VOD (3)
Obsahy(3)
V minulém snímku X se parta mladých lidí vydala natočit film pro dospělé na venkově v Texasu, jenomže to nedopadlo podle jejich představ, a to kvůli staršímu páru Howardovi (Stephen Ure) a Pearl (Mia Goth). Nyní se tento prequel odehrává na stejném místě, a to o několik let dříve během první světové války v roce 1918. Chata, kde se odehrál „masakr X“, byla kdysi během války využívána jako penzion a jedná se o zpětný příběh o tom, jak se Pearl stala osobou, kterou poté byla. (HanzoBureshi)
(více)Videa (1)
Recenze (204)
Jak už je tu několikrát psáno, jedná se tady spíše o lehčí, ukecanější Horůrek, ale dojde samozřejmě na pár slušných scén (závěrečná večeře, porcovačka bloncky) a má to podařenou všudypřítomnou zlou atmosféru, díky Mie Goth, která zahrála psychicky narušenou dívku naprosto skvěle a film stojí opravdu jen na ní. Jsem zvedavý, jak Ti West tuhle trilogii v MaXXXine zakončí. Doufám ale, že mluvit se bude méně a krev bude stříkat z obrazovky. ()
Spojení Ti West, Mia Gothová a Tandi Wrightová funguje skvěle, sluncem zalitá rodinná farma na odlehlém místě nevěstí nic dobrého, divák cítí od samého začátku, že něco není v pořádku.. Příběh mladé ženy, jejíž manžel bojuje na frontě, ona se cítí osamělá, frustrovaná, k tomu péče o nemohoucího otce, neustálé konflikty s přísnou matkou, touha po jiném životě, jsou živnou půdou pro zkrat a pád do šílenství, je odvyprávěn v podstatě jako psychologické drama s krvavou vsuvkou (vidle a sekera). Musím přiznat, že mi z hlavní postavy běhal mráz po zádech a zároveň mi jí bylo líto.. ()
Pokud hledáte horor, tak jste na špatném místě. Naštěstí na vás pomrkne dosti zvrácené drama s luxusně napsanou pošahanou hlavní hrdinkou, kde Mia Goth předvádí výkon, kde ji do oscara scházelo snad jen to, že nebyla černá a transka. Opravdu mimořádný herecký výkon, který jsem v rámci hororu, kam se snímek údajně řadí, minimálně velmi dlouho neviděl. Svým hereckým projevem připomínala tu micku z Čaroděje ze země Oz, jen v poněkud drsnějším ražení. Tento prequel mě tedy bavil nesrovnatelně více, než snímek X. Bylo potěšující sledovat tuhle zvrácenou one woman show směřující k neodvratnému konci. [79 %] ()
Hixploatation anti-horor X osobně považuju za jedno z největších překvápek, co jsem letos viděl. O to větší překvapení je, že režisér Ti West na tento relativně nenápadný projekt nejenže navázal, ale rovnou okolo něj vystavěl celou trilogii [a to vše rámci jednoho roku, za což si fakt zaslouží respekt]. Přičemž Pearl je nejenom druhým dílem, ale zároveň i figuruje jako prequel k X. Protentokrát však Ti West otočil kormidlem o 180° a prozkoumal tak vody psychologického dramatu, díky čemuž má divák jedinečnou příležitost nahlédnout do zvrácené hlavy ještě zvrácenější Pearl, která je ochotná kvůli splnění svých snů jít [doslova] přes mrtvoly. A světě div se, ono to kupodivu funguje na výbornou, jelikož pomyslným středobodem je zde fenomenální Mia Goth, na níž celý film prakticky stojí a padá – ne-li rovnou celá trilogie, protože právě ona je nejenom hereckým, ale i tématickým pojítkem všech tří filmů. A strčím klidně ruku do tlamy toho aligátora když řeknu, že ta holka je hereckej objev roku. A já už se teď upřímně nemůžu dočkat, co za prasárny Ti West vymyslí ve třetím díle. Já jen doufám, že spousta lidí X po rande s Pearl ještě víc docení...... #thisismyAmericanPsycho ()
Ti West po vcelku povedeném retro slasheru X přináší technicolorovou noční můru, která ve svém (úmyslném) kýči naprosto funguje. Pearl na rozdíl od předchozího snímku není předvídatelná a vyhýbá se žánrovým tendencím. A Mia Goth opět potvrzuje, že je neskutečně energickým živlem současného žánrového filmu. ()
Galerie (9)
Photo © A24
![Pearl - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/663/166663413_c4e828.jpg)
Zajímavosti (19)
- Výraz „x-factor“, který zazněl během scény konkurzu, nebyl v roce 1918 běžným slangem. Poprvé byl použit v roce 1930. (Johnny.ARN)
- Pearly (Mia Goth) vrcholný monolog trvá asi 6–7 minut a skládá se z jednoho záběru. (HanzoBureshi)
- Původně měl být film natáčen černobíle, ale společnost A24 rozhodla, aby byl snímek natočen v extrémně živých barvách. (HanzoBureshi)
Reklama