Reklama

Reklama

Maigret - Season 1 (2016) (série)


Maigret klade past (S01E01)

(epizoda)
  • Velká Británie Maigret Sets a Trap (více)
Trailer

V uličkách pařížského Montmartru řádí sériový vrah. Oběťmi jsou ženy, které spolu kromě barvy vlasů a nadprůměrné výšky nemají nic společného. Vrah je v noci přepadne, rozřezá jim šaty a zabije je, aniž by je oloupil. Ani po několika měsících vyšetřování není komisař Maigret blíže k dopadení sériového vraha a oběti stále přibývají, už je jich pět. Proto se detektiv rozhodne na vraha nachystat léčku. Pokusí se vraha přes novináře nalákat tím, že zatkne podezřelého muže, který je ve skutečnosti jeden z policistů. Myslí si, že velmi brzy udeří znovu, protože si nenechá líbit, že si někdo bere jeho „zásluhy". Do nočních ulic vypustí pár volavek, které mají zabijáka nalákat. Přestože jsou všichni v pohotovosti, vrah znovu udeří. Napadenou ženu – volavku – nezabije, protože je vyrušen, a podaří se mu utéct. Jedinou stopou k vrahovi je kus tkaniny s knoflíkem, kterou mu utrhla napadená policistka z jeho saka z luxusní anglické látky. Podle vzorku z tkaniny si policie vytipuje podezřelého, bytového architekta Moncina, kterého Maigret vytáhne k výslechu doslova z postele, ale ten tvrdí, že svůj nedávno zničený oblek dal nějakému tulákovi. Maigret je přesvědčený, že vrahem je právě Moncin. Napadená policistka nedokáže Moncina s jistotou identifikovat. Moncinova matka nevěří, že by vrahem mohl být její milovaný syn, a chce ho okamžitě vidět. Maigret si všímá, že matka Moncina ovládá, a je přesvědčený, že se vraždami snaží prokázat svou sílu vůči matce a manželce. Ráno dostávají policisté nového vedoucího vyšetřovatele Leforse. Maigret však tvrdí, že to není nutné, protože má dost důkazů, aby mohl podezřelého obvinit. Jeho kolegové zatím v Moncinově bytě našli nože, které odpovídají ranám na tělech obětí, a podle obleku, který našli opravdu u tuláka, zjistili, že jej v době útoku musel mít Moncin na sobě. Leforce odchází s pokynem, ať vznesou obvinění. Jenže v noci dojde překvapivě k další vraždě. Ta je provedena stejnou zbraní, ale jiným způsobem. Maigret pozve na služebnu Moncinovu matku a manželku, které se vzájemně nesnášejí, ale dle Maigreta o jeho vraždách věděly a chránily ho a jedna z nich včera kvůli němu spáchala vraždu. Přiznává se k ní jeho matka, ale neví, jakou barvu měly šaty oběti, což ví Moncinova žena, která tím přizná, že vraždila. Moncin přiznává, že ženy zabil, protože svou ženu i matku nenávidí. (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (171)

