Režie:
Adam SedlákScénář:
Adam SedlákKamera:
Dušan HusárHudba:
Oliver TorrHrají:
Adam Mišík, Marsell Bendig, Sergei Barracuda, Anna Fialová, Jan Révai, Alfons Llupi, Vojtěch Vodochodský, Roman Motyčka, Valentin Torač, Kamila Trnková (více)Obsahy(1)
Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (486)
České filmy nevyhledávám, naopak se jim vyhýbám. Nemusím Adama Mišíka. A nemusím ani Sergeie Barrcudu, i když nějaké tracky jsou dobré (Děvky jsou tak eazy, Cizí tváře, Noční můra....), ale je to takové utahané a nic moc mi to neříká ani po textové stránce. A vůbec nevím, kdo je Adam Sedlák. Viděl jsem někdy v srpnu trailer na Banger a říkal jsem si, že tenhle film nemusím vidět a to i přes to, že Rap/Hip Hop můžu poslouchat neustále. Ale hlavní hrdina chce prorazit v Rapu, takže jsem si říkal, že časem bych se na to mohl podívat. Film je na Netflixu a já neměl jsem na co koukat. BANGER. je banger!!!! Naprosto dokonalá záležitost. Progresivně natočeno. Natočeno na telefon? Proč ne! Scénář je tak jednoduchý, až perfektní. Mišíka bych skoro nepoznal a hraje výborně. Z Barracudy jde v některých momentech strach a je vidět, že si něčím prošel (viz texty). Největší hvězdou je samozřejmě hláškující Marsell Bending! Překvapivě a nečekaně výborný film na české poměry! ()
Plné energie a agrese - v dobrém slova smyslu. Možná by to na konci nemuselo nabrat až takový formát over the top morality (ne ve smyslu "drogy jsou špatné", ale erbenovsky-antického osudového trestu za osobní transgresi), ale to vadí jen trochu. Mišík se pro roli narodil, ale opravdový objev je Marsell Bendig, kterého chci příště v hlavní roli, ne jen jako sidekicka. ()
Jo. Funguje to, až do konce. Prvních patnáct minut je teda slabších, jako kdyby tvůrci neměli možnost použít moudro, co nás učili na FAMU, že materiál z prvního natáčecího dne se má vyhodit, herci jsou ještě nesehraní. Ale pak se to rozjede. Zvukaře bych teda vytahal za uši a "ostřiče" za nevím co (chápu, že to byl koncept, ale diváka to prostě sere, že je třetina filmu přisleplá), ale technické nedokonalosti nakonec na výsledný dojem nemají tak velký vliv. (Písničku a zbytečné záběry na přirození jisté lady nechám bez komentáře.) Adam Sedlák potvrzuje, že je jedním z našich nejzajímavějších tvůrců a tentokrát to už není jenom příslib do budoucna... ()
Marsell Bendig Benger? Skôr bender. Hnusné prostredie, hnusné postavy, odporný slovník, fet a smrad. Niekoho to vzrušuje. Pohľad na prázdne schránky, čo nevedia nič len pičovať a ten čo to natáčal má Parkinsona. Keby to videli v zahraničí a pozrú, že film je v červenom, tak si budú myslieť, že tu žije samá socka. Ale asi to tak aj je. ()
Anděl Exit, verze 2.022. Stejně jako tehdy v případě projektu Vladimíra Michálka se kolem nového projektu Adama Sedláka vyzdvihuje jeho modernost a aktuálnost, byť s mnohým z toho lze polemizovat. Z pozice čtyřicátníka se nebudu vůči filmu od třicátníka o dvacátnících pouštět do hodnocení toho, jak adekvátní, nebo ne je zdejší vyobrazení étosu mladších generací. Nicméně je patrné, že spíše než jako autentická výpověď funguje "Banger" coby našlápnutý mix stylů a žánrových elementů. Sedlák intermediálně spojuje bezprostředně působící estetiku stylu devadesátkových post-Dogma 95 bijáků s dnešní zkratkovitou expresivností internetové audiovize, kde se také mísí domnělá autenticita s povrchní stylizovaností (i reklamní estetikou) s cílem co největšího efektu. Podobně pak v jednotlivých peripetiích sice vyzdvihuje reálná prostředí a osoby, ale spojuje je typicky žánrovým vyprávěním, opět evokujícím devadesátkové fláky z tradic tarantinovek a guyritchieovek. Také s těmi nejlepšími z nich pak sdílí nejen jejich zábavnost a dravost, ale také žánrovou schematičnost, jíž lze omlouvat naivitu a tezovitost v jednání postav. Z nedávných rozhovorů se Sedlákem sálá skepse, až dokonce vyhoření stran české kinematografie. Tím spíš ale "Banger" fascinuje nejen svou dravostí a sympatickou mimoběžností vůči aktuálním trendům, ale ostatně také jako vynikající komerční projekt, který se může chvástavě vydávat za alternativu. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (10)
- Natáčelo se 15 dní. (SONY_)
- Sergei Barracuda zde hraje sám sebe. (LUKICKK)
- Slovo „banger“ v raperském prostředí znamená povedená či dobrá písnička. (SONY_)
Reklama