Reklama

Reklama

Včelka Mája

(seriál)
  • Japonsko Micubači Mája no bóken (více)
Japonsko / Západní Německo / Rakousko, (1975–1980), 43 h 20 min (Minutáž: 25 min)

Předloha:

Waldemar Bonsels (kniha)

Hrají:

Mičiko Nomura, Ičiró Nagai, Kazuko Sugijama, Ken'iči Ogata, Hiroko Marujama, Čijoko Kawašima, Noriko Cukase, Akiko Cuboi, Kazuja Tatekabe, Keaton Jamada (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(104)

Animovaný příběh včelky a jejích přátel. (oficiální text distributora)

Recenze (214)

poli00 

všechny recenze uživatele

V každém díle se dozvíme něco o světě broucích, někdy třeba skrytě, ale určitě je to poučné a v celém seriálu se promítné široká škála všehomožného hmyzu. Máju a Vilíka jsem sice nikdy moc nemusel a tento seriál nebyl zrovna jeden z mojich nejoblíbenějších ovšem po zhlédnutí několika dílu nyní na čt1 mě vcelku potěšil. Akorát ta uječená Mája mě pořád deprimuje. Možná trochu nadhodnoceno, ale přece jen: 80% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tak jako dospělí potřebují potřebují k životu telenovely, aby se měli na co partnerům vymlouvat, když právě nemají chuť na sex, potřebují rodiče Včelku Máju, aby se aspoň dočasně zbavili svých ratolestí jakožto důkazů selhání svých výchovných metod. To je ta lepší stránka vícedílných pohádkových sérií typu Máji. Z hlediska scénáristických kvalit, tempa, dialogů a protahované délky to bohužel sláva není a nezachrání to ani výborný dabink z dob, kdy ho ještě neničil spěch a komerce. Protože se nenechávám unést nostalgií, zůstává celkové hodnocení na úrovni 45 %. ()

Reklama

maoc 

všechny recenze uživatele

První polovina seriálu připomíná Ferdu Mravence - seznamuje dětského diváka nenásilně s říší hmyzu a dalšími tvory a vlastně také s lidmi. Příběhy mají poetiku a myšlenku, tady bych dal skoro 5 hvězd. Druhá polovina epizod, od nástupu Myšáka Alexandra na scénu, je však otravná, nudná, ukecaná a trapná. Za to musím jít na 3 hvězdy. Jen díky titulní písni, která je mým "večírkovým číslem", se nad seriálem smiluji a dám 4. ()

Danulinda 

všechny recenze uživatele

Kromě nádherně nakreslených postaviček i přírody, která je stejně jako zvířatka velmi "živá", zde excelují svým dabingem skvělí p. Rösner, paní Janoušková a další. Taktéž mravenci jsou nadabovaní parádně a ty jejich říkanky - no bomba :-) . Hudba pana Svobody je jako vždy bez chyby a jen vylepšuje už tak velmi kvalitní příběhy. Hopsááá, hopsááá :-) . ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Mája je prostě... Mája... Samozřejmě, že jsem jí sledoval, ale žádný zvláštní vztah k ní nemám a ani jako dítě jsem jí nijak nemusel. Asi proto, že se mi nelíbí animace - prostě mi je nesympatická. Navíc mi neuvěřitelně lezla na nervy hudba... která je všude propagovaná jako kvalitní... sám jsem to nikdy nechápal. Opravdu pochybuju o tom, že Karel Svoboda byl geniální skladatel. ()

Galerie (303)

Zajímavosti (17)

  • Raz si prácu slovenských dabingových tvorcov prišli obzrieť západonemeckí herci. Tí dabovali originál Biene Maja a u nás práve nakrúcali koprodukčný seriál Vojna volov (1987). Zaskočilo ich, keď socialistickí kolegovia po šichte utekali do iného dabingu, rozhlasu či divadla. "Čudovali sa, že musíme mať veľké príjmy. Lebo oni v období, keď podpísali zmluvu na Včielku Maju, dabovali len ju a nemohli pracovať na ničom inom. Keď sme im prerátali na marky, za koľko to robíme, zaplatili kávu, odišli a už sa s nami nerozprávali," spomínajú slovenský herci. (Raccoon.city)
  • Na naspievanie titulnej piesne prehovoril Karla Gotta skladateľ Karel Svoboda v Mníchove na ulici. Ani nepotreboval zmluvu, dali mu honorár za polhodinový výkon, ale nikto mu nepovedal, koľko rokov sa to bude vysielať. (Raccoon.city)
  • Nemci, ktorí vtedy slovenský dabing pravidelne kontrolovali, boli nadšení. Označovali ho za jeden z najlepších, aký vo svete vznikal. Za mikrofónmi sa stretla partia ľudí, ktorí si rozumeli, trúdovi Vilkovi vdýchol život Marián Zednikovič, lúčnym koníkom Flipom sa stal Ľubo Gregor. „Žiaden stres, žiadne napätie, nikto sa s nikým nikdy nehádal,“ opisuje pomery v štúdiu seriálová Maja Eva Večerová. Atmosféra sa vraj občas tak uvoľnila, že herci si začali vytvárať vlastné verzie toho, ako to v skutočnosti medzi Majou a Vilkom bolo: „Napríklad keď včielka Maja budila Vilka spiaceho na liste. Miesto pôvodného textu som hovorila Vilko, nespi toľko, nemal si do rána chľastať, teraz treba niečo robiť. Pri nahrávaní bola fantastická nálada.“ (Raccoon.city)

Reklama

Reklama