Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)VOD (1)
Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (173)
Dokonalá studie o rychlých soudech, o tom, jak lehké je zničit člověka za tleskání davu, Moc se mi to líbilo a jak tak koukám, asi jsem jediná, komu byla nesympatická Hanka vlastně docela sympatická. Byla jsem dokonce připravená dát i 5 hvězd, bohužel mi vadilo, že tvůrci odflákli sezení u soudu, takže Kučerová byla pořád vinna, vinna, vinna a pak najednou bez vysvětlení už ne. I tak jsou ale ty 4* hodně silné. ()
5* V průběhu dlouhé pauzy od recenzování na CSFD jsem viděl i tuhle kvalitní dramatickou sérii, kterou si dovolím ze vzpomínek zrekonstruovat a popsat. Jedná se o velmi dobrý počin České televize s kvalitním příběhem a hereckým obsazením, kterému dominuje Klára Melíšková. Sympatie je opravdu něco, co člověka dokáže silně ovlivnit a vytvořit si vlastní jasný obraz o druhém, aniž by o něm vůbec něco věděl. Téma je silné a autoři se s ním dobře poprali, že nechali na divákovi, ať si z toho vezme nějaké poučení sám, než aby mu ho vnucovali. Známka je jasná a jsem rád, že s podobným hodnocením nejsem sám a nezapadne tu tao série mezi hromadu zbytečností, co se točí. [ PŘÍBĚH: 3 /// SMYSL: 3 /// ATMOSFÉRA: 3 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 0 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()
Je úžasné vidět, že presumpce viny, kterou ve velkém využívala katolická církev při inkvizičních procesech a kterou s podobným úspěchem využívá například i celosvětově rozšířené hnutí MěTaky, se nevyhnula ani nám, takže je Česká republika stále světová. Nejsem zrovna všeobecně oblíbený dobrák, a přestože jsem nenalezl zalíbení v bondáži, k protivné paní Mar... Kučerové jsem si vytvořil celkem kladný vztah na základě pravidla, které říká, že vrána k vráně sedá. "Nejsem na lidi dost milá, tak mají právo ze mě udělat vraha?" Tato věta vystihuje podstatu celé minisérie a já odpovídám: "Ano, mají." Alespoň tak chápu současnou společnost, v níž je jakékoli vybočení ze stáda po zásluze soudružsky potrestáno. Tvůrci seriálu mě velmi pěkně pohladili proti srsti a vytvořili skvělou (z mého pohledu) záležitost, již mocně podpořily některé herecké výkony a jež mi měla co říct. Na závěr bych rád dodal, že vůbec nemám strach, přestože jsem pravidelným uživatelem draslíku. / Poučení: Máme demokracii, tak si toho važ a drž hubu a krok. ()
Rukopis této televizní inscenace je zaměřen na postižení postavy thomayerovského typu, který sice dává svým pacientům všechno, co jim dát může, ale současně neupouští od strohosti, za kterou jako introvertka skrývá své křehké lidství i nesnadný vlastní život; jen mimochodem je vidět dobře vychovanou dceru, která má sice ke své matce poněkud odtažitější vztah, ale v kritické chvíli jejího života stojí na matčině straně a pomáhá jí ze všech svých sil. V tomto ohledu je dcerou své matky, v jistém ohledu dcerou příkladnou. Zajímavá je i postava obhájce ex offo, který ve vztahu k drsné ženě jde dalekosáhle za hranice svých povinností. Jinak řečeno jde o koncert trojúhelníku Melíšková, Barešová, Hanuš a mistrovsky zvládnuté režie Michala Blaška. ()
Melíšková jasné ocenění , zapšklou ženskou sehrála mistrovsky a zdatně jí sekundovaly i zbylé role, například rozjíždějící se mladá Barešová v roli zabejčené a nepříjemné dcery (jablko nepadne daleko od stromu), výborný Hanuš v roli obhájce a například jsem byl nadšen i přítomností Steinmasslové, která prostě dobrou herečkou je, akorát poslední dobou hodně vnímaná pouze jako poblblá bába z Ulice. Poslední dobou u nás vzniká hodně kvalitních seriálů podle skutečných událostí a po brilantním Ochránci jsem měl tu možnost vidět další, neméně kvalitní kousek...........................moje hodnocení = 8 z 10. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- Obhájce (Miroslav Hanuš) dává na sebe telefon Tereze (Denisa Barešová), ale 5 minut předtím ona od něj přijímá telefonát s informací, že máma zůstává ve vazbě. (sator)
- V epizodě zazní skladba „Danza Kuduro“ od Lucenzo ft. Don Omar. (FrankSusta)
- Seriál se inspiroval případem zdravotní sestry Věry Marešové z Lužické nemocnice v Rumburku, která byla obžalovaná z vražd šesti pacientů. Soud ji nakonec zprostil obžaloby, protože důkazy neobstály. Od státu dostala celkové odškodné 2,27 milionu korun plus úroky za trestní stíhání. Odškodnění značně převyšovalo běžně přiznávané částky. Případu se věnuje i epizoda Sestřička (2017) z cyklu Život a doba soudce A. K. (od r. 2014). (sator)
Reklama