Režie:
Marcus NispelScénář:
Scott KosarKamera:
Daniel PearlHudba:
Steve JablonskyHrají:
Jessica Biel, Jonathan Tucker, Erica Leerhsen, Mike Vogel, Eric Balfour, Andrew Bryniarski, R. Lee Ermey, David Dorfman, Lauren German, John Larroquette (více)Obsahy(1)
V srpnu 1973 objevila policie na farmě Thomase Hewitta zohavená těla 33 obětí, které bývalý zaměstnanec jatek zavraždil a rozřezal motorovou pilou. Pětice studentů, kteří toho léta jeli autem do Mexika, měla o cíli svého výletu jinou představu. Když cestou narazili na zkrvavenou dívku, která před jejich očima spáchala sebevraždu, rozhodli se zjistit, co se stalo, na vlastní pěst. Ale i oni se ocitli na Hewittově seznamu ulovených obětí. Jejich příběh poznal celý svět. Dostal jméno Texaský masakr motorovou pilou. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (652)
Musím říct, že podobných "vyvražďovek" (jak to někteří uživatelé nazývají) jsem moc neviděl. Tohohle druhu pouze Hostel. A toto je pro mě přijatelnější než Hostel. No, tak o hereckých výkonech se tu nedá mluvit (a počet *, kterými jsem film ohodnotil, nesouvisí s tím, jestli Jessica Biel je sexy, nebo není, v tomhle filmu prostě nic, co souvisí s herectvím nepředvedla), ale je tu hudba, která mi přišla velmi vhodná a z toho vyplívající atmosféra (ta motorová pila je podle mě náhodou stylová). Předchozí film jsem neviděl, takže nemohu srovnávat. Jinak film má své faktické chyby, takže hodnotím 3*. ()
Nebohý chlapeček. Když v Travis County, kde bílé laťky plotu už dávno nejsou bílé, nesežene látky k šití a polínka na řezání, musí vzít zavděk líbeznou mládeží z dodávky.. Nispelův uhlazený, reklamními spoty vybroušený styl se neustále bil s pokusy o upřímnou syrovost a narušení žánrových klišé. Bohužel, tyhle moderní, době poplatné remaky nemají ani šajn, co je to mít na zátylku ledový dech znepokojujícího tajemna a na rovinu říkám, chodit celý film Jessica Biel ve vytahaném svetru, byl bych při hodnocení ještě méně shovívavý. Chvála bohu za kultivovanou přítomnost šerifa, v jehož obočí by se ztratil i zkušený zálesák s kompasem.. ()
„Neexistuje nič, čo by nevyriešila šálka čaju.“ Páčilo sa mi to viac, ako Hooperov originál z r 1974. Niekto povie, že je to rúhanie. Ja nie. Remake ponúka sympatický kasting kladných postáv (Biel, Balfour, Tucker, Vogel, Leerhsen). Zlo je šialene charizmatické; démonický Leatherface je napokon paradoxne tým najmenej zaujímavým a prím hrajú pitoreskní, totálne zvrátení a nechutne sadisticko-úchylní obyvatelia vidieka, pričom niektorým k nezabudnuteľnosti stačí pár ľadových, neľudských pohľadov a tri štyri vety (pracovníčka pumpy, dve pani v prívese). Najkultovejším spomedzi nich je nepochybne samozrejme drasťák všetkých drasťákov R. Lee Ermey (Olovená vesta). Ten si svojho šerifa neskutočne ťažko dáva. Ďalším výrazným plusom je perfektná sedemdesiatková atmosféra (soundtrack, kostýmy) a južanská dusná výprava, kde je také sparno, že sa kazí aj mäso v chladničkách (už tie úvodné titulky sú fajnovo naturalistické, nevraviac o ich dokončení na samom závere filmu). Snímka je nechutná a explicitná, napriek tomu zďaleka nie tak, ako by ste možno čakali (a ako naznačuje názov). Naopak, miestami sa režisér prekvapivo spolieha viac na atmosféru a postupné budovanie neznesiteľného napätia, než vyložený bitúnok. Pre mňa osobne najodpornejšími scénami neboli vešania na hák, ale v podstate „neškodné“ pasáže s nechtami (fuj) a s nájdením zubov (!!!). Z filmu na vás každopádne veľmi rýchlo prejde taký ten príšerný pocit skazy, keď všetko hnije a smrdí, všade lietajú muchy a mrvia sa červy (a do toho hlava vtedajšieho internetovo-filmového guru Harryho Knowlesa). Ak si niekto napriek tomu chce sťažovať na to, že je to málo hardcore, potom mu treba pripomenúť, že už cenený originál (jeden z pilierov hixploitationu) na tom po stránke násilia nebol nijako výrazne explicitne už v dobe premiéry a škandál a búrlivé reakcie vyvolával úplne inými prostriedkami, než otvorene zobrazeným gore. Okrem toho na mňa smutne doľahla taká tá melancholická atmosféra zmaru, kedy prichádzajú o život sympatické mladé postavy, ktoré majú celý život ešte len pred sebou a namiesto toho, aby si užívali a neskôr plánovali rodiny, im do životov bez pozvania vtrhla banda otrasných psychopatov a násilných zmrdov. V rovnakom roku do kín idúci (tiež hixploitation) Pach krvi je takisto moja srdcovka. Na oboch som bol v kinách a i keď obe majú svoje muchy (miestami doslova), neviem im dať iba 3*. Film napriek tvrdeniam z úvodu a záveru nie je adaptáciou skutočných udalostí, každopádne však ide o akýsi zlepenec viacerých šialených sériových vrahov. Kino Považan NMnV 2004 ()
