Reklama

Reklama

Vymítač ďábla: Znamení víry

  • USA The Exorcist: Believer (více)
Trailer 6

Příběh nového Vymítače ďábla začal na Haiti, kde fotograf Victor (na Oscara nominovaný Leslie Odom, Jr.) přišel před dvanácti lety v důsledku katastrofálního zemětřesení o těhotnou manželku. Naštěstí se podařilo zachránit novorozenou dcerku Angelu, o kterou se Victor od té doby vzorně stará. Absolutně ho proto vykolejí, když se jednoho dne Angela nevrátí domů ze školy. Zmizela společně se spolužačkou Katherine v lese za městem a zoufalí rodiče, policisté, vojáci a dobrovolníci po nich marně pátrají. Třetího dne se stane zázrak. Dezorientované a vyčerpané dívky se objeví na malé farmě, daleko od místa, kde zmizely. Bezmeznou radost však záhy vystřídá narůstající znepokojení. Po důkladném lékařském vyšetření jsou sice Angela i Katherine označeny za zcela zdravé, jejich chování ale naznačuje, že si z toho, co prožily, odnesly víc než jen nepříjemnou vzpomínku. Zkušený exorcista by na první pohled poznal, že jsou obě dívky posedlé. Victor je ale pragmatik, který na peklo ani nebe nevěří, dokud ho nezažije na vlastní kůži. Tou dobou už ale může být pozdě. Pro všechny. (Cinemart)

(více)

Videa (13)

Trailer 6

Recenze (153)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Parazituje Green na původní klasice? Rozhodně. Přináší do žánru něco nového? Ani náhodou. Je to proto špatný film? To zase ne. Ono vyčítat vymítačskému hororu určité postupy je stejně, jako vyčítat nějakému zombie nátěru, že v něm ožívají mrtvoly. V tomto případě se film mohl opřít o celkem solidní dlouhý rozjezd, celkem fajn herce a dvojici posedlých holčin, kterým to démonské blbnutí šlo docela k duhu. Jako obrovské mínus vidím fakt, že kromě samotného exorcismu démoni neřádili tolik, jak by mohli. Když už je film rutinní, tak bych uvítal nějaké ťapkání po stropu či zrcadlová zjevení s obligátní lekačkou. A samotné vymítání...............já nevim. Na jednu stranu mi bylo za všechny přítomné občas dost trapně, ale na tu druhou jsem na to pobaveně zíral od prvního "Ve jménu Božím!" až po poslední "Amen!". Takže asi dobrý. Návaznost na  Exorcistu ze 70.let mi přišla trochu umělá a hlavně zbytečná, ale bylo fajn vidět Ellen Burstyn a Lindu Blair pohromadě. Nic k zapamatování, ale do koše to nepatří. 55% ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Gordon Green sa musel pri vehementnom odkazovaní na Friedkinovu klasiku prepotiť viac, než posadnutá Regan. A čo nám ukázal? Že nie je ani Aja, ani Zombie a jeho remaky sú skôr len exploatáciou na druhú - exploatačné filmy, ktoré exploatujú odkaz klasík žánru. Greenovi idú gore scény, aj budovanie hororovej atmosféry, kontraproduktívne je práve to držanie sa zubami-nechtami príbehu a odkazu klasického Exorcistu. Nové pokračovanie sa v druhom pláne snaží nadviazať na Friedkinov rozmer psycholigickej drámy o kríze viery, ale ťaží z toho iba záver v strihu priemerného mlotivačného statusu. A tak vznikol zbytočný film, ktorý sa snaží tváriť relevantnejšie, než naozaj je. Keby šlo o priznané béčko, kde ida iba o hrôzu a des, výsledok by bol oveľa solídnejší. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Být to nějaký samostatně stojící film o posedlosti ďáblem, většina diváků nad tím mávne rukou jako nad šedým podprůměrem nehodným jakékoliv pozornosti. Ale jako pokus o pokračování jednoho z nejznámějších filmových děl, které navíc mnozí označují za nejděsivější horor všech dob, je to naprostá ubohost a nedůstojný paskvil, jenž místo děsu vyvolává leda tak smích a mrví původní postavy (Ellen Burstyn to tu scenáristicky šeredně schytala). Navíc je vševypovídající pojmenovat svůj film z komerčních důvodů Vymítač ďábla:..., i když v něm tentokrát žádný vymítač ďábla vůbec nefiguruje. Doufám, že tenhle debakl konečně zboří ten producentský mýtus, že David Gordon Green je nadaným hororovým tvůrcem. Není. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

