Režie:
Frank OzKamera:
Robert PaynterHrají:
Rick Moranis, Ellen Greene, Vincent Gardenia, Steve Martin, Tichina Arnold, Tisha Campbell-Martin, Jim Belushi, John Candy, Christopher Guest, Bill Murray (více)Obsahy(1)
Květinářství pana Mushnika nemá štěstí na zákazníky. Obchody jdou špatně až do okamžiku, kdy dá prodavač Seymour jedné rostlině několik kapek vlastní krve. Neví, že její zvláštní vlastnosti pocházejí z vesmíru. Kvvětinu pojmenuje Audrey II. Podle kolegyně, po které touží. Chtěl by s ní žít, ale Audrey chodí se sadistickým zubařem. Cestu ke štěstí by mohla otevřít zázračná rostlina. Pan Mushnik díky ní má neuvěřitelný obrat. Ukáže se však, že je nejenom masožravá, ale také nenasytná. Připraví sice Seymoura o protivníky, ale láká ji i Audrey. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Osobně nemám moc v lásce opery či muzikály, ale ty hororové mi nějakým záhadným způsobem prostě přirostli k srdci a to doslovně. Původní film Little Shop of Horrors z roku 1960 se mi moc nelíbil, ale tahle novější verze je prostě dokonalá. Nejenom svým hereckým obsazením, ale i hudbou, zpěvem a hlavně pěkným zpracováním samotné masožravé kytky. No a samozřejmě bezkonkurenčním sadistou (Steve Martin), který prostě neměl chybu. Scénka s pacientem (Bill Murray) mi uvízne v paměti snad na vždy. Och jak rád bych si taky dal trošku rajského plynu a šel si užívat mezi všechny ty nablýskané zubařské nástroje. Ani se moc nedivím, že film měl dvě nominace na Oscara – alespoň jednu měl proměnit... ()
Skvěla komedie snad inspirovaná Adélou (?) s cool kytkou co mluví jak nigga a ze všech nejlépe zpíva, Stevem Martinem co se vyžívá coby zubař na nebohých pacientech (naprosto luxusním je masochistický Bill Murray co se mu v ordinaci vyžíval) a takovou "na pohodu" atmosférou. Nebýt pár slabších pěveckých čísel šel bych možná výš. ()
„This is between me and the vegetable.“ S vysokou pravděpodobností nejlepší adaptace divadelního muzikál, který byl adaptací kultovního béčkového filmu. A zcela určitě nejlepší film se zpívající masožravou kytkou. Ještě blíže než ke Cormanovu úletu má Ozův film k Rocky Horror Picture Show, jiné rockové šílenosti těžící z estetiky amerických sci-fi a katastrofických filmů z 50. let (Ashmanovým dalším inspiračním zdrojem byly očividně monstr horory a životní styl poválečné Ameriky). Narativ Malého krámku hrůz, mísící faustovský motiv s kritikou (maso)žravého kapitalismu (dovedenou do důsledků v režisérském sestřihu s hodně temným koncem), je ovšem mnohem konzistentnější a styl filmu promyšlenější v tom, jak zrazuje formální i tematické konvence hollywoodských muzikálů. Písně nepředstavují útěk do jiného světa (a pokud ano, jde o zpotvořenou variaci na „american way of life“ dle reklamního katalogu). Naopak ironicky pojmenovávají, čím a v čem hrdinové žijí. Mizanscéně vládne chudoba, ošklivost, špína. Není postavy, která by nebyla cvok, sadista, masochista, looser nebo všechno uvedené dohromady. Díky campovému přehrávání a veselým melodiím je ale tohle převrácení hodnot (potěcha z bolesti, smrt s úsměvem) úchylné milým, nikoli zvrhlým způsobem, takže se nám nakonec paradoxně dostává stejné divácké satisfakce jako z rozšafnějších muzikálů klasického střihu. Zásluhou upřímných textů, promyšleně komponovaných záběrů (bez přemíry střihů) a skvělé gradace scén ve filmu fungují i složitější emoce než smích a znechucení. Stejně jako RHPS, ani Ozův film nelze díky spoustě drobných vtípků vyčerpat napoprvé. Můžete si například všímat toho, jak mění barva šatů trojčlenného chóru, který doprovází vyprávění, v závislosti na atmosféře a obsahu scény (fialová pro smrt, zelená ke zdůraznění sci-fi prvků…). Nejpádnějším argumentem k opakovanému zhlédnutí pro mne každopádně zůstane životní kreace Steva Martina jako sadisty bez příčiny, zato s vrtačkou, motorkou a parodií Elvise na hlavě. 90% ()
Muzikál z roku raz dva (nebuď drzá, jo? Je to o rok mladší než já..), který vás potěší naivními, ale příjemnými songy, kde jde přímo cítit, že si protagonisté dělají legraci sami ze sebe, v čele s šíleným sadistou- zubařem Stevem Martinem. Asi nejvíc se mi líbila ta část, kde dostal prostor pro vyprávění svého životního příběhu a kdy mu do ordinace dobrovolně naklusal nadšený masochista Bill Murray. ()
Výtečná horrorová komedie s několika muzikálovými čísly. A právě ty jsou kamenem úrazu. Zatímco půlka z nich je bezesporu geniální, tak ta druhá je naopak neskutečně trapná. Ovšem celkově je Malý krámek hrůz skrz na skrz prolezlý originalitou a především zábavou, která veškeré zápory spolehlivě přebíjí. Jsem zvědav na původní verzi. ()
Reklama