Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chow (CHOW YUN-FAT) se snaží žít slušným životem - jak to jen u vyhazovače v bangkokském nočním klubu jde. Jeho přítel je ale v průšvihu: má dluh u lichváře, u kterého se dlužit opravdu nevyplácí. Aby ho Chow z problému vysekal, naplánuje s místními mafiány přepadení kamionu s pašovanou municí. Ale při akci se má stát jedna věc, o které Chow neví - má při ní zemřít. Boj o život a čas odplaty nadchází... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (70)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Hongkongská rubačka plná ujetých postav (ať už jde o otravnou nymfomanku Virgin nebo homosexuálního záporáka, který by hlavního hrdinu nejraději dostal do postele), která i přes průměrný příběh strhne. Ringo Lam skládá poctu americkým béčkům a koupě ji v krvi. Chow Yun-Fat si to neskutečně dává. Bluesová kytara podmanivě hřímá, kulky se odráží tak jak hrdina potřebuje. Přidejte hlášky a osudovou ženu a máte vystaráno. Dělat obchody je jako srát, musí to jít hladce. ()

maty39 

všechny recenze uživatele

Ringo Lam je magor, který k smrti nesnáší své hrdiny. Podívejte se na pár jeho starších filmů a zjistíte, že Ringo Lam dokáže svého hrdinu protáhnout očistcem a pak mu ani nenabídne klasický hollywoodský happy end. Ringo Lam se soustředí především na příběh a vztahy mezi jednotlivými hrdiny a okolním světem. Akční scény využívá především k vykreslení utrpení a brutality svého filmového světa. Hrdinové jeho filmů (a to nejen záporáci) jsou většinou slušní magoři a když ne zrovna magoři, tak žádní andílci, kteří se pohybují minimálně na hraně zákona. Většina z výše zmíněného platí i pro Lamův Full Contact. Ve Full Contactu se Lam zaměřuje na vztahy mezi jednotlivými hrdiny. Nic není černobílé a každou minutou se vztahy mezi hrdiny posouvají směrem ke konfrontaci. Akční scény tak nejsou ani tak následkem dějových zvratů, jako spíše vyústěním a vyřešením vzájemných vztahů. Dějová linie je tak zoufale neoriginální, ale atmosféra je velmi dusná a strhující. Nikdy nevíte, co s kterou postavou bude, ale víte, že z tohoto nikdo nevyjde s nějakým vítězným pocitem. Samotné akční scény jsou velmi povedené a zručně natočené. Je pravda, že Lam není Woo. Akční scény jsou kratší, neklade se důraz na efektní choreagrafii a bodycount je na hong kongské filmy velmi umírněný. Prostě se musíme smířit s tím, že Lam netočí akční filmy, ale drsné kriminálky, které okoukal především z francouzských vzorů. 90% ()

Reklama

StanislachKo 

všechny recenze uživatele

Brilantné! BRILANTNÉ! Aj keď je vysoko pravdepodobné, že hodnotenie znížim, keď sa zo mňa vyplaví zbytkový adrenalín... Ale teraz to cítim päťhviezdovo! Yuna-tlouštíka Chowa som vždy mal rád, ale v tomto filme aj viac krát otvorí papulu (a zväčša za účelom vypustenia nejakej hlášky). A navyše pôsobí strašne sympaticky (akože chalaň zo zoznamky) a nepoužíva žiadne bojové umenie, nie je ani hora svalov, ale čestne prehlasujem, že ho považujem za najväčšiu východnú akčnú hviezdu vôbec! Jemu stačí kvér s trojmetrovou hlavňou a ostatné sa pri ňom vždy nejak automaticky dostaví. Inak podstatne menej vystrielaných nábojníc ako napr. v Johnových filmoch, avšak tých pár je vystrielaných "inteligentnejšie". Bohužiaľ to je zároveň aj to vôbec najinteligentnejšie na celom filme. Ostatní herci príšerne pehrávajú (so štetkou na čele), príbeh klasický - revange a "tento krát je to osobní!", ale musím tiež upozorniť, že ide o celkom mimo šablónovitú dejovú líniu (v porovnaní s americkými obdobami, u aziatov mám za to, že šablóna nie je). Toto bola čistá zábava! Podľa môjho gusta! ()

castor 

všechny recenze uživatele

Chow si rád olizuje palec a sic tak úplně nectí zákon, chce mít svůj klid a plánovat budoucnost s krásnou snoubenkou. Jenže jeho kamarád se dostane do dluhů a právě s tímhle lichvářem si není radno zahrávat. Cestou z dluhů je nakonec přepadení kamionu s pašovanou municí, jenže zrada partnerů bude Chowa stát nejen několik prstů.. Oproti snímkům rytíře krvavých baletů Johna Wooa se tu víc míří a méně plýtvá municí, a upřímně mi byl Full Contact v mnohém sympatičtější než právě zběsilé vyhlazovačky JW. Klasické schéma mstitele totiž doprovází i jakýs takýs příběh, který má hlavu a patu a úroveň dialogů (oproti JW a jeho promluvám jako z porna bez děje) není tak přímočará, navíc je komplikují vzájemné emocionální vazby. Ringo Lam se navíc drží poctivého servírování ingrediencí toliko potřebných pro hongkongské akční snímky. Nebojí se ani značné dávky sebeironie nebo sebeparodie, i zlehčování situací (padouchova homosexualita, permanentně nadržená štětka).. mile brutální, atmosférický a dynamický snímek navíc nahoru tlačí hlavní představitel – charismatický drsňák Chow Yun-Fat.. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv úcta Ringo Lama k francouzské kriminálce drsné školy sedmdesátých let vykrystalizovala do nejčistší podoby ve filmu City on Fire, v "revange story" Full Contact využívá mnohem více žánrových než osudových prvků. Zpočátku klasické schéma zrady a následné pomsty ale v hongkongských reáliích ztrácí svou přímočarost a je komplikováno vzájemnými emocionálními vazbami hrdinů (přátelství, láska, respekt k padouchovi). Full Contact je tak příběh o pomstě, který zdánlivě naplňuje klasické schéma "revange subžánru", ale ve skutečnosti pracuje s naší žánrovou pamětí a na poslední chvíli nabídne jiné východisko, než bychom čekali... ačkoliv se po chvíli do známých kolejí opět vrátí. Z toho vyplývá i značná dávka sebeironie a nadsázky, okořeněná občas i hongkongsky praštěným humorem (zdrojem žertů je i padouchova homosexualita) a zlehčováním situací slovními vtípky. Film pracuje především s charismatem ústředního představitele - Chow Yun-Fata, který tentokrát nevytváří zcela nový model hrdiny (jako v City on Fire), ale úspěšně parafrázuje svého drsňáka z Wooových snímků (jen si místo vyplivování párátka olizuje palec). ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama