Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh Viktora Navorského, který přijíždí do New Yorku. Netuší, že během dlouhého letu proběhl v jeho zemi vojenský převrat. Nesmí vstoupit na území USA. Bezprizorní, s pasem neexistující země, musí Viktor Navorski strávit nějakou dobu v tranzitní části Kennedyho letiště a čekat, až v jeho zemi skončí občanská válka. Týdny a měsíce jsou čím dál tím delší. Viktor pomalu objevuje labyrint terminálu - zhuštěný svět plný absurdit, velkorysosti, ctižádosti, zábavy, společenského postavení, ale i romantiky, kterou pozná s překrásnou letuškou Amelií. Pro Viktora však ještě neskončilo uvítání letištním úředníkem Frankem Dixonem, který ho bere jako poruchu v byrokratickém systému, jako problém, který nemůže vyřešit a kterého se zoufale snaží zbavit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (831)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Již první minuty, které představily hlavního hrdinu Navorskiho jako komickou postavičku, mi přinesly zděšení. Takovéhle účelové tahy pro zvýšení zájmu jistého druhu diváků, kteří soucítí se vším, co je sladce pitomoučké, opravdu nemám rád. Nehledě na to, že jsem se v oněch úvodních minutách ani jednou nezasmál. S vyjadřováním smutnějších emocí to bylo podobné, ani zde se Spielberg nevystříhal lacinosti. Scénárista, vědom si toho, že pouhé bydlení na letišti není pro mainstreamového diváka tím pravým ořechovým, okořenil Navorskiho pobyt tu méně, tu ještě méně uvěřitelnými příhodami, které jsou buď lidsky dojemné, případně humorné. Minimum těch snad skutečně autentických Spielberg posypal flitry, aby jim dal patřičně vyznít. Samozřejmě došlo i na obligátní, leč plytkou romantiku, bez té by se to neobešlo. A co soucítění davu s naším hrdinou? Šup tam s ním! Postupné získávání přátel? Že váháte. Záporák? Také se najde... Napadne vás ještě nějaké klišé amerických romanťáren? Nejspíše ho tam objevíte... Terminál je pro mě nejhorším filmem Stevena Spielberga a esencí kýče, jehož tvrdý dopad na mé nervy je násoben tím, že jde o kýč IMHO velmi nudný. Nic na tom nezměnil ani konec, který se části toho nejhoršího, co je běžně vlastní současné americké romantické komedii, vzdal. Silná *. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Velmi sentimální, schematická a od začátku do konce předvítalná a přitom tolik kouzelná a dojemná komedie. Nebudu nosit Toma Hankse do lesa a vyzdvihovat jeho herecký výkon, co však zdůrazním určitě je Spielbergova velice nápaditá režie, schopná utáhnout celý film i v místech, kde humor a napětí mezi postavami polevují. Nebýt scénáře napsaného podle klasické šablony "prostičký dobrák vyřeší životy x lidí a nakonec vyzraje i nad zákeřným záporákem" bylo by to za pět *****. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

S filmografií Stevena Spielberga si spojuji kapku jiné látky, nicméně proč ne, jen to chtělo trošku více ucelenosti a méně schématičnosti! A možná i mnohé prostříhat. Než nějaký neohrožený hrdina, Tom Hanks bude vždy ten náš frajer, kterému mnohem víc sluší obyčejný chlapík v neobyčejné situaci (Sully, Kapitán Phillips, Trosečník nebo právě Terminál). Tady se z turisty z Východu, který jede do New Yorku splnit zesnulému otci jazzový sen, stává vězeň letištního terminálu JFK, protože v jeho zemi probíhá vojenský puč a Spojené státy čekají na diplomatický souhlas s novou vládou. Na americkou půdu nesmí, zpět do vlasti zmítané válkou to rovněž nejde. Musí tak najít prostor pro život i bojovat proti úředníkům s paragrafem. Celkově je to milé, starosvětské a inteligentní, v první polovině navíc s výtečným tempem. V druhé už vypravěčsky místy docela belháme. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Amerika CLOSED. Alespoň tedy pro sběratele autogramů. Ta samá, co pro teroristy byla ještě donedávna OPEN.. Ač se to nezdá, nežádoucí občan fiktivní východoevropské země Viktor Navorski v roztomilém podání T.Hankse a Marilyn Monroe mají hodně společného - oba na čas uvízli na JFK.. Tvrdím to pořád, Spielbergova aura v 21.století postupně ztrácí na záři a ono vlastně není divu, když jsou jeho filmy mimo žánr sci-fi bez jiskry. Pár vtipných jednotlivostí a precizní kamera Janusze Kaminskeho tak nemají šanci zachránit vlekoucí se vlažný celek s klišovitými postavami jak z nějakého filmu, co běží v televizích na konci prosince a v názvu má v různých pádech skloňována slova "Santa Claus", či "Vánoce". Vždyť nakonec i ta empatie některých pracovníků kolem amerického imigračního úřadu zaváněla až veskrze pohádkovou atmosférou.. Stanley Tucci začíná podezřele často protláčet do svých filmů jablko jakožto prostředek k úderné demonstraci nějaké události - jen jestlipak ho neplatí jedna nejmenovaná počítačová firma s akcionářským podílem pana Gumpa.. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Sice film jen "klouže" po povrchu, nikdy nejde do hloubky. Scénář není nejsilnější, celá dějová linie s Catherine je zbytečná, ale přesto... Spielberg je příliš dobrý režisér a Hanks příliš dobrý herec, aby to bylo byť pouze průměrné. Je to spíš taková milá vlezlá oddechovka, která je výrazně lepší v té první "povídkové" části, než v té druhé ucelené, kde se již moc soustřeďuje na lovestory a závazek z minulosti. ()

Galerie (125)

Zajímavosti (37)

  • Film je inspirován skutečným příběhem íránského utečence Merhana Karima Nasseriho, který uvízl roku 1988 na pařížském letišti Charlese de Gaulla po tom, co mu byl zamítnut vstup do Anglie. Protože mu mezitím ukradli pas, francouzské úřady mu zakázaly opustit prostory letiště. Nasserimu nejdříve povolili vstup do Francie, nebo návrat do jeho rodné vlasti, ale on se rozhodl zůstat a vyprávět svůj příběh každému, kdo byl ochoten naslouchat. Celkově na letišti pobýval 18 let (1988–2006). Na letiště se vrátil v roce 2022 a tam také ve stejný rok 12. listopadu zemřel na infarkt. Nasseriho příběh byl zfilmovaný už roku 1993 pod názvem Spadli z nebe (1993). (don corleone)

Související novinky

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

24.04.2014

Steven Spielberg stále neví, jaký bude jeho příští film. Před několika dny začal kroužit kolem historického dramatu The Kidnapping of Edgardo Mortara, teď ale jeho pozornost zaujal thriller z období… (více)

Reklama

Reklama