Reklama

Reklama

Modrá Electra Glide

  • USA Electra Glide in Blue (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Jediný film Jamese Williama Guercia, držitele Grammy za eponymní album Blood, Sweat and Tears a dlouholetého producenta kapely Chicago (zpěvák Peter Cetera hraje pašeráka drog Zemca a ve filmu se objeví i další její členové), byl natočen podle skutečné události: v květnu 1969 zastřelili dva dlouhovlasí mladíci z mikrobusu značky Volkswagen na arizonské silnici policistu na motorce. John Wintergreen (Robert Blake) je policista, který se svým partnerem Zipperem (Billy Green" Bush) hlídkuje na silnici protínající Monument Valley. Tento vietnamský veterán sympatizuje s hippies, současně se ale snaží být dobrým policistou. Svoji práci dělá poctivě. Na všechny řidiče se snaží brát stejný metr: je spravedlivý a neúprosný. Stále ale sní o tom, že jednou odloží svůj Harley Davidson a přilbu a stane se detektivem. Proto se chopí příležitosti, když k poslednímu případu povolaný detektiv Poole potvrdí jeho podezření, že se nejednalo o sebevraždu, ale o vraždu. Po počátečním nadšení ale díky Pooleovu chování a metodám přichází rychlé rozčarování a pochybnosti o povolání policisty a smyslu vlastního života vůbec.

Guercio vyrůstal na filmech, které promítal v kině jeho otec, nadšený obdivovatel Johna Forda, a je to na jeho díle znát. A nejen proto, že se natáčelo v Monument Valley v Utahu a že za kamerou stál známý Conrad L. Hall (držitel Oscara za filmy Butch Cassidy a Sundance Kid, Road to Perdition a Americká krása). Závěrečný záběr patří k nezapomenutelným. Film byl uveden v soutěži na MFF Cannes 1973 a o rok později byl Robert Blake nominován na Zlatý glóbus pro nejlepšího herce v dramatu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (83)

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Film o dobrém poldovi, který chce jen dělat poctivě a spravedlivě svoji práci, ale je obklopen nepochopením, závistí, chladnokrevností a zlobou... Vypořádá se s touto realitou, nebo ne.?!! Klasický americký akční snímek ze sedmdesátých let s méně známými herci, ale ne na škodu..! Za všimnutí stojí i nenápadný začínající Nick Nolte coby "mánička"...dost nebezpečná.. :-) ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Tak polovinu filmu jsem si říkala "ó bóže, ó bóže, toho musím milovat, toho musím okamžitě začít milovat!", abych si potom v náhlém momentu osvícení uvědomila, že ho již dávno miluji, protože to je Lynchův Mystery Man. Scéna, kdy se raduje z toho, že je šoférem, a kývá si samolibě hlavičkou s kloboukem - dokonalost! A musím říct, že si nedovedu v hlavní roli představit někoho jiného, protože postava Johna Wintergreena je tak podivně napsaná - ve filmu prochází vývojem, ale navenek se chová pořád úplně stejně - že nebýt roztomilého a dojemného Roberta Blakea, nevím nevím, jak by to vypadalo. V některých momentech je film dost působivý, některé pasáže jsou zase naopak do té balady tlačené vcelku neobratně. Nevím, jak působila motocyklová honička se Zemkem na dobové diváky, ale dnes už rozhodně vypadá nechtěně komicky a to narušuje atmosféru a vytrhává ze soustředění. A takových momentů je tam ještě několik. Jako celek je to potom zajímavý film, který vzdává poctu Fordovi a jedné filmové éře, ale protože je to oltář vystavěný s neoddělitelnými debutantskými kiksy, tak došlo k tomu, že se nedostal do filmových kánonů a upadl v zapomnění. Já při srovnání s těmi skvělými scénami ty chyby mileráda přehlédnu a můžu říct, že pro mě má tenhle film mnohem větší smysl než Bezstarostná jízda. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Hledání zkratek ke štěstí a věčné soupeření s establishmentem, i když stojíte na jeho straně.. Harley v modrém zaujme kamerou (exteriéry podle přání režiséra a s úctou k jménu John Ford, interiéry podle mistra Conrada L. Halla, tak zněla dohoda), výkonem Roberta Blakea (spolu se Simírem jediný policista, který oblečení nakupuje v dětském) i svým celkovým cynickým vyzněním. Neexistuje totiž něco jako boží spravedlnost. Je jen nepravý čas a nepravé místo. A tomu nahoře je naprosto jedno, jestli se na něm ocitne nepravý člověk.. Nálepku fašistického díla tomu může dát jen idiot. ()

plechulka 

všechny recenze uživatele

... teď jsem se dočetla, že tenhle film budu mít možnost shlédnout po - ach bože - 31 letech! Tehdy to nějakým omylem bolševik pustil do kin a mezi námi - tehdejšími puberťáky - byl známý jako "ten film, kde je kousek OPRAVDOVÝHO HIPÍZÁCKÝHO KONCERTU (jako byl film ČLEN KLANU "ten film, co se v něm kastruje černoch" apod. - tyhle filmy prostě musel vidět každý). Nicméně zůstal ve mě po té spoustě let dost silný pocit, že nešlo o špatnou záležitost a tak se tedy velmi těším - podle vzpomínek bych dala 4 *, zítra uvidíme, nakolik a zda vzpomínky zkreslují.... ... toho koncertu tam nakonec bylo asi tak minuta - kdovíjestli! - jak málo nám tehdy stačilo...! Nicméně celkově 4 hvězdičky - jako tenkrát i když asi už za jiné "kouzla"! ()

bidja 

všechny recenze uživatele

Shlédnutí filmu 35 let po jeho vytvoření no to bych ani nečekal. Název se tak nějak vžil ale k filmu jsem dostal až letos (2008). Nebudu opakovat předhodnotile a tak několik vlastních postřehů. Výborně zahraný blázen Willie Elishou Cookem, Fantastické koncertní vystoupení skupiny Madura+výborné zpracování doprovodné hudby včetně závěrečného opusu jenž ladí s krásnými snímky Monument Valley za jejichž stínu film končí, hlavní hrdina Robert Blake pak již dlouho nemohl najít obstojnou roli až jej našel casting Davida Lynche a obsadil jej do Lost Highway, Kdo vlastně byl vrah Willie, Zipper nebo Zemco? ()

Galerie (55)

Zajímavosti (16)

  • Představitel hlavní role Robert Blake v rozhovorech uváděl, že film ve skutečnosti většinou režíroval on sám ve spolupráci s kameramanem Hallem, protože Guercia jako debutant neměl potřebné zkušenosti. (Morien)
  • Guercio k filmu napísal aj soundtrack - jeho skutočné povolanie je totiž hudobný producent a skladateľ. (sudruh sustruh)
  • Ve spolupráci s kameremanem snímal režisér Guercio exteriéry ve fordovském duchu (velké celky, panoramatické záběry atp.) jako poctu režisérskému velikánovi Johnu Fordovi. Píseň "Gentle Annie", kterou lze z rádia slyšet v úvodní sekvenci filmu, je také přímo vzata ze soundtracku Fordova klasického westernu Přepadení (1939). (Morien)

Reklama

Reklama