Reklama

Reklama

Jacob Harton (Nikolaj Coster-Waldau) býval úspěšným obchodníkem.Jedna nešťastná nehoda ho ale dostala na několik let za mříže, mezi ty nejhorší zločince. Aby vězeňské peklo přežil, musel si vydobýt respekt. Z Jacoba se tak rychle stává právoplatný člen árijců, začíná se řídit pravidlem buď my, nebo oni. Přijímá svou novou identitu vůdce a svůj nový vliv přenáší i za zdi věznice, kde plánuje obchod se zbraněmi pro mexický kartel. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (408)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Waugh konečně udělal pořádnej film. Potenciál už tu byl v podobně laděném snímku Zločinec, ale tam to ještě úplně neklaplo, potom zde byl Práskač který mě příliš nebavil, ale toto mi sedlo. Přišla mi tu zajímavě zpracovaná postava hlavního hrdiny a i když jsem si Kosťáka WauWaua zatím úplně neoblíbil, tak tady to zahrál dobře, navíc film i navzdory dvouhodinové délce směřuje svižně kupředu a není prostor pro nudu navíc je to cítit starým dobrým chlapským oldskůlem a to je v dnešní době sakra nedostatkový zboží.75% ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Protipól Shawshank Redemption. Darabontův opus byl filmem, kde bylo násilí a spousta drsných scén. Zároveň ale, a to všichni fandové dobře vědí, je to film plný životní vitality a melancholie. Je skoro až nasáklý nenápadnou poetikou a pozitivní náladou, která se divákovi postupně vkrádá do mysli čím déle film sleduje. Shot Caller je rovněž vězeňské drama. Rovněž svým záběrem měřítka téměr epochální. Ale psychologický efekt má přesně opačný. Tedy místo kam člověk přijde jako silák, avšak těžko někdy odejte. Místo, které odjímá svobodu, zároveň však může dramaticky měnit osobnost. Přerod miláčka z GoT je více než impozantní a Waldau potvrzuje jak vyjmečný herec je. Scénář vcelku sofistikovaně kombinuje vězeňský film bez příkras s typicky USA gangsterkou (točí se v L.A.). Manipuluje dobře i s časovou narací děje, takže scénář díky tomu působí složitě, zamotaně. Jasně, režijní virtuozitu Darabonta tam nenajdete a ani takové ambice film nemá, proto nemůže být nikdy milníkem a kultem. Ale je to jeden z těch snímků který vynikne postupně, časem a bude spíš pro fajnšmekry, než pro střední proud. Má malý marketing a zřejmě ví proč. Waugh chtěl natočit depresivní příběh muže který měl všechno a to ztratil. A podařilo se mu to náramně. Surově, stroze, bez kompromisů. ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

O věrohodnosti příběhu, o věrohodnosti Waldauovy postavy i o věrohodnosti Waldaua v jeho roli si myslím svoje, ale to nic nemění na tom, že většinu času jde o slušně hustoatmosférické kriminální drámko a mnohé záběry jsou příjemně syrové. Nejvíc mě bavily scény z lapáku. Je fajn, že aspoň americký vězeňský systém (na rozdíl od evropských) má zdá se primární funkci trestající a nikoliv (pseudo)nápravnou a tamní basa tedy není žádná ozdravovna. Ale není se pak čemu divit, že slušnej bílej chlap začne radši v zadku nosit balónky s fetem pro Aryan Brotherhood, než aby v něm měl každou chvíli zasunutou negerskou kládu. Až potud parádní film. Ale samozřejmě nebyli by to hollywoodští, aby to zase celé nezprasili nějakou tou svojí přiblble angažovanou pointou, kterou tu ale vůbec nehodlám kriticky rozebírat, ztráta času. P.S.: A s tím digitálně neduživým Waldauem ve 34.minutě to trikmistři kapánek přehnali. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"Shot Caller" ma nakoniec príjemne prekvapilo. Čakal som, že film bude drsný, no nemyslím si, že by reálne ponúkal vysoké množstvo násilných momentiek. A tie, ktoré tu sú... nuž... videl som aj drsnejšie. Povedzme to tak. Nikolaj Coster-Waldau je zaujímavou voľbou do role hlavného hrdinu a musím povedať, že som mu tú premenu celkom uveril. Myslím si, že po prvej noci a tom čoho bol svedkom veľmi rýchlo pochopil, že tu platia pravidlá džungle. Buď si lovec, alebo si lovná zver. Čo si vyberieš? A v podstate mu to tiež povie aj jeden z jeho spoluväzňov v podobnom štýle. On sa rozhodol bojovať. Ale aj s tým rozhodnutím prídu iné a oveľa vážnejšie problémy. A veril som mu, že by urobil maximum, aby ochránil svoju rodinu. A ak sa niekto ide vyhrážať im, tak je načase niečo podniknúť. Takže v tomto smere Jacob "Money" Harton je veľmi presvedčivý. Flashbacky sú dobre spracované a film v podstate dobre ukazuje jednu vec. Väzenie by malo ľudí napraviť. No v skutočnosti sa potom už nemôžu do života nikdy vrátiť takí ako boli predtým. To miesto človeka zmení. A väčšinou nie k lepšiemu. Film má celkom dobré tempo, postavy sú zaujímavé, nemá žiadne veľké mená (možno s výnimkou Jona Bernthala) a viac-menej je to skôr dráma než thriller. Ale je to dráma človeka, ktorú som chcel vidieť od začiatku do konca a nič vo filme ma nijakým spôsobom nedráždilo. Ak máte radi filmy z prostredia väzenia a príbehy trestancov, toto by vás mohlo chytiť. Čeknite si film a uvidíte sami. Hodnotenie: A- ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Dokonalost. Vědomá adorace alfa samců. Dokonalý casting a herecké výkony. Přehlídka fyzického herectví a řeči těla. Vynikající atmosfericky působící hudba. Pomalé tempo vyprávění a retrospektivní kompozice. Psychologický vývoj hlavní postavy. Originální žánrové křížení - věženské drama se prolíná s klasickou gansterkou a to celé je ještě řízlé rodinným dramatem. Skvěle vymyšlený a napsaný scénář - Ric Roman Waugh je drsný chlapík, povoláním kaskadér, a je znát, že ví, o čem píše a točí - stal se z něho jednoznačně specialista na vězeňskou tématiku - tenhle specifický subžánr dovedl k dokonalosti už ve Zločinci, pak si sice vybral slabší chvilku v Práskači (přešlapem bylo angažování Dwayne Johnsona do hlavní role a, což je v kontextu Waughova psaní s podivem, scénář byl tentokrát trochu chatrnější...), ale v Shot Caller je zase zpátky v té nejlepší scenáristické i režisérské formě... Lepších žánrových filmů už letos nebude moc... PS: Shot Caller svou atmosférou a popisem status quo americké věznice dost připomíná jeden z nejlepších seriálů poslední doby procedurální drama Jedna noc... ()

Galerie (34)

Zajímavosti (8)

  • Jedno z tetování, které má na sobě Frank 'Shotgun' (Jon Bernthal), je hákový kříž. (Varan)
  • Money (Nikolaj Coster-Waldau) si svůj trest odpykává v cele číslo 13. Pokoj se stejným číslem má i v motelu v době, kdy je na svobodě. (Yokolobuna)

Reklama

Reklama