Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když losangeleský detektiv Stan Zedlov zastřelí při policejní akci syna čínského mafiánského bosse Terenceho Weie, je najat zkušený zabiják John Lee, aby splatil krvavý dluh stejnou mincí. Jenomže Lee nedokáže chladnokrevně zastřelit Stanova syna a sám se tak stane živým terčem Weiových pistolníků. Spolu s kurážnou padělatelkou dokladů Meg Coburnovou vítězně bojuje ve volném hongkongském stylu s přesilou nažhavených hlavní: za svůj život, záchranu rodiny i sedmiletého chlapce, na kterého pomstychtivý Wei nasadil nelítostný zabijácký tandem. Ale profesionál John zná všechny gangsterské triky a ví, že svoji vzpouru musí dovést až do konce. A tak, podle hesla - "Zabij, nebo budeš zabit" - směřuje k rozhodujícímu souboji se samotným Weiem. (Cinemax)

(více)

Recenze (108)

Shit 

všechny recenze uživatele

Žádná velká genialita to neni, prostě jen brutální a zábavná střílečka, kde se Chow Yun-Fat rozpomíná na svojí legendární spolupráci s Johnem Woo a nenechává jedinýho špinavýho zmetka odejít dřív, než do něj nasype půlku zásobníku a je mu celkem jedno jakej kalibr má zrovna v ruce. Prostě skvělá zábava s trošku prostějším scénářem, kterej film ke konci mírně kazí, ale i tak super ()

Seti 

všechny recenze uživatele

Před 10-ti lety bych z toho byl pravděpodobně pěkně vodvařenej, ale dneska? Takhle dementní scénář nemůže zachránit ani stylovej Chow Yun-Fat a jeho dvě Beretty. Jednání všech postav postrádalo jakoukoli logiku a celej film byl prošpikován vyloženě trapnými momenty. Akční scény byly sice většinou zpomamlené ve stylu 90-tých let, ale bohužel také dost ubohé a to včetně závěrečné přestřelky. Rádoby charismatičtí záporáci byli děsní břídilové o čemž svědčí např. scéna kdy zabiják s tváří Dannyho Treja střílí půl minuty do dodávky a granátomet použije až v momentě, kdy z ní hlavní hrdinka vyskočí - wtf? i vykastrovanou vopici by napadlo narvat tam ten granát hned ne? Čekal jsem oldschoolový akcí nařachaný béčko, ale tohle by se hodilo spíš do céčkových vod po bok Stevena Segala. ()

