Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHrají:
Brad Pitt, Mélanie Laurent, Christoph Waltz, Eli Roth, Michael Fassbender, Diane Kruger, Daniel Brühl, Til Schweiger, Gedeon Burkhard, Jacky Ido, B. J. Novak (více)VOD (6)
Obsahy(4)
Začátek Hanebných panchartů zastihuje Shosannu Dreyfus (Mélanie Laurent) v Němci okupované Francii, kde před jejíma očima nacistický důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil její rodinu. Shosanna se štěstím uniká do Paříže a ukrývá se tu pod novou identitou majitelky a provozovatelky biografu. Na jiném místě v Evropě se pod vedením poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje skupina židovských vojáků s cílem nemilosrdně mstít činy nacistů a šířit mezi nimi strach. K Aldově "Panchartům", jak si sami říkají, se přidává i německá herečka a britská tajná agentka Bridget Von Hammersmark (Diane Kruger), jež má za úkol svrhnout vedoucí představitele Třetí říše. A v šeru promítací kabiny zatím Shosanna spřádá vlastní plán odplaty... (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (3 154)
Mimořádně ukecaný film, který sem tam trošičku nudí. Některé scény/kapitoly jsou dokonalé, ovšem tenhle standard Tarantino nedokáže udržet celou dobu. Smál jsem se mnohokrát, stejně tak jsem si užíval Tarantinovu práci s hudbou. Herci byli výborní a přesní, do posledího. Pitt mi v roli Itala připadal jako Zdeněk Dítě z Pytlákovy schovanky. Tvářil se celou dobu podobně pitomě. Sakra, nebýt toho pocitu občasné nudy, je to jasných pět hvězd. Možná se to změní při druhém kuku nebo až někdy přečtu tuny knih a nakoukám dalších milion filmů, jak vyplývá z Douglasova komentáře :-). Nicméně ty čtyři hvězdy jsou velmi silné! ________UPDATE (15.8.2011). Po druhém zhlédnutí zvyšuji hodnocení na jasných pět. Viděl jsem to v letadle, kde nebyly titulky, což mi umožnilo se plně soustředit na film. A pochytal jsem úplně všechno a užil si to mnohem víc než v kině s titulky před dvěma lety. ()
Dvě a půl hodiny cinefilních her a hrátek. Úžasné je, že pravidla valné části z nich pochopí i necinefilové. Apendix: Po dalším zhlédnutí nejen nejlepší Tarantinův film, ale ze všech hraných filmů vzniklých za posledních cca 20 let také ten, jehož sledování jsem si nejvíc užíval. 100% Zajímavé komentáře: Renton, movie, Eddard, FlyBoy, El Loco, Theatis, marvan, keoma26 ()
To nejlepší a (bohužel) nejhorší z Tarantina v úmorném dvouapůlhodinovém balení. Místy vizuálně i dialogově svěží, jindy ovšem přepálené panoptikum karikatur, které v jejich pobíhání po šachovnici spasí jen umění loutkářů (Christoph Waltz geniální, Pitt průměrný až úsměvný, Daniel Brühl nebo Eli Roth tragičtí...). V opájení nad nekonečnými dialogy shoří jakákoliv šance na rozvoj postav, snad jen ten Hans Landa a Shosanna mají šanci na vlastní příběh, zejména díky velkorysému prostoru, který jim (na úkor všeho a všech) Tarantino věnuje. Skvělé finále a zručné vykrádačky naznačují, stejně jako u Auta zabiják, že Tarantino to pořád ještě má v ruce. Obávám se ale, že hlava ho opět zradila. Přesto jemné sympatie, byť za až příliš konkrétní a krátké úseky. ()
Příjemně starosvětský válečný film s krásnou hudbou. Tarantinovi tleskám za hrátky s jazyky a přízvuky. Na ty je tu kladen veliký důraz a Němci tu mluví německy, Francouzi francouzsky a když si mezi sebou dvě národnosti nerozumí, tak mají tlumočníka. To mě v dnešní době plné anglicky mluvících nacistických Cruisů hrozně potěšilo a navíc z toho vyplyne spusta vděčných filmových momentů, ať už je to nechápající vystrašená Melanie Laurent na nacistickém obědě či italsky mluvící Brad Pitt. Ano, je to chvílemi trochu roztahané, ale Aldo Raine je megasympatickej a Hans Landa je asi nejlepší nacista filmového plátna. ()
