Reklama

Reklama

Notre-Dame v plamenech

  • Francie Notre-Dame brûle (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Hrdinský příběh těch, kteří riskovali své životy při nebezpečné záchraně symbolu Paříže. Nervy drásající snímek režíroval držitel Oscara a matador světové kinematografie Jean-Jacques Annaud, který má na svém kontě filmy Jméno růže, Nepřítel před branami či Sedm let v Tibetu. Film v neúnavném tempu rekonstruuje události 15. dubna 2019, kdy katedrálu Notre-Dame zachvátily plameny a celý svět toho byl v přímém přenosu svědkem. Spolu s hasiči se vydáváme do míst, která zůstala divákům obrazovek skrytá – přímo do nitra hořící budovy. Snímek tak nabízí téměř fyzický zážitek, který nikoho nenechá chladným. Režisér a scenárista snímku Jean-Jacques Annaud se soustředí na věrohodné zachycení boje s nekontrolovatelným živlem, ale především upozorňuje na nezměrnou odvahu a obětavost záchranných sborů. Bez jejich nasazení by nejznámější katedrála světa lehla popelem. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (92)

bourec 

všechny recenze uživatele

Francouzům se nedá upřít, že ve stávkách a demonstracích pro sebe a svoje rodiny dokážou na sociálních mechanismech vybojovat kde co. A já se po promítnutí filmu ani nedivím. Protože jen obyčejnou prací by si nekoupili ani suchý z nosu. Podcenění situace, absolutně nezvládnutej přesun k požáru, celkově nekoordinovanej zásah. Na mě to spíš než jako hrdinskej film působilo jako obžaloba systému. Samozřejmě pokud se film držel nějakejch historickejch reálií. Pokud ne, tak Annaud nachcal francouzům slušně na hlavy. Film mě vůbec nevtáhnul, nebylo tam skoro nic. Pochvala jen pro dokumentární vsuvky a melodii. Veskrze slabší průměr. 50%. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Vynikající rekonstrukce tragického požáru, který prakticky zničil jednu z nejslavnějších památek světa. Příběh bez hrdinů i všech klasických atributů katastrofických filmů. Přestože chybí opravdové napětí, jedná se o strhující podívanou, která navíc výborně pracuje s propojením filmu a skutečných dokumentárních záběrů. ()

