Režie:
Jiří AdamecScénář:
Jiří ChalupaKamera:
Antonín KovácsHudba:
Jiří ZmožekHrají:
Miroslav Vladyka, Ivana Andrlová, Jiřina Bohdalová, Petr Nárožný, Karel Černoch, Martin Stropnický, Iva Janžurová, Kateřina Hejdušková, Světlana Nálepková (více)Obsahy(1)
Určitě vás všechny zajímají další osudy hrdinů oblíbené pohádky Co takhle svatba, princi? Tak tady jsou! Již sám název vám může napovědět, co důležitého se odehraje tentokrát. Princ David a jeho žena Běla se těší na děťátko, které se jim má co nevidět narodit. Jenže princ David si ze všeho nejvíc přeje syna, dědice trůnu, a když v kolébce zavrní holčička, nedokáže se s tím smířit. Navíc platí pravidlo, že se David může stát králem pouze ve chvíli, kdy se mu narodí syn. Když se tedy narodila dcera, musela zmizet ze zámku. Matěj (K. Černoch) za pomoci hodného rybáře Janka (M. Stropnický) ale našel pro holčičku nový domov u dobrosrdečné a láskyplné Magdalény (I. Janžurová), takže o ni bylo dobře postaráno… Nebojte se, jak to tak v pohádka bývá, i tato skočí šťastně. I když to Davidovi chvilku potrvá, vezme nakonec svou dcerku na milost. A opět se můžete těšit na pěkné písničky "Růžičko červená", "Všechno naruby" či "Byl to nebo nebyl král" a oblíbené herce I. Andrlovou, M. Vladyku, J. Bohdalovou nebo P. Nárožného. (Česká televize)
(více)Recenze (131)
"Dvojka" se mi líbila podstatně méně. To, že princ zavrhne manželku kvůli tomu, že porodila dceru, a začne si s od pohledu zlou komtesou, jsem považovala za absolutně pomýlené už jako malá holka. Líbila se mi snad jen scéna pobití nepřátelské armády v kozím chlívku. Komentář píšu v době, kdy se spekuluje o tom, že Miloš Zeman nejmenuje Martina Stropnického ministrem obrany, protože ho nepovažuje za odborníka. Důrazně požaduji, aby tato pohádka byla považována za důkaz, že Stropnický se vyznamenal v boji a je tudíž plně kvalifikován :-) ()
Jedna z nejhorších a nejnudnějších českých pohádek. Příběh je v podstatě o ničem, uvařený z vody. Jeho lepší části jsou jen napodobováním zápletek lepších nebo všeobecně známých pohádek, zbytek nedává příliš smysl. Celý děj je zmatený, diváky nečeká žádné dobrodružství ani zajímavý příběh. Možná až příliš dlouhou stopáž vyplňují dlouhé, nesmyslné a trapné, rádoby zábavné dialogy o ničem, které jsou hlavně pro děti příliš složité a po chvíli začnou nudit nejen je. Velká část pohádky je také vyplněna písničkami, úroveň mnohých z nich značně zvyšuje politický podtext. Některé písničky filmu přidávají, jiné naopak ubírají. Po čase ale opět začíná většina z nich nudit svou délkou a také tím, že během písniček se kamera zaměřuje téměř výhradně na zpívajícího herce ve stále stejných úhlech. Princ a ztracená dcera jsou navíc značně nesympatičtí. Film příliš nezachraňují ani slavná herecká jména, a zapamatovatelných výkonů je spíše pomálu. Všechny pokusy o zábavné a vtipné scény vyzní většinou trapně a do ztracena. Při zdlouhavých nedějových dialogových scénách si divák nutně začne všímat nelogičností. A že jich je. Například rozhodnutí prince zbavit se dcery, místo aby si ji prostě nechal a za rok si pořídil další dítě, jeho následná změna názoru následovaná pokusy ztracenou dceru objevit, nebo to, že ani Matěj, ani chudá pradlena nevrátili dítě zpátky rodičům, když o něj zase stáli. A ve filmu si jen trochu pozornější divák všimne i spousty chyb, jako když ve filmu pětkrát zopakují, že je středověk, přičemž interiéry i oblečení zapadá bezpochyby již do novověku. Tahle pohádka si nejspíš vytvořila svou vlastní alternativní historii, do níž zjevně zapadá i topení a elektrické osvětlení, jež jsou k vidění hned v několika záběrech zámku. A když oko v této nudné pohádce nemá na čem spočinout, začne si prohlížet přezdobené a podivně zbarvené kostýmy a klobouky. Princezny nosí většinou jasně růžovou, asi jako desetileté holčičky, co si na ně potom hrají, zatímco král sousední země Matyáš jakoby se pokoušel na sebe navléknout všechny barvy duhy, takže připomíná klauna, co si hraje na papouška. Úplně zbytečná a podprůměrná pohádka, která evidentně vznikla prostě proto, aby byla. ()
Povedené pokračování ještě povedenější jedničky. Výkon pana Nárožného a paní Bohdalové byl opět super. I když to bylo o maloučko slabší než první díl a pric David na mě působil jako takový ňoumík, tak dávám 4*. Plus chytlavé písničky. Škoda jen, že úroveň "pohádek", co se točí dnes, se těmhle ani zdaleka nevyrovná :-( ()
Je to zvláštní. Ačkoli oproti "jedničce" přibyla opravdu pohádková postava - kouzelná babka kořenářka - hraje se zde na o poznání vážnější notu hraničící skoro s rodinným dramatem. Nazvali byste únos dítěte na nějakých sedm let společně s napjatými vztahy mezi manželi s potenciální nevěrou, vedoucí skoro k válce za pohádkové téma pro děti? Naštěstí je vše řešeno s nadhledem a humorem, o který se kromě opět výborné trojice Nárožný - Bohdalová - Bedrna stará i Jan Hartl coby básník Bujón a maršálek Skamene. Trochu mi vadí hodně přehnané kostýmy. Mimo papundeklu se zde objevují i záběry z exteriéru a Andrlovou konečně nezpívá Bartošová. Apropo písničky - opět moje srdeční záležitost, ikdyž bez takového hitu jako Píseň Babetky. O to víc přibyla hloubka a na rok 87 také poměrně odvážné texty ("Všechno naruby tu je"). Osobně mě nejvíc bere píseň Karla Černocha - "Neklečte princi před mocí". Takže trochu jiná pohádka než uvolněná Což takhle svatba, princi?, nicméně neméně dobrá. Pro mě dokonce výborná. ()
Nebyla jsem vůbec na něco takovýho připravená. Všichni zúčastnění si to asi zhusta užívali a jo, je to strašná prdel. Sice jsem z děje skoro nic nepochopila a hodně se tam zpívalo, ale ten scénář snad psal nějakej zhulenec, to byly pecky. K tomu Vladyka s uchýlnýma vlasama, Nárožnej s vlasama jak upgradeovaná Hejmova hříva, Janžurka co nalejvá miminu víno a vůbec, to snad ani nebyla pohádka, ale sranda to byla každopádně! ()
Galerie (6)
Photo © Česká televize
Reklama