Obsahy(1)
40 minútový projekt z rannej tvorby kontroverzne vnímaného Gaspara Noého pojednáva o mužovi v stredných rokoch menom Mäsiar (Butcher). Okrem malého mäsiarstva s konským mäsom svoj čas venuje "zakríknutej" dospievajúcej dcére o ktorú sa musí starať sám, keďže ho manželka hneď po pôrode opustila. A ako to už býva, otec svoje dieťa ochráni aj keby mal preto skončiť za mrežami. (Tomco)
(více)Videa (1)
Recenze (34)
4* Tento středometrážní film natočil Noé na začátku kariéry a po pár letech ho rozšířil ještě v celovečerním Sám proti všem. Obojí jsou syrová dramata o řezníkovi, který žije jen pro svou dceru. Velmi výrazný je jeho styl, který dává jeho filmům pořádnou hloubku a neopakovatelnou atmosféru. Žádný optimismus z filmu nevyzařuje, tak si musíte na něj najít tu správnou náladu, ale rozhodně to stojí za to. Drsné, šokující, naturalistické …. najdete toho v něm určitě mnohem víc. [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 3 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 0 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Gaspar Noé přináší krátký neveselý pohled do života koňského řezníka z předměstí Paříže a to na ploše několika let, kdy sledujeme jeho nezdravý vztah k dospívající němé dceři a pěstování nenávisti k celému světu. Celé to slouží jako prolog k následnému Sám proti všem a je tedy potřeba tyto dva snímky vidět za sebou. Ovšem naturalistická scéna ze začátku tohoto filmu je pouze pro silné povahy, a proto bych tenhle kraťas rozhodně nedoporučoval všem. Zejména ne milovníkům koní. ()
„Máš menstruaci? Proč? Krvácíš. Protože jsem panna. Buď opatrný. Jsem čistý. Víš, že tě miluju?“ Tak již po samotném prologu mi bylo jasné, že i tentokrát se dočkám od Gaspara Noéa další kontroverzní podívané. Příběh o řezníkovi a jeho slabomyslné dceři mne sice nezaujal tak jako koňská porážka (já mám koninu docela rád) a následný porod, ale přesto měl v sobě jisté kouzlo, které mě upoutalo k monitoru až do poslední minuty. Nenudil jsem se, i když ke konci to už nemělo moc šťávu (když nepočítám hlášky o tlusťošce) a tu scénku s napadením chlapíka si mohli odpustit. Každopádně některé hlášky neměly chybu, stejně jako titulky v novinách. Takže pokud od toho nebude čekat zázraky, užijete si to určitě víc, než žiletky zařízlé v prdeli při průjezdu tobogánem. ()
Na to, že ide o nezávislú prvotinu Gaspara Noéo. je to neskutočne geniálne. Kamerové zábery, strih, zvuk, dej... Takéhoto Noéo mám rád. Avšak miestamy to bolo až príliš samoúčelné, takže niektoré zábery keby sa vynechali, by tomuto kúsku určite neuškodili. Mojim veľkým paradoxom je fakt, že príbeh Butchera som videl presne od zadu. Najprv posledný In to the void, potom I stand alone a až na koniec Carne. ()
Hehe, tak jak mě Enter The Void k smrti nudilo a Noého krátké filmy znechucovaly (at už zběsilým střihem nebo obsahem), tak Carné mě docela nadchl. Formálně je to naprosto úžasný kousek, uchvacuje kamerovými hrátkami, zpomalovaným nebo zrychlovaným tempem pomocí střihu nebo syrovostí až na hranici snesitelnosti. Nápad vedle nápadu. Je také podivuhodné, kolik toho Noé stihl odvyprávět za pouhých 40 minut. Po shlédnutí budete mít totiž pocit, nebo alespon já jsem ho měl, že jste viděli film s klasickou devadesátiminutovou stopáží. ()
Reklama