Režie:
Alex GarlandScénář:
Alex GarlandKamera:
Rob HardyHrají:
Kirsten Dunst, Cailee Spaeny, Wagner Moura, Stephen McKinley Henderson, Nick Offerman, Jesse Plemons, Nelson Lee, Sonoja Mizuno, Jefferson White (více)Obsahy(2)
Adrenalinová jízda po rozvrácené Americe blízké budoucnosti, která balancuje na ostří nože. (Vertical Entertainment)
Videa (3)
Recenze (282)
„VŽDYCKY, KDYŽ JSEM PŘEŽILA VÁLEČNOU ZÓNU A NĚCO VYFOTILA, ŘÍKALA JSEM SI, ŽE DOMŮ VYSÍLÁM VAROVÁNÍ…“ Film o válečnejch fotografech, kterejm dělá kulisu občanská válka. Takový… trochu nuda. Na efekt vytvořenej novinářskej film, kterej nás má seznámit s jejich prací… a taky říct, že je lepší neválčit. /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Křestní jméno postavy, kterou hraje Kirsten Dunst, je odkazem na slavného fotoreportéra z druhé světové války Lee Millera. 2.) Jesse Plemons – manžel K. Dunst, byl obsazen v tzv. „neuznané roli“, když nahradil náhle vypadnuvšího herce. 3.) Thx za titule „lordek“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()
Na prvním místě v žánrech je drama, což sedí. Z větší části užvaněné a utahané protkané několika slušnými scénami. Syrový úvod navnadil a byl asi ze všeho nejlepší. Jedna z nejnapínavějších scén je přelézání z aut. Naopak střílečky jsou tuctové a ta počítačová nedokonalost v závěru, kdy nejen budovy, ale i chodby Bílého domu jsou pixelově placaté, způsobovala, že jsem si připadal jak v počítačové hře. Netušil jsem však, jak poeticky může vypadat hořící les. Nejhorší postavou byla Jessie. Chápu snahu ukázat ji jako neohroženou fotografku, jenže ona svým naprosto nezodpovědným chováním rozsévala smrt. A ve finále si šla cynicky pro nejlepší záběr. OK, fotografové války to tak asi mají, mé sympatie ale ne. Civilně uvěřitelná Dunstová, parádní kamera a z větší části skvělá hudba. Jen při tom pobrnkávání a záběrech na vojáky jsem čekal, kdy se rozezní Pink Floyd. Jako celek zklamání a jsem rád, že jsem na to nešel do kina. 2,5* ()
Zřejmě jako většina diváků jsme očekávali divný film alá Garland, ale do poslední chvíle doufali že by mohl udělat vyjímku :) Výsledek je podle mě tak napůl. Vůbec jsem nechopil proč zde lidé s nálekou Press tak šíleně riskují. Štvalo mě jak se neustále motali vojákům pod nohy. Nejlepší scénu si pro sebe jako vždy uzmul Jesse Plemons. 60% ()
Antiválečná postapo road-movie napříč rozkladem polarizované americké společnosti. Poselství Garlantova snímku je zřejmé - kulturní války mohou klidně skončit těmi skutečnými, konkrétně občanskými, obě strany, tedy woke i antiwoke, by se měly zklidnit a ubrat na své agendě a jejím protlačování na sílu, jinak můžeme v USA i v Evropě zase brzo hloubit masové hroby... ()
Skvělý dokumentární portrét o současné společensko-politicko-kulturní situaci v USA – samozřejmě ironicky; vize je to sice anti-utopická, ale o to víc realistická a znepokojující. Zároveň jde o dost podvratnou filmovou esej o významu novinařiny a žurnalistiky stylizovanou do tuctovýho road-movie napříč občanskou válkou zmítanými Spojenými státy americkými. ()
Reklama