pakobylka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Solidně vyhlížející dobová atmosféra, stylově pojatá i rozvinutá zápletka, velice dobré herecké obsazení ... až na Rowana Atkinsona - bohužel ... vzhledem k významu jeho postavy. I když se s ní ztotožníl dokonale, evidentně nebylo v jeho silách dodat jí nezbytné charisma. V jeho podání z komisaře Maigreta nevyzařuje vůbec žádná přirozená autorita a nevzbuzuje ani přehnané sympatie - veškeré jeho snažení působí nadmíru upachtěně, jakoby byl pouhým poslíčkem špatných zpráv ... a ne šéfem oddělení. A pokud se zaměřím na jeho osobní život, nemůžu se ubránit trochu úsměvnému přirovnání, pocházejícímu z názvu jednoho tuzemského seriálu: "Malý muž a velká žena". Konečný verdikt: 3,5* ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Pro mě překvapení, já mám Atkinsona zafixovaného na úplně jiné vlně, tak mě tímhle počinem dal herdu do zad. Prý umí i něco zahrát ve vážné tónině. Stejně jsem zpočátku čekala, že se to někde zlomí a bude to ten známý M.Bean, než jsem pochopila, že jsem vedle. A žánr nahoře vypsaný mně k tomu moc nenapověděl. Já osobně nedám dopustit na Gabena jako Maigreta, ten bude v téhle roli vždy top, nicméně Rowan mě potěšil, že nemusí vždy hrát jen M.Beana, ale dokáže si střihnout i vážnou roli. Tleskám, že do toho šel a v mých očích určitě obstál velmi dobře. ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jsem rád, že zde na začátek svého komentáře mohu pochválit komerční stanici, protože k tomu skutečně není důvod každý den. Mám na mysli televizi Prima, která loni zakoupila první dva díly tohoto nového Maigreta a teď po jejich repríze uvede další dva premiérové z loňského roku. A ještě je vybavila na současné poměry komerčních stanic velmi kvalitním dabingem, který je nápaditě obsazen. Jsem rád, že u toho někdo přemýšlel a neobsadil automaticky Atkinsonova dvorního dabéra Jiřího Pragera. Nic proti němu nemám, dokáže bezpochyby nadabovat i vážné role. Ale sem by se svou barvou hlasu nehodil. Na postavu Maigreta je potřeba někde s hlubokým charismatickým hlasem. V tomto ohledu byl Karel Heřmánek velmi dobrou volbu. Jen tak poznamenám, že by možná nemusel znít špatně ani Jiří Bartoška. Teď už tedy k samotnému filmu. Ten mi udělal radost, že není natočen současným stylem, ale podle osnov staré školy. Nedočkáme se žádných rychlých střihů, velkých pohybů kamery apod. Příběh má klasické intenzivní pomalé tempo vyprávění a je zasazen do věrohodných kulis Paříže 50 let., které mu dávají neodolatelnou starosvětskou atmosféru, která je s Maigretem neodmyslitelně spojena. K Maigretovi také patří stylovost a jeho neustálé pobafávání dýmky, kterého se dočkáme i zde. Takže všechny složky, které mám spojené s klasickým Maigretem zde zůstaly a nikdo se nepokoušel prznit klasiku. Netypická se ale může zdát volba hlavního představitele. Po nepřekonatelném Jeanu Gabinovi a Bruno Cremerovi si zde roli Maigreta střihl Rowan Atkinson. Komik, kterého si český divák nespojí s nikým jiným než ze ztřeštěným Beanem. Já jako fanoušek Beanových grotesek, jsem proti Rowanovi ale neměl žádné předsudky. Věděl jsem, že to zvládne. Navíc on už toho Beana nedělá několik ket. Na anglických divadelních prknech dokázal, že umí výborně zahrát i seriózní role, když se objevil v úloze osamělého učitele St. Johna Quatermainea v divadle Wyndham's ve hře Simona Graye Quartermaine's Terms. Ale roli Maigreta původně odmítl s tím, že hrát úplně obyčejného člověka, co jenom dělá svou prací je pro něho velká výzva. Nakonec ale tuto výzvu přijal a jsem za to rád. Já znám Gabinova Maigreta, který je sympaťák se sarkastickými hlody, které pozvedávají Maigretovky ještě někam výš. Gabin Maigretovi prostě dodal úplně jiný rozměr díky svému charismatu a určité stylovosti starého bručouna. Atkinsonův Maigret je úplně jiný. Neprojevuje žádný sarkasmus jako ten Gabinův a ani není takovým vášnivým milovníkem jídla jako ten Simenonův. Je to v podstatě vážně jenom obyčejný chlap, dělající svou práci, která ho občas dělá melancholickým. Ano, přesně tak bych to řekl. Atkinsonův Maigret je melancholický. A Atkinson ho hraje hrozně uvěřitelně a citlivě tak, že je vám ta postava blízka a vážně si přejete aby toho vraha vypátral, ale chápete ho i jako člověka. Je zde třeba hrozně hezky vykreslen jeho vztah se ženou. Zkrátka Atkinson je v této roli výborný. Ne tak dobrý jako Gabin, ale zase dominuje něčím jiným. A jeho vykreslení Maigreta jako melancholika se sem hodí. Protože má film dobře vybudovanou depresivní atmosféru, nikam nevedoucího vyšetřování při kterém je vyšetřovatel ještě pod tlakem. Tuto atmosféru utvrzuje taky skvělá hudba a tmavý vizuál s mimem teplých barev. Celé to vygraduje dokonalým skoro až děsivým finále. (Pozor Velký Spoiler!) Postavy vraždícího architekta a jeho ďábelsky milující matky jsou zde geniálně napsány a zahrány. Snad ještě lépe než ve zpracování s Gabinem. Škoda jenom kratší stopáže, kvůli které se ve filmu neobjevila postava řezníka která by mohla diváka hodně mát a ještě víc utvrdit napětí. Ale jinak mě toto zpracování hrozně příjemně překvapilo a moc se mi líbilo. Už se zítra těším na další díl. P.S. Film jsem viděl už v sobotu kdy běžel na Primě, ale čas okomentovat ho jsem měl až dneska () (méně) (více)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Další (žádnej) Mr Bean. Literárně vytříbeným maigretovkám nový kabát sluší. Surreálné pozadí jako Neila Gaimana lehce znervózňuje tím, že suverénně, jako by se nechumelilo, rámuje případ světem jakoby anglosaské Francie. Verzi lze kromě nepatřičnosti, jíž nutno přijmout nebo se do toho vůbec nepouštět, vytknout jediné: že zahanbuje současnou žánrovou produkci co do hloubky a ryzosti příběhu. ()

honajz 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nedám pět hvězd ze dvou důvodů - 1. protože Gabin, 2. protože Simenon Maigreta představuje jako robustního, silného chlápka, mohutného, a ne jako tintítko. Ale když odhlédnu od této skutečnosti - a tvůrci koneckonců mají jistý nárok na své vidění hrdiny - vyjde mi velice dobře natočené dílko, které drží v napětí, má skvělý vizuál, tedy výpravu i kameru, drobné nuance, nepřehrává se tu, není vše řečeno hned doslova, a líbí se mi i tempo vyprávění, jež je podřízené neuspěchaným časům předlohy a zobrazované době. Dnes je zvykem všude rychle stříhat, zběsile jezdit kamerou a mít co nejvíce výbuchů i ve snímcích právě z této doby, takže určitá starosvětskost filmu jen svědčí. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo také v maďarské Budapešti a Szentendre. (Saur.us)
  • Na konci filmu, kdy Maigret (Rowan Atkinson) prochází parkem, lze vidět staršího muže s dítětem, jak si pročítají komiks TinTina („Le Trésor de Rackham le Rouge“ - první vydání v roce 1944). Zadní strana obálky komiksu zobrazuje všechny obálky ze série a to i ty, které ještě v roce 1955 (kdy se film odehrává) neexistovaly. Navíc obrázky obálek na zadní straně komiksu zavedlo vydavatelství až v 70. letech. (vojacekr)
  • V jedné scéně uvidíme noviny Le Monde, na jejichž titulní straně je portrét muže, který je podezřelý ze série vražd. Vtip však spočívá v tom, že do roku 1980 tento plátek netiskl žádné fotografie. (Trajektt)

Reklama

Reklama