Režie:
Jon S. BairdScénář:
Noah PinkKamera:
Alwin H. KüchlerHudba:
Lorne BalfeHrají:
Taron Egerton, Mara Huf, Miles Barrow, Rick Yune, Nikita Jefremov, Toby Jones, Aleksey Shedko, Natalia Gonchar, Oleg Štefanko, Roger Allam, Anthony Boyle (více)Obsahy(1)
Příběh o tom, jak si jedna z nejpopulárnějších videoher na světě našla cestu k hráčům po celém světě. (mikki089)
Videa (1)
Recenze (234)
Příběhy prohnaných podnikatelů jsou vždycky zajímavé, ale Tetris nemá to správné tempo. Celý příběh jeho distribuce do světa je pochopitelně zajímavý, ale některé pasáže podle mě celou zápletku brzdily, případně se daly odvyprávět jinak. Celkem klišovitá zápletka, kdy otec nestihne besídku své dcery, působí na sílu a i onen závěrečný únik z Ruska nebyl něčím, co bychom tu již 100x neviděli. Souboj jednotlivých politik, ať už firemních nebo mezistátních ale zpracován špatně nebyl a celé obsazení bylo taktéž povedené. Osobně bych to zkrátil o 15-20 minut, aby to bylo o trošku svižnější. Takhle tomu dávám 70 % ()
Velmi příjemná záležitost, která až na pár menších zádrhelů ubíhá přesně tak jak se od ní očekává. Tak zhruba nějak takto lze v jedné větě popsat snímek Tetris, který nám dokazuje, že na pozadí této legendární hry se odehrávaly zcela nepředvídatelné politické machinace, které byste zde rozhodně neočekávali. Na první pohled vás zde zaujme atraktivní osmibitová ikonografika, hravá režie a přesvědčivé herecké výkony, které celému tomuto koktejlu dodávají ten patřičný dobový nádech. Za zmínku rovněž stojí i jedna nečekaná automobilová honička a precizní soundtrack, na jehož vlnách se vrátíte nostalgicky zpátky v čase. Snad jediným neduhem tedy bohužel zůstává olbřímí stopáž, v níž lze najít několik hluchých a zbytečných scén. Avšak až na tento detail se stále jedná o perfektní filmovou jízdu na volné odpoledne, po níž budete mít neodolatelnou chuť jít a znovu si tuto herní klasiku zahrát. Skvělá práce! (Apple TV+) „Good ideas have no borders.“ ()
Za osmibitovou klasikou je zabava s krasnym vizualem a s hudebnim doprovodem pocitacovych her z 80. let, ktery ucinkuje zabavne. Taron Egerton je vynikajici. Uvidite obchodni smlouvy a etiku obchodovanu, licence, korporatni spionaz, smlouvy, podezirani, kapitalismus versus socialismus, studena valka, podezirani... ()
Zatím nejlepší film roku 2023! Příběh byl sám o sobě zajímavý (a mě neznámý), napínavý, ruské reálie mrazivé a herci absolutně realističtí, je to však navíc velmi originálně, místy až doslova pixelově natočené, což je super! Prťata sledovala se mnou, užívala si a prožívala film od začátku až do samotného závěru a na rozdíl ode mě oceňovala i hudbu a celkově herní prostředí. Je jim 14 a ví o tom víc, než já :). ■ P.S. Jestli byla Moskva doopravdy kompletně udělaná v počítači, jak v podcastu hovoří František Fuka, pak velký respekt k tvůrcům! ()
„KDYŽ DO TOHO PŮJDEME, BUDEME ZA VODOU…“ Jako všechny tyhle filmy o sociálních sítích, počítačích, mapách… baví, když vás chytne ten příběh člověka, kterej za tím stojí. A bacha - tady je to navíc i lekce z politický historie! Svižný, napínavější než kdejakej thriller a nesoucí fajn 8 bitovou stopu. Pičo vole, debilní TETRIS!? /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Tetris vyvinul v roce 1984 ruský programátor a vývojář Alexej Pažitnov pro sovětský počítač Elektronika 60. 2.) Hry se prodalo více než 170 milionů kusů a je zapsána v Guinnessově knize rekordů jako nejportovanější videohra světa. 3.) Thx za titule „Karel Himmer“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Galerie (6)
Zajímavosti (20)
- Na tomto filmu se nijak nepodílel František Fuka, který naprogramoval pokračování hry „Tetris“ a složil k němu hudbu. (corydoras)
- V japonské centrále Nintenda Henk (Taron Egerton) použije výtah KONE, model MonoSpace. Řada MonoSpace byla představena až v roce 1996. (machonza)
- Skutočný Henk Rogers (Taron Egerton) povedal, že film neodráža celkom skutočnosť a mnoho vecí je prikrášlených či vymyslených: "Je to hollywoodsky scenár, je to film. Nie je to o histórii, takže veľa z toho, (čo je vo filme) sa nikdy nestalo. Filmári sa nás často pýtali, ako to naozaj bolo... Pokiaľ šlo o autentickosť, snažili sa čo najviac akceptovať naše zmeny. Ale keď sa to začalo dostávať do [kreatívneho rozmachu ako] automobilová naháňačka a tak ďalej, tak to už bolo o tom, že: 'OK, teraz je to už len na nich.' Nemohli sme nič zmeniť." (Arsenal83)
Reklama