Režie:
Mark MylodKamera:
Peter DemingHudba:
Colin StetsonHrají:
Ralph Fiennes, Anya Taylor-Joy, Nicholas Hoult, Hong Chau, Janet McTeer, Reed Birney, Judith Light, John Leguizamo, Paul Adelstein, Aimee Carrero (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Margot (Anya Taylor-Joy) a Tyler (Nicholas Hoult) se vydávají na rande na pobřežní ostrov v severozápadním Pacifiku, kde mají povečeřet v luxusní restauraci Hawthorn. Tam pro ně a pro další vybrané vzácné hosty připravil samotářský a celosvětově proslulý šéfkuchař Julian Slowik (Ralph Fiennes) opulentní degustační menu. Dále jsou mezi pozvanými tři alkoholem opojení zaměstnanci technologické firmy Bryce (Rob Yang), Soren (Arturo Castro) a Dave (Mark St. Cyr), starší bohatý pár a stálí klienti Anne a Richard (Judith Lightová a Reed Birney). A nakonec renomovaná kritička restaurací Lillian Blomová (Janet McTeerová) se slabošským šéfredaktorem časopisu Tedem (Paul Adelstein) a slavná filmová hvězda středního věku (John Leguizamo) se svou asistentkou Felicity (Aimee Carrerová). Strávníky obsluhuje dokonale oblečený personál v čele s generálkou Elsou (Hong Chauová). Během večeře začíná houstnout atmosféra, jak dochází k odhalování tajemství jednotlivých hostů a šéfkuchař Slowik servíruje jeden nečekaný chod za druhým. S přibývajícími dramatickými a násilnými událostmi Slowik hosty čím dál tím víc znervózňuje, jelikož je stále patrnější, že jeho propracované menu má vyústit v pořádně šokující finále. (Falcon)
(více)Videa (3)
Recenze (637)
Obsahuje spoilery. Nevidím Marku Mylodovi do hlavy, takže nevím, co přesně tímto snímkem zamýšlel. Za mne sympatická satira na (gastronomické) pozérství vyhnaná ad absurdum, kdy moderní kulinářští hipstři ani vidličku nezvednou, pokud nedostanou desetiminutový monolog o tom, jak to jídlo vzniklo, kdo ho vypěstoval a kam chodila jeho babička na základní školu. Kdy jídlo musí být tak originální, až nedává vůbec žádný smysl (chleba bez chleba). Kdy si před vašima očima člověk vystřelí mozek z hlavy a vy aplaudujete, protože stres a strach ze smrti vybičuje vaše chuťové pohárky do takových výšin, kam by se bez výše zmíněné faktu nikdy nedostaly... 80% ()
Osvěžující sociální horor, který se chvílemi tváří jako něco víc, ale ve finále ničím víc být nechce. Máme rádi obyčejné věci a v tom je ta pointa! Černý humor a pomsta za prázdnotu způsobenou prázdnými lidmi + podmanivá Anya Taylor-Joy jsou nejlepšími ingrediencemi téhle kulinářské chuťovky. Místy to nebylo úplně stoprocentní, ale o dokonalost stačí usilovat. ()
Zbytočne vyhypovaná filmová jednohubka, ktorá síce pohladila chuťové poháriky filmového konzumenta, ale nakoniec ho nechala odísť hladného a nenasýteného. Trailer sľuboval totálne odlišné smerovanie príbehu, a aj keď vo svojej podstate mieril niekam medzi satiru spoločnosti, iróniu osudu a príbeh netradičnej psychopatickej analýze jednotlivca, musím povedať, že do čierneho sa netrafil ani v jednom. Skvelí herci, občas nejaký ten fajn zvrat a scéna, nedokážu zaplátať chuťovo mdlý príbeh a jeho skvelú pointu, ktorú tvorcovia naservírovali v prvej polovici. Potom film stratil gustióznosť a režisér už len prežúval to isté sústo až do konca a snažil sa nájsť pôvodné ingrediencie. Je to škoda, čakal som michelinský filmový zážitok, no po skončení filmu si budem musieť dať zavolať manažéra. 55%. ()
Zábavná, hororem jen lehce šmrncnutá satira, která v druhé půlce obětuje čisté žánrové potěšení, které by bylo vyžadovalo alespoň základní uvěřitelnost chování postav, jen aby zachovala koncept. Čímž se paradoxně stane z části tím, z čeho si sama dělá srandu. Nicméně zábava víceméně ani chvíli nepoleví, skvělí herci to utáhnou. ()
Je to prosté. A platí to, co u nedávného Fresh: skvělý rozjezd, slabší dojezd. Fresh byl černohumorný kousek plný zvratů, který po sympatickém úvodu přichystal očekávaný úkrok do jiného žánru. Stejně jako tady. Divák je zvědavý, co bratislavský rodák a řádně démonický Ralph Fiennes pro nafoukanou skupinu snobů, kteří se hodlali dostat na vrcholek gurmánského štěstí, se svým menu přichystal. A je mu jasné, že luxusní restaurace na ostrově nebude jen o precizním menu, ale o celkovém zážitkovém balíčku. Nechybí šéfkuchařův fanda, kritička jídla, herec, kterému už dávno ujel vlak, mladí finančníci… i jedna odměřená dívka s nohama na zemi, která původně na seznamu hostů nebyla. Záhy se ze strany personálu začne projevovat pohrdání každým hostem. Graduje to solidně, ale postupně je patrné, že o nějaké přesahové myšlence se nám může nechat jen zdát. Kritika třídních rozdílů mi mnohem víc seděla u oceňovaného jihokorejského Parazita, který mnohem kousavějším způsobem upozorňuje na nedostatky ve společnosti. Tohle je ve výsledku „jen“ plytká báchorka o šéfkuchaři, který (místy až hloupě) trestá i lidi, co s ním vlastně ani moc nesouvisí. Mdlá dohra, navíc když se nad jednotlivými scénami divák pořádně zamyslí... Nakonec to není ani chytré, ani zábavné. ()
Galerie (17)
Photo © Searchlight Pictures
![Menu - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/640/166640449_635e92.jpg)
Zajímavosti (20)
- Roli Margot měla původně hrát Emma Stone a režírovat měl Alexander Payne. Nakonec však byla herečka nahrazena Anyou Taylor-Joy a režisérské křeslo připadlo Marku Mylodovi. (NiWi)
- Lillian (Janet McTeer) kritizuje "tanier bez chleba" za to, že obsahuje "rozbitú" emulziu. Emulzia je zmes nemiešateľných látok; v kuchárstve to zvyčajne znamená olej a vodu s emulgátorom, látkou, ktorá umožňuje ich zmiešanie, napríklad vaječným žĺtkom. Rozbitá emulzia je taká, v ktorej sa olej a voda opäť oddelili. Je možné, že Slowik (Ralph Fiennes) ju Lillian naservíroval zámerne rozbitú, aby tak naznačil rozdelenie na mať a nemať, ktoré malo prísť neskôr večer. (molcan2)
- Inspirací pro pojetí svojí postavy byl pro Johna Leguizama Steven Seagal, se kterým si zahrál ve filmu Boeing 747 v ohrožení (1996). (NiWi)
Reklama