To vám bylo třeba vyplnit volný čas mezi čekáním na další akci a v kině zrovna běžel tento film, tudíž jsem se zcela neplánovaně ocitnul po velmi dlouhé době v kině. Moc lidí nemělo stejný plán, a tento snímek nalákal do kina asi jen 4 další páry. Rozhodně se neřadím do fanklubu původního filmu a šel jsem na snímek bez jakýchkoli očekávání. Nejspíš právě proto jsem z něj neodcházel s nijak zvlášť špatným pocitem. Filmu bych vytknul především hrozně roztahaný úvod, příliš černé obsazení a hodně prapodivnou závěrečnou vymítací seanci, kde se skloubil křesťanský přístup s vúdú, což tak nějak vystihovalo samotný snímek, což je takový poslepovaný kočkopes.. Naopak několik lekaček bylo poměrně povedených. Snímek je více zbytečný než špatný. Nejednalo se o průser, příliš jsem nepropadal nudě. V rámci žánru se zkrátka jedná o průměrnou záležitost. [55 %] ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Niekedy krok dozadu znamená krok dopredu.“ Pozrime sa na to čiastočne rečou čísel, pretože tie na rozdiel od ľudí neklamú (samozrejme ak sa nesfalšujú). To, že práva za Vyháňača diabla Universal odkúpil za šialených 400 miliónov dolárov, znie ako najhoršie strategicko-finančné hollywoodske rozhodnutie za posledných 5 – 10 rokov. Lenže jedno slovo. Halloween. Keď David Gordon Green a Danny McBride v rokoch 2018 – 2022 vytvorili tri resuscitačné halloweenske diely, napriek istej kontroverzii (ktorá je ale ostatne v rozumnej miere skoro vždy vítaná, dvojnásobne v hororoch) to boli trháky. „Jednotka“ stála trápnych 10 miliónov a celosvetovo ich trhla neskutočných 255 (!!!). Takže akonáhle páni po rozlúčení sa s klanom Myersových zamerali svoju pozornosť na modernú rekonštrukciu inej žánrovej klasiky, Vyháňača diabla, vyzeralo to ako ďalšia trefa do čierneho. Opäť prenechajme reč číslam: Friedkinova klasika z r. 1973 stála úbohých 12 miliónov a na celom svete zarobila 441. To je suma, z ktorej sa otáčajú panenky každému normálnemu producentovi ešte i dnes, v r. 2023. Takže 400 miliónov za práva napokon neznie až tak nerozumne. Ale! Dvojka bola strašná, trojka o čosi lepšia, no stále žiadny zázrak a drasticky prestrihávaný a pretáčaný prequel s podtitulom Počiatok (resp. Nadvláda zla, ono sú to skutočne v podstate dva odlišné filmy) sa zapísal do análov, ale nie v dobrom. V r. 2016 sa síce na scéne zjavil vydarený (hoc nie dokonalý) seriál, ktorý bol v skutočnosti plnohodnotným sequelom legendárnej filmovej jednotky, ale už druhá séria na to šla úplne inak, bolo to fiasko a tretia nikdy nevznikla. Vraziť v TAKEJTO situácii štyri stovky miliónov dolárov do rebootu je, nuž, jedno z najhorších strategicko-finančných hollywoodskych rozhodnutí za posledných 5 – 10 rokov. Dobrou správou je, že Greenov príspevok do série je taktiež plnohodnotným pokračovaním. Ale príliš si to neuvedomíte. Najmarkantnejšie je to samozrejme poznať z návratu Ellen Burstyn (čím sa ale tým pádom anuluje prvá séria seriálu, ehm), od ktorého však pre vlastné dobro nič veľkolepé nečakajte: je to trochu väčšie cameo pôsobiace dojmom, že pôvodná verzia s ním nepočítala, ale tvorcom „niečo“ v deji chýbalo a  tak si povedali: doprdelky, kydnime tam 91-ročnú Ellen Burstyn, ktorá vyzerá na 70. A tak narýchlo dopísali zopár scén, ktoré ak by sa z hotovej verzie vystrihli, nič by sa nestalo. Ten film nie je dobrý. Mám Greena rád, všetky jeho Halloweeny sa mi páčili na 4*, ale toto je prvú hodinu ozaj zlé. Absolútne nezáživný, stokrát obomletý scenár, tona klišé, nesympatické postavy, nepríjemní herci. Musím sa priznať, že ma strašne iritovalo pozerať sa na to, čudoval som sa, ako TOTO mohol natočiť režisér Halloweenov a aj to, prečo to vyzerá ako keby to stálo max. 4 milióny dolárov (a ako keby to pred vpustením do kín nevidel nikto zo štúdia). Dobrou správou je, že v polovici sa atmosféra zlepší. Nápad zamontovať do toho africkú mystiku skvelý. Začne to byť nepríjemne intenzívne (aj keď stále žiadny zázrak) a postavy sa aspoň ako-tak stanú znesiteľnými. Celkom ma bavilo sledovať, ako sa tvorcovia pohrali s trademarkami série, ktoré som čakal (bolo mi jasné, že ich zakomponovaniu neodolajú) a napriek tomu ma zakaždým prekvapilo, AKO (otáčanie hlavy). Istým plusom je, že tentokrát sú posadnuté rovno dve puberťáčky, aj keď teraz si nie som istý, „a komu tým jako prospějetě, co?!“. Azda práve za o čosi lepšiu druhú polovicu fakt mimoriadne urgentne prižmurujem obe oči a udeľujem „až“ 3*. () (méně) (více)