Teda tenhle horor se mi opravdu líbil, nemám ho s čím srovnat, protože jsem původní verzi neviděla, ale tohle bylo fakt dost pořádný "maso" a rodinka Hewittových byli pěkně krvežíznivý bestie. Nechtěla bych se jim dostat do spárů. A taky tam mám jednu oblíbenou větičku, když vystřelenej mozek tý stopařky přirovnají k lasagním což je jídlo, kterým určitě nikdy nepohrdnu. ()
Remaku původního "The Texas chaisaw massacre" z roku 1974 se musí uznat jedna výborná věc. Vrátil vlnu horroru, explotation a hixplotation prvků, zobrazování násilí a teroru na původní kolej, která byla rozjeta již začátkem 70. let, ale pohřbena zejména v 80. letech neustálými pokračováními nudných a stále stejných vyvražďovaček, které se postupně v 90. letech manifestovaly v Cravenově "Vřískotech" a podobných ne-horrorech. Pokrytecká kamera ukazovala jen nejnutnější gore záběry a horrorvé filmy ještě i tak byly ponižovány cenzorskými zásahy. Výjimkou byla odnož horroru splatter, který však ale odlehčoval zobrazované násilí humorem. Ať již je remake Texasského masakru podle širokého publika jakýkoliv, nekompromisně zvládl jednu věc, kterou nezvládly desítky filmů před ním, Vrátil na plátno a do horrorů možnost ukazovat to, co opravdu tvůrci chtějí, možnost šokovat a zvedat žaludky. Žádný jiný remake to nemohl zvládnout lépe, protože "Texas" z roku 1974 je kult moderního horroru. Díky remaku z roku 2003 konečně mohla být oprášena sláva, ale i kontroverznost a děsivost filmů jako "Last House on The Left", "Deliverance", "Straw dogs", "I Spit on Your Grave" a spousta dalších. A díky tomuto počinu se tak dnes může pokračovat v podobných směrech a "technikách" horroru ... nekompromisně, tvrdě, chladně, brutálně a násilně, zvráceně. Proč opěvuji právě tyto vlastnosti horroru? Protože to, co filmy zobrazují a bojí nebo nebojí se zobrazovat, vypovídá něco o společnosti, která je tvoří a posuzuje. Pokud se společnost bojí zobrazovat násilí a šokovat v naprosté intenzitě, odvrací tvář sama od sebe, pokrytecky popírá sebe samu a vytváří dojem, který neexistuje. Texas z roku 2003 je ten film, díky kterému dnes může točit Aja, Roth a mnoho dalších na plné koule a nemusí se již bát drsné cenzury. Texasský masakr 2003 je úžasný horror, jeden z mých nejoblíbenější. Sám se musel potýkat s cenzorskými zásahy, ale i tak dokázal zobrazit teror, násilí a psychické útrapy obětí šílené rodiny naprosto perfektně. Scéna, kdy jedna z dívších postav spatří Leatherface s obličejem jejího přítele na tváři patří k vůbec nejděsivějším a nejzvrácenějším (i když se jasně tvůrci inspirovali Hooperovým druhým dílem). Celkově se jedná o důstojný remake původního kultu. A navíc je skvělé sledovat, jak postoupily později možnosti v předvádění brutality na plátnech, a to v "Begining -Počátku", kdy již vše je jede naplno ... ()
Galerie (78)
Photo © 2003 New Line Cinema
Zajímavosti (47)
- Ukrajinská ministryně kultury film zakázala. (Kulmon)
- Eric Balfour (Kemper) dodáva: „Pri tomto filme sa chceli dostať až do vašich hláv a zanechať v nich aspekt napätia. Vôbec nechceli vyrobiť snímku presiaknutú krvou, aj preto je na tomto filme najstrašnejšie to, čo nevidíte. Samozrejme, že obsahuje aj krv a sekanie - ale najhroznejšie sú skutočne veci, ktoré neočakávate.” (2-Xtreme)
- Jedná se o jediný film ze série, který má rating NC-17 (pod 17 let nepřístupný). Všechny ostatní díly obdržely méně přísný rating R (mladiství pod 17 let pouze v doprovodu rodičů či dospělého poručníka). (t.mon)
Reklama