Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když losangeleský detektiv Stan Zedlov zastřelí při policejní akci syna čínského mafiánského bosse Terenceho Weie, je najat zkušený zabiják John Lee, aby splatil krvavý dluh stejnou mincí. Jenomže Lee nedokáže chladnokrevně zastřelit Stanova syna a sám se tak stane živým terčem Weiových pistolníků. Spolu s kurážnou padělatelkou dokladů Meg Coburnovou vítězně bojuje ve volném hongkongském stylu s přesilou nažhavených hlavní: za svůj život, záchranu rodiny i sedmiletého chlapce, na kterého pomstychtivý Wei nasadil nelítostný zabijácký tandem. Ale profesionál John zná všechny gangsterské triky a ví, že svoji vzpouru musí dovést až do konce. A tak, podle hesla - "Zabij, nebo budeš zabit" - směřuje k rozhodujícímu souboji se samotným Weiem. (Cinemax)

(více)

Recenze (108)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Chow Yun-Fat a jeho první Hollywoodský film. A jak jinak, ve velkém stylu. John Woo na to všechno dohlížel, takže drsná akční Hong-Kongská škola je tu zcela nezpochybnitelná. Jinak to snad ani nešlo. Od skvělých stříleček tu máme i vcelku silný příběh, kde není vynechána ani citová stránka věci. Hustá atmosféra se tu dá krájet a akční scény nejsou jen bezduché střílečky. Je tu snaha napodobit samotného Johna Woo. A zdařilo se. Nebýt zúčastněných Hollywoodských herců, nebylo by ani poznat, že se jedná o americký film. Chow Yun-Fat vstoupil na americkou filmovou půdu s excelentní noblesou. ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Když dva dělají totéž, není to totéž. Antoine Fuqua svou režisérskou kariéru začal jako doslova plagiátor asijské akční tvorby, a to rovnou samotného krále, Johna Woo, který na něj navíc dohlížel z producentské pozice a který mu dokonce propůjčil do hlavní role i svou největší hvězdu, Chow Yun-fata. A tohle vše je zde opravdu hodně znát, možná tedy až příliš. Fuqua prostě až nestydatě kopíroval zápletku, akci, styl, vše co prostě udělalo tvorbu Johna Woo legendární, nicméně ať se snažil jak chtěl, nefungovalo a nepůsobilo tu nic tak, jak by mělo. Zápletku bych tedy nějak hluboce neřešil, ta sloužila jen jako co nejjednodušší podklad pro co nejvíce akce, což se i nakonec podařilo, ovšem ona akce, o kterou tu jde tedy především, zkrátka nemá ty správný koule, není tak efektní a především, po choreografické stránce se jedná přímo o tvůrčí selhání. A rozhodně to není chyba Chow Yun-fata, který tu svými postoji, gesty, výrazy a celkovým výkonem naprosto kraluje a ze všech ostatních postav dělá jen nevýrazné figuranty. O stylové bezradnosti jsem se pak už zmiňoval a Fuqua se pokoušel i o navození emocí, se kterými Woo též hodně pracoval, ovšem ani to příliš nezvládl, film působil vážně dost chladně. Zkrátka, jde sice o slušnou akční jízdu, tempo má zběsilé, mě to přesto ale jako celek bohužel příliš nebavilo. ()

