Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Kristoffer Borgli v této černé, satirické komedii zobrazuje toxický vztah, který rychle eskaluje do děsivých úrovní narcistické sebeprezentace. Signe a Thomas jsou mladý pár s nezdravou vzájemnou soutěživostí, která nabere nebezpečné směřování, když se Thomas náhle prosadí jako umělec. Signe v reakci na to učiní zoufalý, až sebezničující, pokus o opětovné získání svého postavení tím, že úmyslně onemocní, aby přilákala pozornost a probudila soucit. Kristoffer Borgli brilantně satirizuje sebeprezentační tendence v současných médiích a impulzivní hledání pozornosti v nás všech. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 7

Recenze (100)

Aljak 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodný film, ktorý síce pôsobí satirickým dojmom, ale ústredná téma attention-seekingu je skutočne silná. Münchhausenov syndróm je reálnou psychickou poruchou, a presne toto bol kameňom úrazu aj u Signe, ktorá sa uchýlila k úmyselnému sebapoškodzovaniu, aby v spoločnosti vynikla. Spracovanie tejto témy bola v Syk pike celkom trefná, hoci ten satirický rozmer mi tu až tak nepasoval. Aj keď sa Signe správala takto šialene, v podstate mi jej bolo ľúto, a rovnako aj všetkých ľudí, ktorí túžia po záujme okolia a skončia tak ako napr. aj Signe v tomto príbehu. Tématicky nadpriemerné, herecky vydarené, no dialógy by mohli byť aj lepšie (ale to býva u Severanov častá slabina). ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Narcisti jsou ti, kteří to dokážou.“ - „Hodně lidí to zvládne, narcismus není podmínkou.“ - „V kombinaci s talentem je to plus.“ - „Pokud je to pravda, že narcismus podporuje kariéru…tak proč pracuješ v kavárně?“ - „Protože nejsem narcis.“ Hlavní hrdinku Signe zřejmě nejpřesněji vystihuje ono profláknuté attention whore. Divák fascinovaně a zároveň s odporem sleduje její postupně vzrůstající snahu strhávat na sebe pozornost ostatních (za pomocí lhaní, předstírání, překrucování pravdy či sdělování pouze její části), přičemž mu je ze Signe čím dál víc špatně (a to místy i fyzicky, neb maskéři se vyřádili) a tohle pohrdání se s přibývající stopáží zvětšuje. A přestože se říká, že vrána k vráně sedá, nechápal jsem, proč spolu tihle 2 byli, když si oba libovali ze strhávání pozornosti ostatních na sebe…tedy z toho druhého pryč. Film je každopádně velmi vydařenou satirou, a přestože má mnoho momentů, ze kterých hlavně mrazí, absurdita chování hlavní hrdinky mě několikrát upřímně rozesmála (pobaví i groteskní sexuální scéna). Dám silné 4*. ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Norský bizárek o narcismu, aneb co vše je člověk schopný udělat, aby získal pozornost. Opět zajímavá psychologická studie jedné dívky, která se předávkuje jistýma práškama a získá zvláštní nemoc, díky které dostane mediální pozornost. Film s náznaky body hororu,avšak spíš morbidně černé drama. Ovšem v rukou Cronenberga nebo Clive Barkera by jsme dostali daleko zajímavější a intenzivnější podívanou, došlo zde sice na pár halucinogenních výjevů, které nebyly úplně špatné, avšak jsem trochu doufal, že to i tak vygraduje trochu zajímavěji a divácky vděčněji. Zařazení Komedie i Horor je opravdu jen okrajové. Silnější průměr. Za zhlédnutí určitě stojí, příznivci dramat i Skandinávie můžou hvězdu přihodit. 65% ()

TheSpearCZ 

všechny recenze uživatele

Nemůžu úplně říct, že by mě to vyloženě nadchlo nebo alespoň zaujalo, kromě samotného tématu narcismu a egocentričnosti, kdy celý film vídáme sebezničující sklony hlavní aktérky tu není nic zajímavého. Film, který těží jen z momentálního dobového problému, kdy všichni teenageři chtějí být slavní a udělají pro to úplně všechno. Zklamání. Slabší 3* ()

tomsen 

všechny recenze uživatele

Seveřani maj fakt ten nejtemnější smysl pro humor a já jsem tu proto. Líbí se mi že to fakt působí hodně současně, takovýhle sociální drama říznutý komedií a hororem by nejspíš nikdy nemohlo vzniknout třeba v osmdesátkách, nebo možná mohlo, ale diváci by se divili proč se ty postavy chovaj tak retardovaně a film by upadl v zapomnění, pojďme těžit nový náměty ze současný prohnilý doby. Né že bych se každou chvíli hlasitě smál, ale spíš jsem se v průběhu celou dobu tak nějak přiblble uškleboval protože čím hlouběji do filmu, tím víc jsem si uvědomoval jak reálnej scénář to je a člověk fakt neví jestli se smát nebo brečet. It's funny because it's true! ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Kristoffer Borgli na otázku, co ho inspirovalo k natočení filmu, odpověděl: „Příběh vznikl z hromady drobných postřehů, spousty maličkostí, osobních i kulturních. Nedávno se objevila pomíjivá tendence k všeobecné romantizaci utrpení, která jako by pronikla do všeho od společenských vztahů až po firemní reklamu. Přišlo mi to jako zajímavá věc k prozkoumání.“ (catnipped)
  • Krádeže designového nábytku byly inspirovány skutečností. Odehrávaly se v Oslu a zloději byli chyceni během natáčení filmu. Překrývalo se to s produkcí a uvedením filmu do té míry, že se v Norsku objevily zpravodajské články, které říkaly, že samotný soudní případ byl možná marketingový tah pro film. (catnipped)

Související novinky

Severská přehlídka SCANDI začne už ve středu!

Severská přehlídka SCANDI začne už ve středu!

14.01.2023

Už tuto středu odstartuje přehlídka toho nejaktuálnějšího z kinematografie severu: SCANDI 2023. Odehraje se mezi 18. a 25. lednem, představí snímky ze všech zemí Skandinávie a v programu ji bude mít… (více)

Reklama

Reklama