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Počas výroby sa krátko povrávalo, že William Friedkin sa podieľa na tomto filme. Friedkin okamžite tweetoval: "To nie je fáma, to je lož." Ďalej uviedol, že „na svete nie je dosť peňazí ani motivácie“, aby ho prinútili akokoľvek pracovať na tomto filme. (Arsenal83)
  • Ellen Burstyn pôvodne odmietla zopakovať si svoju rolu spred 60 rokov z Vyháňač diabla, no potom jej ponúkli dvojnásobný plat. Burstyn si vtedy pomyslela: "Mám pocit, že diabol sa pýta na moju cenu." Nakoniec úlohu prijala a použila plat na financovanie štipendia MFA pre hercov na Pace University, kde Actors Studio vyučuje svoj program. Burstyn je celoživotným členom Actors Studio a jeho spolupredsedkyňou. (Arsenal83)

Související novinky

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

22.01.2024

V pondělí 22. ledna 2024, den před vyhlašováním nominací na Ceny Akademie, byly oznámeny nominace na nechvalně známé anticeny Golden Raspberry Awards, které každoročně vyzdvihují spíše ty nelichotivé… (více)

Nový Vymítač ďábla je v problémech

Nový Vymítač ďábla je v problémech

12.01.2024

Hollywoodská studia Universal Pictures a Blumhouse Productions měla velké plány, co se týče nedávného oživení série Vymítač ďábla s podtitulem Znamení víry. Společnost NBCUniversal v roce 2021… (více)

Reklama

Reklama