Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Perry Smith a Dick Hickock se setkali ve vězení a vloupají se do domu na kansaském venkově, kde se podle jejich přesvědčení nachází trezor s 10 000 dolary. Poté, co zabijí čtyři členy domácnosti, však zjistí, že sejf je pryč, a rozhodnou se vydat do Mexika. (Cinemax)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Sugestivní krimi/drama, které můžu doporučit všemi deseti. Nekonvenční forma příběhu s výraznými prvky dokumentaristiky + nejedna podmanivá scéna. Celková autenticita filmu nenechá diváka chladným, sice ne po celý film, díky čemuž nemohu jít s hodnocením výš, ale přesto je to originální podívaná. 80% ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! S hodnocením tohoto snímku mám značný problém. Se strávením úvodních 90 minut jsem měl opravdu značný problém a absolutně jsem nechápal, kde se u tohoto snímku vzalo průměrné hodnocení 85 %. Problém byl zřejmě ve výstavbě děje. 90 minut se řeší neskutečná brutálnost činu, který nebyl divákům představen. Dva kamarádi se toulají světem a není na nich ani náznak toho, že by je provedená 4násobná chladnokrevná vražda nějak výrazně poznamenala. Děj v tomto momentu nebyl vyloženě zlý, jen byl brutálně stereotypní. Stále dokola se omílal motiv. Přišel mi zcela zřejmý. Dva psanci viděli možnost snadného přivýdělku a s ním spojenou naději na vysněnou budoucnost, která by prozářila jejich, do té doby, zcela ubohé životy. Samotný čin mi nepřišel závratně brutální. Chlapci znehybnili obyvatele domu a z frustrace, že z lupu nebude nic jiného než zaznamenaný trestný čin, se rozhodli odstranit svědky, a to rychlým a bezbolestným způsobem. Ukázka provedení tohoto činu odstartovala vynikajících závěrečných 40 minut, kdy jsem prakticky ani nedýchal a které byly zcela bez debat 5hvězdičkové. Opravdu úžasná práce. Od velmi husté atmosféry až po psychologický rozbor dvou charakterově rozdílných, na smrt jdoucích, pachatelů. O tomto snímku budu opravdu velmi dlouho a velmi intenzivně přemýšlet. Obávám se, že k plnému docenění je třeba snímek absolvovat alespoň dvakrát, či být s danou událostí alespoň předem obeznámen. Vzhledem k faktu, že mě snímek 2/3 nijak závratně neokouzloval, se neodvážím dát více než 3 hvězdy. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybral uživatel nascendi. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Mimo dobro a zlo - přesně takový svět se tu před námi rozvírá. Svět, kde s Bohem zemřela morálka i jakákoliv představa o ní. Proč přestává být otázkou a stává se nesmyslným protimluvem. Na cokoliv daného se spolehnout nemůžeme a stát se může skutečně cokoliv. Na hledání příčin je pozdě, vedlo-li to vůbec kdy k něčemu. Černobílo již nikoliv jako výraz přehlednosti a jasných hranic - černobílo jako změt činů bez motivů a důsledků bez příčin. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Dva roky po vydání jednoho z vůbec nejzásadnějších děl americké literatury přišla jeho filmová adaptace. A Richard Brooks to vzal za správný konec. Herce snad již lépe ani vybrat nemohl (zvlášť s Robertem Blakem se trefil přímo do černého) a formálně je Chladnokrevně bez přehánění odosobněně dokonalé. Obvzláště kamera a nápadité střihové přechody mezi scénami jsou lahůdkové záležitosti. Problém je v délce stopáže. Zatímco úplný začátek (až po scénu před samotným činem) a druhá polovina filmu (od sbírání "pokladu" na poušti) jsou bez výhrad, tak těch několik desítek minut mezi už s výhradami přeci jen je. Znelidňující to však je i po letech. Ovšem je to spíše zásluhou nadčasovosti Capoteho předlohy než filmem samotným. Což neznamená, že bych vám ho hned tady na místě všema deseti nedoporučil. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Studie krutých, ale naivních charakterů, mladých bezpáteřníků, kteří si chtějí přilepšit nehledě na lidské životy, jsou to odporní vrahové, ale přitom k nim divák žádný odpor necítí. Chladnokrevně je natočeno přímo chladnokrevně, bez zaujatosti, je to drama zdánlivě popírající svou dramatickou rovinu a vydávající se za dokumentární rekonstrukci. Možná ale právě díky této odtažitosti jsem si k němu nevytvořil vztah jako k "filmu", mohu obdivovat jeho technické proporce (brilantní rozvážná režie, kamera i opěvovaná scéna s děštěm za oknem), ale místy jsem se nudil a neliboval si v tom tak, jak jsem si neustále připomínal, že bych teoreticky měl. 7/10 ()

Galerie (87)

Zajímavosti (12)

  • První americký mainstreamový film, ve kterém zazní výraz "bullshit". (Morien)
  • V červnu 2008 umístil Americky filmový institut Chladnokrevně na osmé místo v žebříčku deseti nejlepších soudních dramat. (Morien)

Reklama

Reklama