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

nejlepší Annaudův film od Jména růže. Po logicky pomalejším rozjezdu vrhá diváka prakticky přímo doprostřed katastrofy, k čemuž využívá kombinaci klasického filmu a reálných záběrů z televizních kamer a mobilů přihlížejících a je to pekelná jízda, která by mohla dávat školení jiným katastrofickým filmům. Někdy si sice nedokáže odpustit zbytečné vsuvky jako neposlušná holčička, která se musí běžet pomodlit do již hořící katedrály a podobně, ale třeba to, že pořád dokola zdůrazňuje důležitost katedrály - ať už jako památky, nebo z pohledu náboženství - a staví hasiče do pozice hrdinů vůbec nevadí. Hasiči hrdinové jsou i bez hašení katedrál a tady poté co naráželi na jednu překážku za druhou to měli asi ještě těžší než obvykle. A samotná katedrála důležitá je taktéž. Nejsem věřící, ale když sem měl tu možnost jí před lety navštívit i na mě jako obyčejného ateistu dýchla ta monumentálnost a kus historie a do dnes je to jedna z nej staveb kterou sem měl možnost vidět na živo. Jelikož sem viděl dabovanou verzi, tak si pátou hvězdu nechám ještě v záloze pro originál, ale i v češtině k ní zas tak moc nechybí...85% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Většina relikvií a děl, která zůstala uvnitř, byla ušetřena, navíc spoustu vzácných artefaktů hasiči vynosili. Padla ovšem téměř celá střecha i část nosných kleneb v chrámové lodi, ale ačkoliv to chvíli vypadalo hodně zle, jeden z nejkrásnějších příkladů francouzské gotické architektury se nezřítil. Veterán Jean-Jacques Annaud se docela vytáhl. Držel se faktů, nepřepálil to s patosem, coby hlavního hrdinu zvolil právě architektonický klenot. Možná právě absence silnějších lidských příběhů mi chyběla, ač tedy vnímáme třeba první den služby nového člena ostrahy či naopak nováčky v hasičské jednotce, zatímco chrliče opodál už vypouštějí žhavé olovo z roztavené střechy až na dlažbu. Šlehající plameny a hustá oblaka kouře mezitím nevěřícně sleduje celý svět. Annaud četně využívá autentické záběry, ale i úsilí hasičů mezi přesnými replikami některých částí katedrály působí velmi dobře. Jasnou odpověď, co bylo příčinou požáru, tvůrci nedávají. Ale věnují se řadě přešlapů, liknavosti několika jedinců, lehkovážnosti a neposlušnosti mnohých řidičů i souhře nešťastných náhod. Civilní, věcné, napínavé. Ač víme, jak to celé dopadne. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Už 80 ročný veterán, ktorý má za sebou skvelé filmy natočil film v modernejšom štýle než sme u neho zvyknutý, čo mne osobne veľmi nesedí. Trochu ma dráždil ten delený obraz, rychlejší strih a skákanie z jednej scény do druhej. Príbeh natočený podľa skutočnej udalosti..., no keby sa to odohralo na Slovensku, veril by som, že je to presne tak, no Francúzko? Toľko zlyhaní,porúch a  neuveriteľných náhod, to mi hlava neberie...Občas to vyzeralo, že Annaud natočil grotesku Pat a Mat. Dosť často vidíme skutočné zábery, ktoré sú však veľmi šikovne zakomponované a niekedy to nie je ľahké poznať. Zábery z horiacej katedrály sú výborné, ale celkovo je film veľmi nevyvážený, v podstate nemá hlavnú postavu a väčšina scén je nechtiac vtipná, alebo neveriacky krútite hlavou. Nefunkčný alarm?, 700 kľúčov? Do schodov beží dôchodca, ktorý má astmu? , Kód pozná iba jeden človek? Hasiči sa nevedia dostať na miesto? Zabuchnuté dvere... Nejde voda, nie je tlak... Verím, že na to všetko by mi Francúzi radi odpovedali hláškou, ktorú radi používajú naši hokejisti - "Poučíme sa..." Tak nabudúce začnite kvalitným alarmom, chodia tam milióny turistov, peniaze určite nie sú problém...film 60%. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (5)

  • Režisér Jean-Jacques Annaud zamýšlel, že jeho film bude z 5 % tvořen záběry ze skutečné události, videi z chytrých telefonů, televizními záběry atd. Rok před premiérou tak veřejně oznámil, že potřebuje záběry pro dopravní zácpy, které požár způsobil, pro scény spontánních modliteb a pro některé mezinárodní televizní reportáže. Založil dokonce webovou stránku, aby každý mohl posílat svá vlastní videa. (BMW12)
  • Jelikož skutečná katedrála Notre-Dame byla v rekonstrukci, nemohla se v ní natáčet žádná ze scén. Hlavní roli tak musely zastoupit jiné katedrály. Nejprve byla pro mnoho scén mimo katedrálu použita katedrála v Bourges. Poté katedrála Notre-Dame d'Amiens, jejíž věž a některé části budovy jsou podobné těm v Notre-Dame. A konečně katedrála Saint-Étienne v Sens, kde bylo použito předpolí, schody na věž a loď, stejně jako scény, v nichž hoří dřevěný skelet ze 13. století. (BMW12)

Související novinky

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

25.02.2023

V pátek 24. února 2023 proběhlo v pařížském koncertním sále Olympia slavnostní předávání prestižních cen francouzské akademie filmových umění a technik, známých pod názvem César. Vítězným snímkem… (více)

Reklama

Reklama