Režie:
Antoine FuquaScénář:
David AyerKamera:
Mauro FioreHudba:
Mark MancinaHrají:
Denzel Washington, Ethan Hawke, Scott Glenn, Tom Berenger, Harris Yulin, Raymond J. Barry, Cliff Curtis, Dr. Dre, Snoop Dogg, Macy Gray, Charlotte Ayanna (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Mladý policista Jake Hoyt je povýšen, převelen do protidrogového oddělení a přidělen drsnému černošskému detektivovi Alonzovi Harrisovi. Na předměstí černošské čtvrti Alonzo zabaví drogy trojici studentů a donutí Jakea, aby drogu vyzkoušel. Nepozorovaně mu však podstrčí silnější dávku. Omámeného ho poté představí svému informátorovi, drogovému dealerovi Rogerovi. Jake neschvaluje Alonzovy drsné metody, a navíc si všimne, že jeho kolega se sám pohybuje za hranicí zákona, když si nechává zabavené drogy a peníze. Další cesta vede do luxusního podniku, kde se detektiv setká se třemi muži. S pomocí úplatku si obstará povolení k prohlídce a s několika členy protidrogové jednotky přepadne Rogerův dům. Pod podlahou tu najdou bednu se čtyřmi miliony dolarů. Jake však nepřijme svůj podíl a stejně tak odmítne zastřelit bezbranného Rogera. Nakonec to udělá Alonzo sám, vše narafičí tak, aby to vypadalo jako zabití v sebeobraně, a před přivolanými posilami společně vypovědí, že Rogera zabil Jake. Má ještě nějakou naději zachránit si život a pustit se s proradným kolegou do boje? (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (596)
Pro mě osobně zklamání. Na to jak se o tom mluvilo.. roztěkané, nenapínavé.. místy otravné a rozhodně nepřirozené. Černošká gétaplná polonahých potetovaných "bigmothafukkagangsta' " a černoši s rovnými kšilty na dětských kolech drsné koukající do kamery mě nechváají chladnými, respektive - vyvolávají na střídačku dávení a záchvaty smíchu (výsměchu). Talde kultura měnikdy nebrala, přijde mi nezajmavá, umělá.. stejně jako celý film.... ()
Slušně napsaná a výtečně zrežírovaná kriminálka, kde vynikají především dvě herecké hvězdy. Jak Washington, tak i Hawke mají svoji nominaci (resp. Oscara) naprosto zaslouženou a předvádějí v této drsné jízdě skutečně excelentní výkony. Zobrazení odvrácené strany L.A. není tak působivé, jako v případě Michaela Manna, avšak syrovost a zanícenost pro černou komunitu tu je patrná a většina sekvencí, odehrávajících se v temných doupatech gangů je velice zajímavá, s nepolevující dávkou napětí. Washington je skutečně brutální "motherfuckin' nigga" a svoji roli si náležitě vychutnává. Rovněž tah "vše sfouknout za jeden den" byl v podání režiséra zajímavý a tak trochu inovační. ()
Nerátajúc niektoré (vlastne dva) opusy z 90. rokov, toto, po stránke lokácií a komparzu, viac autenticky snáď natočiť ani nebolo možné. Notorické Imperial Courts (plus Baldwin Village) bolo po prvýkrát vo filme zvečnené a zachytené v čase, ktorý už je, svojim spôsobom, dávno preč. Training Day je produktom nového milénia, ktoré sa v oných prostrediach nieslo najmä v znamení škandálu Rampart, ktorý snímka viac-menej reflektuje (scenár, navonok vyznievajúci ako pritiahnutý za vlasy, možno až hraničiaci s absurdnosťou, sa s prihliadnutím na vyčíňanie vyššie spomínanej divízie až tak nereálny nakoniec nejaví) a hl. záporák je tomu skutočnému paralelou. Tým nie je nikto iný než Rafael Pérez, ktorý bol naprieč rôznymi spektrami popkultúry zmapovaný opakovane, no je to práve jeden jedinečný Denzel Washington, ktorý mu svojim elektrizujúcim, grandióznym výkonom dal život na obrazovke ako nikto iný pred ním, ani po ňom. A zároveň je to taktiež on, ktorý z obyčajného krimi-trileru o skorumpovaných policajtoch počin posúva do nových výšin a pevne ho zapisuje do eventuálnej historickej previerky z kinematografie. Training Day nie je filmom, Training Day je synonymom hereckých možností Denzela Washingtona (GOAT). Nič menej... "You motherfuckers will be playing basketball in Pelican Bay when I get finished with you. SHU program, nigga! 23 hour lock-down. I'm the man up in this piece! I run shit here! You just live here! I'm gonna burn this motherfucker down! King Kong ain't got shit on me!" (x) (x) (x) (x) (∞2010-2014) (14.4.2016) (2.4.2017) (22.10.2023) (23.10.2023) ()
Hodný bílý polda-zelenáč versus černý zkušený polda-gauner... Z mého hlediska tématicky docela přitažené za vlasy, přehnané, ale nakonec proč ne, aspoň to nebylo úplně klišoidní (až na ten přiblble morální konec). Denzel Washington byl úžasně odpudivý a celkem lituju, že mu nepřicmrndával někdo sympatičtější než Ethan Hawk. Napoprvé se mi film moc nelíbil, po osmi letech napodruhé přihazuju hvězdičku. 71% ()
Tak určitě perfektní pohled na individuální zákonodárnou moc detektivů v USA. Ulice má své zákony, které musí respektovat i černoch s odznakem, ač je přesvědčen o opaku. Horší je pokud se tento druh myšlení ve jménu zákona dostane do politiky, tam už nelze pochybovat o tom, kdo tu drží světové otěže. Ale dokud budou u policie lidé jako Ethan Hawke nemusíme se bát. Jinak rozhodně dobrej scénář, herci, režie. Dobře natočený film. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (41)
- Kavárna, kterou vidíme v počátku filmu, je stejné místo, které jsme viděli ve filmech Sedm (1995), 60 sekund (2000) a Chyť mě, když to dokážeš (2002). (don corleone)
- Dům Alonza Harrise (Denzel Washington) v tomto filmu je stejný, ve kterém bydlela Janiece (Tamala Jones) ve filmu Modrý blesk (1999). (Bauer)
- Starší obrázek, který zachycuje Harrise (Denzel Washington) jako poldu, pochází z nepoužité scény filmu Ricochet: Odražená střela (1991). (don corleone)
Reklama