Reklama

N.Strauber 

všechny recenze uživatele

Mně se tento snímek líbil a považuju to za Chowův velmi dobrý vstup do Hollywoodu. Největším kladem je rychlý spád a koukatelnost a také to, že se tvůrcům podařilo docílit toho, aby mi hlavní postavy a vývoj děje nebyl lhostejný. Jinak Mira Sorvino byla vynikající volba. Já jsem tedy (narozdíl od spousty jiných lidí) viděl víc než jen solidní thriller a netrápí mě, že scénář nebyl příliš objevný, protože blbý nebyl v žádném případě a film přesně splnil (a možná ještě předčil) to, co jsem od něj čekal. Zásluhu na tom kromě dvou hlavních herců má i svižná režie. Ale pozor: vůbec se mi nelíbí, co všechno je tu prozrazeno a zmíněno v "oficiálním textu distributora"! Naštěstí jsem si ho přečetl až teď, protože jinak by mi to mírně zkazilo zážitek z filmu a možná bych musel s hodnocením o * dolů... ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"YOU SURE YOU WANT JOHN LEE? BECAUSE AREN'T THERE LIKE A BILLION JOHN LEES IN CHINA?" ------------ Antoine Fuqua, alias ten, čo natočil Training Day, však tri roky predtým zbúchal niečo iné, niečo, čo ak nie je lepšie ako tá famózna vyššie uvedená snímka, je minimálne aspoň rovnocenné s ňou. The Replacement Killers. Každý jeden záber je vycibrený do posledného detailu, doslova každý jeden, možno s drobnou výnimkou niektorých akčných scén. Interiéry vyzerajú autenticky a dokážu vtiahnuť ešte viac, ak ich precítiš, od malých, rozbitých, špinavých, pravdepodobne močom a stuchnutým drevom zapáchajúcich apartmánov cez budhistické chrámy niekde v Čínskej štvrti, starých herní, nočných klubov v mayskom štýle a obrovských kinosál až po samotné veľdielo Franka Lloyda Wrighta a vrchol mayského obrodenia – Ennis House. No dominujú najmä tie čínske, za čo som nesmierne rád. Scénografka sa musela teda zapotiť. Jedna väčšia-menšia chybička krásy je citeľný dotyk Johna Woo z producentskej stoličky, čo má v akčných scénach za následok, že aziati po zásahu lietajú vzduchom ako v starých (nedobrých) osemdesiatkových akčňákoch z Číny a Hongkongu, aké práve Woo zvykol režírovať. Symbióza čínskej mafie, Los Angeles a konca milénia v spojení s priam dokonalou Antoineho réžiou je úplný balzam na dušu a The Replacement Killers jeden z najlepších (a najlepšie vyštylizovaných) akčných filmov, čo som videl. A jediný dôvod, prečo tu nesvieti päť hviezd je, že som až príliš veľký k... Ah, kašlať na to. --- (26.4.2021) Alebo aj nie. --- "Shit. That kid turns that blender on one more time, I'm gonna shoot him myself." ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrý akčný film s Chow Yun-Fatom z americkej produkcie. Má dosť dobrý príbeh o špičkovom nájomnom zabijakovi, ktorý od svojho zamestnávateľa, vplyvného mafiána dostane za úlohu zabiť slušného policajta, keďže má na svedomí jeho syna, no to je proti zabijakovym zásadám a tak si to na poslednú chvíľu rozmyslí. No tým si zároveň podpíše svoj rozsudok smrti, mafián dá príkaz na odstránenie nielen neho, ale aj jeho rodiny v Číne a tak musí zabijak urobiť všetko preto, aby sa z toho dostal a navyše sa počas toho zoznámi so sympatickou falšovateľkou dokladov. Spracovanie sa mi páči, dej je síce tak jednoduchý a priamočiary, že viac by to už ani nešlo, po celý čas to ide úplne podľa klasickej šablóny, no s tým v rámci žánru nemám žiadny problém. Hlavne, že je to mimoriadne dynamický akčný film, bez jediného slabého miesta, v ktorom sa stále niečo deje a tempo z úvodu nestratí až do samotného záveru. Jedine mi trochu prekáža, že sa to prakticky celý čas po mnohých stránkach snaží podobať na najväčšie hity, ktoré vznikli zo spolupráce Chow Yun-Fata a Johna Woo, hlavne Killer a v tomto Strelci na úteku s prehľadom prehrávajú, to už je predsa len iná úroveň, ktorej sa čo i len priblížiť je takmer nemožné, ale aj nad toto sa dokážem povzniesť a baviť sa. Akcie je tu plno a je aj celkom slušná. Tvoria ju prakticky výhradne prestrelky, ktoré prichádzajú v pravidelných intervaloch a síce sú pomerne stereotypné a chýbajú lepšie nápady, ale aspoň sú dobre natočené, odohrávajú sa v rozmanitých prostrediach a nechýba ani dostatočný počet zabitých, takže som sa behom nich bavil. Najviac sa mi páči prestrelka v byte falšovateľky alebo akcia v autoumyvárni. S hereckým obsadením som nadmieru spokojný, Chow Yun-Fat tu síce nepôsobí až tak kvalitne, ako v Hong Kongu, ale aj tak má stále veľkú charizmu a bavil ma v akcii aj mimo nej, k tomu sympatická Mira Sorvino, poteší aj Michael Rooker, ktorý ale mohol mať viac priestoru a chválim aj výborný výber záporákov ako Kenneth Tsang, Jürgen Prochnow, Danny Trejo, Til Schweiger alebo Patrick Kilpatrick. Réžia a technická stránka sú celkom slušné, Antoine Fuqua síce kvality Hong Kongu napodobiť nedokáže, ale aspoň sa postaral o príjemnú vizuálnu stránku a skvelú dynamiku. Takže s Chow Yun-Fatom si určite radšej pozriem snáď každý jeho film z Hong Kongu, ale ani Muži na zabitie nie je zlý film, stále je to dostatočne zábavná žánrovka, ktorá sa dá občas pozrieť. 73% ()

Galerie (25)

Zajímavosti (12)

  • Herečka Mira Sorvino (Meg Coburn) rozpráva plynule mandarínskou čínštinou. Keďže Yun-Fat Chow (John Lee) v čase natáčania filmu príliš po anglicky nevedel, pomáhala mu s tým Mira. (beso74)
  • Počas produkcie malo štúdio Columbia Pictures pocit, že rež. Fuqua neprináša vyhovujúci materiál, preto bola počas väčšiny natáčania prítomná exekutíva zo štúdia, čo režiséra rozhnevalo a vyústilo ku hádkam. Chow Yun-Fat stál na režisérovej strane a štúdiu odkázal, nech veria jemu a jeho vízii. Ani po skončení produkcie nebolo všetko v poriadku. Keď štúdio poslalo film na testovacie premietania, publiku sa takýto typ hrdinu nepáčil, ani jeho minulosť a taktiež ani jeho medzirasový vzťah s postavou, ktorú stvárnila Mira Sorvino. Columbia preto privolala strihača Richarda Francis-Brucea, aby film "dotiahol." Ten odstránil všetky romantické elementy medzi týmito postavami a taktiež aj všetky motivácie ich aj ostatných postáv. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama