx za titule „Jakub Doležal“. PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Galerie (17)
Zajímavosti (20)
- V Spojených štátoch bol film uvedený 18. novembra 2022 v 3211 kinách, čo je najširšie uvedenie v histórii spoločnosti Searchlight. (molcan2)
- Šéfkuchár Slowik (Ralph Fiennes) nazýva Richarda (Reed Birney) "oslom", čo je zjavná narážka na notoricky známeho šéfkuchára Gordona Ramsayho. (molcan2)
- Roli Margot měla původně hrát Emma Stone a režírovat měl Alexander Payne. Nakonec však byla herečka nahrazena Anyou Taylor-Joy a režisérské křeslo připadlo Marku Mylodovi. (NiWi)
Reklama