Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin DoubaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Anna Fialová, Vojtěch Vodochodský, Eliška Křenková, Igor Chmela, Alena Mihulová, Miroslav Hanuš, Terezie Holá, Daniel Kadlec, Jana Boušková, Jan Vondráček (více)VOD (1)
Série(3) / Epizody(9)
Obsahy(1)
Iveta chce být slavnou zpěvačkou. Cesta vede z dětského sboru přes pěvecké soutěže, nahrávání prvního hitu a desky až k celostátní slávě. Iveta musí přesvědčit rodiče, porotce, producenty, diváky. Tím jediným, který v ní od začátku věří, je Petr Sepéši. Její první láska. Ta, o které se říká, že musí někdy skončit... Jaká je cena splněného snu? Začátek životního příběhu Ivety Bartošové. (Voyo)
(více)Videa (5)
Recenze (146)
Ten Samir by asi potřeboval léčebnu. A smutné je, že mu to takto schválili. Michal Samir se narodil v roce 1985, takže nemá o té době ani o Ivetě žádné ponětí. Jednou z podmínek natočení bylo, že verzi bude schvalovat, a případně může i zasahovat, Ivetin (a Štaidlův) syn. Takže je velmi smutné, že zpětně takto vidí svou mámu. Že má Iveta nějaký psychický problém ohledně své umělecké vize už v dětství, je možné. Mohlo to být hlavně despotickým otcem. Ale že by celou dobu raketového růstu kariéry byla jen uplakanou hromádkou neštěstí a nikdo neukázal naopak její radost, štěstí a jak si to užívá, to je asi blbost (pozn.: nejsem její ctitel). Co se týče Sepéšiho, je mi úplně jedno, jestli byl takový nebo menší debil. Prostě byl. Série (S01) je natočena rozvlekle, nudně, ponuře a depresivně. To mě k tomu vzestupu taky nesedí. U toho ponurého retra je nejhorší, že blboň Samir se do natáčení tak ponořil, že se mu podařilo udělat film přesně takovým stylem, jak se točily (ty horší) televizní inscenace v těch letech. Prostě Machr! ()
Ivetě je nejčastěji vyčítáno nereflektování doby a jakési vytržení z reality (s čímž koresponduje melancholické až snové pojetí využívající různé filtry a barevnost na hraně únosnosti). To je sice pravda, nicméně v rámci celé série je to ten nejmenší problém. Mnohem větším problémem je, jak nakládá s postavami a fakt, že jsem vůbec nepochopil co tím chtěli tvůrci říct. O reálnou Ivetu Bartošovou sem se nikdy nezajímal, takže nedokážu posoudit co má reálný základ a co ne, nicméně to jak je tady vykreslená není zrovna lichotivé. Primárně je tu totiž vyobrazená jako naivní blbka, která má sice záblesky arogance a vlastní osobnosti, ale je jich hodně málo a většinu času se jen nechává někým vláčet. Ještě hůře z toho pak vychází Petr Sepéši o kterém sem toho věděl ještě méně než o Ivetě. Ten je tu od druhého dílu prakticky hlavní postava a je vykreslen jako sebestředný manipulativní kretén.Jestli takový byl doopravdy těžko říct a dnes už není moc lidí, kteří by to dokázali potvrdit. Jak to po první díle vypadalo ještě jakž takž slibně, tak postupem času šla kvalita hodně dolů a výsledkem je vlastně naprosto zbytečná a nic neříkající série. Osobně bych uvítal klasický životopis od začátku do konce, kdy Sepéši bude jen krátká epizoda, protože tohle na mě nezafungovalo...40% ()