Reklama

Hapretor 

všechny recenze uživatele

Pozor "Spoiler"! Totiž scénář je sám o sobě spoiler! - Diskotéka - bum, bum, bác - zabij toho sráče, co mi zabil syna - slza a žádný bum - zabte toho sráče, co nezabil syna toho sráče, co zabil mýho syna - bum, bum, bum, bác - najměte profíky, chci ho mrtvýho - trapnej D. Trejo zamumlá jako obvykle jen tři věty a T. Schweiger, rádoby drsně se tvářící a oblečenej ve fajn ohozu (ten kabát bych si klidně koupil) střílejí a vůbec nemyslí - bum na entou a bác na entou - všichni zlí jsou mrtví a všichni hodní jsou v pohodě - budeš mi chybět - ty mi budeš chybět víc, ale musim do Číny - (jsem totiž Yun-Fat Chow, otáčím se jak baletka a střílím na všechny strany, mám přesnou mušku a kulky se mi vyhýbají, sem totiž podělaný "Neprůstřelný mnich", mám hodně zásobníků a mnoho kulek v nich, ale já sám koule nemám, a tak hraju úplně toporně a mám nevýraznej obličej, který se snaží v divnym šklebu vytvořit něco jako drsnost, případně lítost či brekot. V tomto filmu sem si měl nechat do scénáře připsat pořádnýho francouzáka na konec s Mirou Sorvino, aby ten závěr byl co nejvíc "cool" made in USA, ale nějak mi od toho divnýho šklebu ztuhly koutky). - Vezmu si tady do huby počin "Hard Boiled" - to je děsná píčovina bez děje, ale aspoň je tam dobrý střílení, nějakej ten nápad v akci a sem tam fór. Tady v tomto filmu neni ani pořádnej děj, ani pořádná akce - jen vypatlaný střílení a to totálně bez nápadu. D. Trejo a T. Schweiger bylo takový duo, který tý debilitě spíš přidali, než aby to trochu opepřili. Farewell, Mr. Antoine Fuqua!!! ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Prumerny akcni film, ktery je diky charismatickemu Fatovi, cool kamere a Fuquove klipove rezii hodne stylovej. Pribeh je dost jednoduchy - Fat chce ochranit rodinu a proto pro mafianskeho bosse plni ukoly a kdyz jeden nesplni rozhodne se utect. Na uteku mu pomaha ne moc vyrazna Sorvino u ktere si nechal delat pas, ale krapet se to zvrtlo. V roli zabijaku najatych na Chowovu likvidaci se tu na chvily objevi muj oblibenec Til Schweiger a Danny "barman z from dusk till dawn" Trejo. Pokud clovek u tohohle filmu moc nemysli, bude se vyborne bavit, proto 4*. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrý akčný film s Chow Yun-Fatom z americkej produkcie. Má dosť dobrý príbeh o špičkovom nájomnom zabijakovi, ktorý od svojho zamestnávateľa, vplyvného mafiána dostane za úlohu zabiť slušného policajta, keďže má na svedomí jeho syna, no to je proti zabijakovym zásadám a tak si to na poslednú chvíľu rozmyslí. No tým si zároveň podpíše svoj rozsudok smrti, mafián dá príkaz na odstránenie nielen neho, ale aj jeho rodiny v Číne a tak musí zabijak urobiť všetko preto, aby sa z toho dostal a navyše sa počas toho zoznámi so sympatickou falšovateľkou dokladov. Spracovanie sa mi páči, dej je síce tak jednoduchý a priamočiary, že viac by to už ani nešlo, po celý čas to ide úplne podľa klasickej šablóny, no s tým v rámci žánru nemám žiadny problém. Hlavne, že je to mimoriadne dynamický akčný film, bez jediného slabého miesta, v ktorom sa stále niečo deje a tempo z úvodu nestratí až do samotného záveru. Jedine mi trochu prekáža, že sa to prakticky celý čas po mnohých stránkach snaží podobať na najväčšie hity, ktoré vznikli zo spolupráce Chow Yun-Fata a Johna Woo, hlavne Killer a v tomto Strelci na úteku s prehľadom prehrávajú, to už je predsa len iná úroveň, ktorej sa čo i len priblížiť je takmer nemožné, ale aj nad toto sa dokážem povzniesť a baviť sa. Akcie je tu plno a je aj celkom slušná. Tvoria ju prakticky výhradne prestrelky, ktoré prichádzajú v pravidelných intervaloch a síce sú pomerne stereotypné a chýbajú lepšie nápady, ale aspoň sú dobre natočené, odohrávajú sa v rozmanitých prostrediach a nechýba ani dostatočný počet zabitých, takže som sa behom nich bavil. Najviac sa mi páči prestrelka v byte falšovateľky alebo akcia v autoumyvárni. S hereckým obsadením som nadmieru spokojný, Chow Yun-Fat tu síce nepôsobí až tak kvalitne, ako v Hong Kongu, ale aj tak má stále veľkú charizmu a bavil ma v akcii aj mimo nej, k tomu sympatická Mira Sorvino, poteší aj Michael Rooker, ktorý ale mohol mať viac priestoru a chválim aj výborný výber záporákov ako Kenneth Tsang, Jürgen Prochnow, Danny Trejo, Til Schweiger alebo Patrick Kilpatrick. Réžia a technická stránka sú celkom slušné, Antoine Fuqua síce kvality Hong Kongu napodobiť nedokáže, ale aspoň sa postaral o príjemnú vizuálnu stránku a skvelú dynamiku. Takže s Chow Yun-Fatom si určite radšej pozriem snáď každý jeho film z Hong Kongu, ale ani Muži na zabitie nie je zlý film, stále je to dostatočne zábavná žánrovka, ktorá sa dá občas pozrieť. 73% ()

Galerie (25)

Zajímavosti (12)

  • V pôvodnom scenári mala vo filme zohrať úlohu talianska mafia namiesto tej čínskej a rolu bossa stvárniť Chazz Palminteri. (Real Tom Hardy)
  • Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Los Angeles a trvalo tri mesiace. (Real Tom Hardy)
  • Znak v čínštine, ktorý je vygravírovaný na Leeovych (Yun-Fat Chow) guľkách, znamená smrť. (beso74)

Reklama

Reklama