Scénář: Quentin Tarantino .. Oh, yes, yes, yes, yes, yes! __ S čistou hlavou bez skalpu a klidným srdcem mohu vesele konstatovat, že jsem zase nadmíru spokojený. Již velmi dávno jsem se oprostil od původně naslibovaných velkolepých podob projektu (Schwarzenegger + Willis + Stallone) či postupně nastiňovaných nejrůznějších bizarních podob snímku .. a jeho finální verzi jsem si prostě užil!! Jde totiž o Tarantina, tak jak ho mám rád. Pryč jsou znuděné rozpaky nad grindhouse úkrokem Death Proof a tím pramenící snížená důvěra. Mistr pulp filmařiny je zpět a opět si dělá co chce a jak chce. ___ Excelentní hudbou (Morriconeho osobité kousky plné napětí jsou neméně kvalitní jako ostatní zvolené písně) a kamerou (osvědčený Robert Richardson je zpět) počínaje, jdoucí přes castingově dokonale vybrané herce, kde bezesporu ční trio Christoph Waltz (teufel), Brad Pitt (dio), Mélanie Laurent (ange) a gradující výbornými dialogovými výměnami s pointami nečekanými, vše podtržené zručnou režií s nezaměnitelným stylem. Přímočaře, radikálně, cynicky, vtipně, bez servítek, ohledů na historická fakta i očekávání mnoha diváků. Pokulhává pouze skromná výprava a nedotaženost nebo vůbec nerozpracování mnoha kliček, některých vedlejších postav (jejich představovaček) apod. Klidně bych v tomhle světě vydržel o další hodinu déle (materiálu Tarantino jistě o dost víc natočil, byť určitě nerealizoval ty desítky dalších nápadů a stovky stran dialogů, co za ty roky do šuplíku značeného štítkem "Inglorious Bastards" napsal..). ___ Kdyby se Leoneho nedodělaného válečného projektu Leningrad nechytl už Giuseppe Tornatore, přál bych si, aby to byl zrovna Tarantino. Jenže pozdě. Proto si Quentina prosím o poctivý western, který už v několika podobách - ale pořád bez westernových kulis - točil i nyní. __ BlackBox Projekce. ()
Galerie (133)
Photo © The Weinstein Company
![Hanebný pancharti - Z natáčení - Mélanie Laurent, Christoph Waltz, Omar Doom, Daniel Brühl, Quentin Tarantino, Eli Roth, Diane Kruger, Brad Pitt](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/186/159186317_67a8f6.jpg)
Zajímavosti (190)
- Německý důstojník odhalí identitu britského agenta poručíka Archie Hicoxe (Michael Fassbender), protože při objednání drinku ukázal na prstech číslo „tři“ jinak, než jak by to učinil pravý Němec a spousta dalších lidí žijících v Západní Evropě. Zde se začíná počítat od palce, ve Spojeném Království od prostředníčku. (UhLee)
- Na izraelské premiéře v Tel Avivu autor Quentin Tarantino komentoval, že "tabu by podle mě měla být prolamována," a dodal, že se mu nelíbí, jak se většina filmů s tématem druhé světové války soustředí především na utrpení obětí. Pak ještě dodal, že je mimořádně zvědavý, při kterých scénách se místní diváci budou smát, kdy budou zděšeni, a tak podobně. Když na toto promítání o mnoho let později vzpomínal, řekl, že to byl mimořádně intenzivní, absolutně jedinečný zážitek, nesrovnatelný s čímkoli předchozím. A ještě pro něj měl prémii dost možná doživotního druhu: "Potkal jsem se tam se svou budoucí manželkou, kterou můj příběh evidentně oslovil. Takže... mi vraždění nácků asi... obstaralo děti?!" (NIRO)
- Scénář vznikl v roce 1998, měl 220 stran a Tarantino jej chtěl natočit hned po Jackie Brown (1997). Po naléhání Umy Thurman s níž byl domluvený od Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994), se pustil do práce na Kill Bill (2003). K Hanebným panchartům se vrátil až v roce 2008, po kritickém neúspěchu filmu Auto zabiják (2007). (Kinofil)
Reklama