Popravdě jsem čekal mnohem větší tragédii. Bartošovou jsem v jejich posledních letech života vnímal jako nevyrovnanou osobu s řadou problémů, jejíž osobní život se pohybuje v zajetí prapodivných a silně toxických parterů (manželů). Tvůrci naštěstí mapují život Ivety na jejím profesním startu a na samotnou zpěvačku má trojdílná série spíše rehabilitační vliv. Překvapivě působí postava Petra Sepéšiho, která zdánlivě prorokuje, že Iveta to s chlapy mít jednoduché nebude. Role Vojtěcha Vodochodského se nese v duchu zakomplexovaného spratka s ctižádostivými choutky, který se chce po nesporném talentu zpěvačky rychle vyvézt nahoru. Postavy obou interpretů nejdou příliš do hloubky, ale celkově děj funguje a scéna, kdy Ladislav Štaidl „školí“ Sepéšiho je vlastně docela dobře napsaná, ale zároveň má Samirova režie spíše naivní vyznění, které ale může reflektovat její tehdejší pohled na svět showbyznysu. Vzhledem k tragickému konci Bartošové je spíše dobře, že podobné věci vznikají – moc možností, jak restaurovat její pověst tu nebylo. ()
⚪Ak toto mala byť veľká udalosť sezóny, tak, pravdepodobne, nebude. To, že miniséria Bartošovú ,,nebulvarizuje" je pozitívom, na druhej strane sa séria zameriava na to obdobie života, v ktorom ešte ani nie je čo bulvarizovať, keďže žila celkom normálny, príkladný život.⚪Prečo sa jej život a kariéra nerozpísala na viac ako 3 časti je otázne, je však viac ako logické, že na ploche troch dielov nie je možné charakterovo vykresliť skoro nikoho - alebo je, ale skĺzne to k stereotypizácii, ako v tomto prípade, pričom potom postavy spadnú do škatuliek - egomaniak, naivka, prísny otec a podobne. ⚪Osobne by ma zaujímal i jej vzťah so Štaidlom, ktorý tu bol okrajovo naznačený, ale ku ktorému sa už dej nedostal.⚪K hercom sa vyjadruje ťažko - nie je jasné, ktorá herečka by dokázala Bartošovú ,,uhrať" po stránke spevu i výzoru, Fialová nemá ani podobný hlas, ani tvár, ale určite nebola absolútnym krokom vedľa.⚪Seriál samotný ale zbytočne hrá na city diváka, niekedy očividne citovo vydiera, z Ivety robí očividnú obeť a často sa zasekne v nepodstatných miestach, viď rôzne výplnkové scény bez významu pre príbeh.⚪Ps.: Možno som hlúpa a nedávala som len pozor, ale vysvetlite mi, prosím, kto bol ten mladý vojak a k čomu slúžili všetky tie scény, ktoré popisovali jeho život, svadbu a podobne?⚪ ()
Bohužiaľ priestor troch hodín bez poriadnej produkcie nemôže za žiadnu cenu priviesť čo len náznak kvalitnej životopisnej drámy. Herecké obsadenie veľmi slabé, produkcia na smiech, snaha o šablonizáciu veľmi okatá a povrchná. Chcelo by to minimálne 10 častí, veľkú výpravu a hlavne dobové zábery ktorých sú archívy plné ! Pri všetkej úcte k Fialovej ..toto chce skutočne krásnu herečku ! opakujem, krásnu herečku ! Lacné, povrchné, nepresné a len okrajovo idúce okolo legendy ktorú " slobodná tlač " dohnala pod vlak. 30 % ()
Galerie (493)
Photo © Voyo / Barletta / Stanislav Honzík
Zajímavosti (28)
- V seriálu můžeme vidět tiskovou konferenci k příležitosti vydání alba „Natur“, které vyšlo v roce 1991. Je zde položena otázka týkající se odchodu sestry Ivany (Eliška Křenková) do ciziny. Ve skutečnosti se Ivana Bartošová do Švýcarska odstěhovala až o několik let později. (Olík)
- Anna Fialová (Iveta) v pořadu 7 pádů Honzy Dědka (od r. 2012) prozradila, že jí během premiéry první série sestra zesnulé zpěvačky Ivana Bartošová smekla poklonu a řekla, že v herečce svoji sestru Ivetu opravdu viděla. Anna Fialová v několika rozhovorech prozradila, že cílem tvůrců bylo především navodit Ivetinu esenci. (lucij68ee14)
- Slavnost, která probíhá na začátku, se natáčela v hostinci v obci Domousnice nedaleko Mladé Boleslavi. (HanzoBureshi)
Reklama