Režie:
Quentin TarantinoObsahy(1)
Mickeymu (Craig Hamann) je právě třicet let a jeho přítel Clarence (Quentin Tarantino) se rozhodne pro něj uspořádat v místním baru velkou oslavu. Mickey ale nemá náladu, nejradši by šel domů a na celé narozeniny zapomněl. Je unavený, v depresi - a stejně jako Clarence i on ztratil místo a rozešel se se svou přítelkyní. Ale Clarence se nevzdává a najme pro Mickeyho prostitutku. Od té chvíle nastanou problémy, se kterými se musí vypořádat. Zdá se, že to bude nejhorší den v Mickeyho životě. (Kryšpín)
(více)Recenze (72)
Velká škoda, že se nedochoval celý film, jelikož úvodní půl hodina nabízí jen tradiční (a neskonale vtipné) Tarantinovské dialogy o ničem či popkultuře (v jednom z nich se dokonce jeho postava přizná k fetiši na nohy :) ), ale bohužel jen mírné nastínění děje budoucího. I tak se ale jedná o místy parádně vtipný kousek, který bohužel dojíždí na svou scénkovitost a nesourodost, amatérské zpracování alespoň mě rozhodně nevadilo. Tohle úvodní půlhodinové intro do Tarantinolandu, jehož námět Quentin později alespoň zčásti uplatnil v Pravdivé romanci, rozhodně stojí za pozornost a žádný Tarantinofil by si ho neměl nechat ujít. 70 % ()
Chtěl jsem dát 5 hvězdiček, protože Tarantino je můj oblíbený režisér, ale jsem k němu vždy objektivní a tenhle film, ač je skvělý, tak nemá na 5 hvězd, už jen proto, že je poloviční. Je škoda, že se druhá polovina filmu spálila, takže netuším, čím to končí, ani jak to pokračuje, ale i tak si myslím, že to skončilo v bodě, kde ten film může fungovat jako ucelený kus velice raritní hodnoty. No film mě bavil, nasmál jsem se hodně, v podstatě je to asi nejvtipnější Tarantinův kousek. Je zajímavé sledovat všechny jeho typické režisérské prvky takle v plenkách a ty nápady, co rozvinul později např. v Pravdivý romanci. No je to poslední Tarantinův kousek, který jsem neviděl a nechal jsem si ho právě nakonec, čekal jsem, že to bude amatérský, ale v podstatě jsem v tom neviděl nic jako chybu, horší střih a snížená kvalita obrazu se dá považovat za pulpový záměr. No a Tarantino tu hraje asi největší roli, jakou kde hrál a je k sežrání. ()
Hodnotenie je iba za tu cca 36min. verziu - to jest toho, co zostalo z celeho filmu, ked druha polovica bola znicena pri poziari v labaku. Z filmu je vidno, ako sa Tarantino uz vo svojej prvotine ucil niektorym scenaristicko - technickym grifom (napr. dialogy, dlhe zabery), ktore potom doviedol do dokonalosti v neskorsich projektoch. Viaceri zo zucastnenych viackrat silno herecky prehravaju, takisto tempo pribehu nie je vyvazene - obcas pokrivkava a zvyraznuju to aj chybajuce sekvencie. Ale su tam sceny, ktore stoja za zapamatanie a jasne identifikuju jeho lasku k filmu tak hodnotnemu, ako "undergroundu". Za vsetko hovori napr.: 1) kung-fu suboj s imitaciou pohybov Bruce Lee a orlieho kopu z Karate Kid I., 2) nadrogovany Tarantino (resp. jeho postava Clarence) pracujuci v radiu K-Billy !!!! (vid Reservoir dogs), 3) rozhovor medzi Clarencom s nausnicou v uchu a predavacom v obchode o soundtrackoch, Elvisovi (samotny Tarantino je v jednej scene vyrazne oblecenim stylizovany do jeho odoby), Marlon Brandonovi 4) prvu noc na vlastnu past pracujuca call-girl, pre ktoru bola inspiracia na toto povolanie postava Nancy Allenovej z DePalmoveho Dressed to Kill - v istych kruhoch uznavana ako majstrovska "vykradacka" Hitchcockovho Psycha. Vysledok teda mozno doporucit hlavne ako studiu reziserovych zaciatkov. ()
Naprostá, i když širšímu publiku prakticky neznámá kultovka, kde Tarantino poprvé ukazuje svůj svérázný exibicionismus, rozmlouvá o filmech za doprovodu úžasných písniček (potěšilo mě především Ballroom Blitz od Sweet) a spoza kamery úspěšně diriguje partičku neherců. Oceňuji Tarantinův rukopis a novátorský přístup k vyprávění, který dotáhl k dokonalosti ve svých následujících filmech. ()
Ako prvotina to nie je vôbec zlé. Iste síce chýba druhá polovica filmu, ale štýl ktorý si Tarantino vytvoril sa začal rodiť práve v tejto snímke. Skvelé dialógy. Odkazy na hudbu a film. Je to vtipné, má to zápletku a aj keď to dýcha určitým amatérstvom je to film za ktorý sa rozhodne hanbiť nemusí. Osobne som spokojný. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (13)
- Film je předlohou pro Pravdivou romanci (1993). (Karlos80)
- Píseň hrající během rozhovoru Clarence (Quentin Tarantino) a Misty (Crystal Shaw) při kulečníku je „Walk the Line“ od Johnnyho Cashe. (zigot7)
- Zachovala se jen část filmu necelých 37 minut z 69. Zbytek shořel při požáru. (galba)
Reklama