Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Císařovna Sissi je módní ikonou a ztělesněním mladistvé krásy. Píše se rok 1877 a blíží se její 40. narozeniny, spoutaná svým postavením i nevybíravou kritikou okolí, však nemá velké důvody k oslavám. Chce si zachovat mladistvý vzhled, a tak uzavírá své tělo do stále pevnějšího korzetu. Jaký by ale mohla žít život, kdyby se oprostila od konvencí a pedantského drobnohledu vídeňského dvora? Režisérka Marie Kreutzer přichází nadčasovým příběhem o odvážně ženě a její nehynoucí touze po svobodě, kterému vévodí Vicky Krieps jako rebelující panovnice, jež se rozhodla vzít osud do vlastních rukou. (Aerofilms)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (48)

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Rebelie v mezích slušnosti, ze které nevyplyne nic nad rámec předvídatelně jednoduchého poselství. Korzet je tedy opravdu jen solidním kostýmním dramatem, díky němuž se lze spravedlivě pohoršit nad tím, co jsme chápali i před jeho zhlédnutím. Více zde. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Ony všechny ty variace na žánrové zařazení mezi historická/životopisná dramata v různých popiscích k tomuto snímku jsou velmi zcestná. Korzet si jednak vykládá reálný příběh Alžběty Bavorské ve velmi svébytném, spíše fikčním podání, a pak je taky potom vším, jenom ne nudným a konvenčním kostýmním dramatem. Citlivě vyprávěný příběh dává nakouknout pod závoj přetvářky až do nitra lačnícího po seberealizaci a emancipaci, což skvěle podtrhuje v Cannes oceněná Vicky Krieps svým hereckým výkonem. Zajímavé jsou pak režijní vychytávky, které skrz různé kulisy a zvolený soundtrack úmyslně divákovi nabourávají hranice mezi historickým obdobím, kdy se děj filmu odehrává, a relevantní současností. [KVIFF 2022] ()

Reklama

Remedy 

všechny recenze uživatele

Zvláštně nevyrovnaný mix kostýmního dramatu a feministické agitky, který by byl bez úžasné Vicky Krieps sotva poloviční. Nejpůsobivější ukázky císařovnina vzdoru byly již bohužel vystříleny v parádním traileru a film tak láká na něco, co ve výsledku není schopen na diváka přenést. Osobnost císařovny Sissi je tu fakticky utvářena demonstrativními postoji Marie Kreutzer o současném údělu žen a působí to dost prvoplánově a rušivě. Vlastně je to nevhodně zvolený žánr, který je násilně naroubovaný na současný společenský diskurz. 3* s odřenýma ušima. [60%] ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Jeden z tých filmov, ktoré by mali mať na začiatku upozornenie: "Pozor, ideme si históriu vymýšľať. Skoro nič z toho, čo zobrazíme, sa nikdy nestalo." Pretože je tomu naozaj tak a keď chceli ukázať portrét ženy krehkej, zraniteľnej a vlastne ani nie úplne v poriadku, tak si nemuseli vyberať historickú postavu a vymýšľať si okolo nej bludy. Ale zas, ako potom nalákaš divákov. No ani to sa nepodarilo, film kasovo prepadol, dlhy cca 5 miliónov, ale nie kvôli svojim historickým anachronizmom, ale kvôli pánovi cisárovi stvárnenom Florianom Teichtmeisterom, o ktorom sa ukázalo, že je pomerne progresívne ladený - 13 či 14 rokov zbieral detskú pornografiu, samozrejme ide len o zberateľskú vášeň, tak dostal podmienku. Nuž ale stále sa to berie ako zlá publicita a zatiaľ sa to ešte odsudzuje, našťastie. Čo sa ale nanešťastie neodsudzuje je zbytočné sexualizovanie postáv, keď tu naša drahá Sissi honí vtáka fúzačovi, potom pred ním onanuje, no a keď si človek spomenie, že ona vlastne masturbovala aj na začiatku iného germánskeho počinu seriálovej formy, tak človek neznalý veci naozaj príjme tú nepochybnú pravdu a to že cisárovná bola chronická masturbátorka. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Ve Fincherově adaptaci A Girl with a Dragon Tattoo je krátká scéna, kde po infarktu stařešiny bohatého rodu, se jeho odcizení příbuzní sejdou v čekárně nemocnice. Jedna z nich, asi šedesátiletá žena, ze které od začátku vysloveně prýští její zbohatlická nadřazenost, si zapálí cigaretu. Přijde k ní zdravotní sestra a a upozorní ji, že zde se kouřit nesmí. A ta ženská neřekne ani slovo, jenom se na dvě vteřiny podívá na onu sestru. A v tom pohledu je tak monumentální míra povýšené arogance a pohrdání, že jsem okamžitě chtěl mít na stole spin-off jenom o ní. A mám ho! A nezapomínám být vděčný. K naprosté satisfakci mi zde stačilo, aby Vicky Krieps prostě akorát neslezla z plátna, což naštěstí bylo splněno. Vychutnával jsem si každé gesto, každý posunek, ten sebemenší pohyb jakékoli části jejího těla. To vše je navíc v perfektním souzvuku s tempem filmu, které jak se blíží svému závěru, zpomaluje až téměř zastaví. A v těch momentech je nejlepší. Bez těch hýčkaných anachronismů, které nejsou ani zajímavé, ani originální, bych se sice obešel, ale jakmile si Krieps připálí další cigaretu, jsem prostě bezbranný. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (21)

  • Tento film bol čiastočne financovaný Luxemburským filmovým fondom. Otec hlavnej predstaviteľky Vicky Krieps, Bob Krieps, bol prezidentom Luxemburského filmového fondu a pracoval na ministerstve kultúry krajiny (keď sa tento film vyrábal), ktoré dohliada na Luxemburský filmový fond a rozhoduje o tom, ktoré filmy budú financované z peňazí daňových poplatníkov. (Arsenal83)
  • Aby sa dokonale pripravila na rolu, herečka Vicky Krieps sa naučila šermovať, hovoriť po maďarsky, plávať na ľade a jazdiť na koni, pretože cisárovná bola vo svojej dobe veľmi zručnou jazdkyňou. (Arsenal83)
  • Niekoľko scén zámerne obsahuje anachronické predmety, ako sú značky núdzových východov, motorizovaný traktor, plastový mop a vedro, kanvica na kávu v štýle francúzskej tlače alebo anachronická hudba. Elisabethino (Vicky Krieps) tetovanie kotvy sa môže zdať anachronické, ale v skutočnosti je historicky presné. (Arsenal83)

Reklama

Reklama