VOD (1)
Série(4) / Epizody(38)
Obsahy(1)
Mladý šéfkuchař Carmy se zkušenostmi z lepších restaurací se vrací do Chicaga, kde má vést rodinnou prodejnu sendvičů. Snaží se změnit k lepšímu prodejnu i sebe samotného a musí pracovat s neotesaným kuchyňským personálem, který se nakonec stane jeho druhou rodinou. (Disney+)
Videa (5)
Recenze (100)
1. série: Z tohoto mám takové mixnuté pocity. Ten rozjezd na mě byl asi moc hektický a uřvaný, a ač jsem v kuchyni dělala a mám představu o tom stresu, až takhle hustý to tam nikdy nebylo. Umím si ale představit, že tohle je někde normální realita a tím, že mám ráda gastro žánr, postupem času už jsem se s postavami trochu začala sžívat. Paradoxně mě to nejvíc chytlo až když se to chýlilo ke konci. Je škoda, že ty postavy jsou záměrně takhle nedostupné, a proto věřím, že to bude hodně o diváckém názoru. Příběh to má jen takový okrajový, aby to právě nebránilo v sondování mezi kuchyňským personálem a sledování jejích práce. Ten závěr byl asi tím nejsilnějším, co seriál nabídl, a proto jsem v pohodě otevřená druhé sérii, které dávám velkou šanci, že se mi bude zamlouvat ještě víc. ()
Zkusil jsem dva díly, ten první a jeden extra chválený z půlky druhé série - oba jsou ve výsledku velmi podobné: Cíleně chaotické s rychlým chrlením dialogů a superdynamickým střihem, ale zatímco takový Sorkin dokáže naplnit ultrarychlé dialogy zajímavým obsahem, tak tady jsou to řeči o ničem, tlachání o životě a trapné vtípky. A na konci vygraduje nějaké drama, aby se pak všichni zas nějak udobřovali. Beru že to má být slice of life takže neřeším že tu nejsou velké dramatické oblouky a dějová překvapení, ale... je to slice of life s postavami které mě moc nezajímají a jsou docela dost nepříjemné, a ze života který je trochu moc absurdně přepálený na to abych to dokázal brát vážně. A přitom jsem fakt chtěl aby mě to bavilo, protože půlku těch herců tady upřímně miluju, kameraman a střihač předvádí parádní řemeslo, a seriál o vaření u mě má body k dobru úplně automaticky... ale prostě není to tady. ()
“Dude, it would be weird to work in a restaurant and not completely lose your mind.” Papiňák emocí, nejistot, ambicí, charakterů, depresí, jídla, radostí, sebedestruktivních vzorců chování, kakafonie frenetičnosti, úzkostí a otrocké denní rutiny v "kuchyňském zákulisí". To vše v adrenalinovém hávu (neustále je to v pohybu, kolotá tu vše a všichni, běží pět dialogů přes sebe apod.), vždy však hlavně a především o postavách. Jak je s charaktery pracováno, jak se Storer nebojí udělat otočku o 180 stupňů pro druhou řadu, a přesto zůstat věrný konceptu... Všechna čest. Působí to jako indie film z devadesátek, ke kterému psal dialogy Sorkin na steroidech. Přes veškeré cinefilské aluze (Storer se nebojí opakovaně dávat na odiv, jak velkým fandou Michaela Manna a Ridley Scotta je), je to svébytné, strhující, podmanivé. A navzdory všemu tomu adrenalinu, chaosu a vyšponovaným emocím, to umí vzít za srdíčko a zdevastovat i vykouzlit úsměv. | S1: 5/5 | S2: 5/5 | ()
"Yes, Chef" "Thanks, Chef" I když je Bear prezentován jako komedie, tahle nálepka je daleko od pravdy. Bear je docela depresivní drama s pár komediálními nebo vtipnými momenty. Doslova bych ho nazval kulinářskou noční můrou. Rychlé střihy, chaos v kuchyni, stres. Tohle je asi nestresovější seriál, který jsem viděl. Za deset minut otevíráme. Carmy je kuchař, který pracoval v pětihvězdičkových restauracích, ale po sebevraždě jeho bratra Michaela "Beara" se vrací do rodinné sendvičárny. I když Michael je v celém seriálu na jednu scénu, tak jeho smrt a život ovlivňuje všechny postavy. Bratránka Richieho, sestru Carmyho, a celou kuchyňskou skvadru v sendvičárně The Beef. Každý díl začíná noční můrou některé z postav. Díky těmto sureálným scénám do postav mnohem více pronikneme. Bear je často experimentální. Jaký seriál má koule otevřít závěrečnou epizodu desetiminutovým záběrem na monolog u anonymních alkoholiků? Všechny epizody tohodle seriálu jsou skoro nejhorší den v životě postav. Spadne vám Xanax do pití na dětské narozeninové oslavě? Má vás ex-manželka v mobilu jako Richie Bad News? Jediný způsob, jak za Covidu udržet restaurant je prodávat koks? Dlužíte italské mafii a musíte pro ně pořádat večírky? Zatknou vás za zabití? Práce v kuchyni je kurva stress. Bear je originální seroš a strašně by mě zajímalo, co udělají v druhé sérii. První sezóna je dobrej úvod, ale myslím, že se dá ještě dost vylepšit. Zatím 4* s tím, že věřím, že pokračování může být za 5*. Let it rip. Boloňská vomáčka a čau. ()
Začínalo to jako naprosto dokonalé šílenství v kuchyni jednoho bistra v Chicagu. Možná to mělo za cíl šokovat diváka, ale i když jsem nikomu nerozuměl ani pětník jejich myšlenek, vydržel jsem a udělal jsem dobře. Během dalších sedmi epizod se totiž plno věcí vysvětlilo a hlavně jsem si ty postavy natolik zamiloval, že mi po dlouhé době bylo smutno, že nějaká série končí. Jakmile bude na Disney+ druhá série, okamžitě do ní jdu. Perfektní drama z prostředí kulinářského Chicaga a fantastické herecké výkony herců, o kterých jsem nikdy předtím neslyšel. Navíc poslední dva díly z první série jsou špička ledovce. Dokonalá práce! ()
Galerie (42)
Zajímavosti (8)
- V scéne, kedy sa Richard (Ebon Moss-Bachrach) prebúdza, môžeme vidieť nad jeho posteľou plagát ku filmu Votrelec (1979). (maramashi)
- V byte Sydney (Ayo Edebiri) môžeme vidieť na stene plagáty ku filmom Nebezpečná rýchlosť (1994) a Bleskový Jack (1986). (maramashi)
- Jeremy Allen White (Carmy) navštěvoval dva týdny kuchařskou školu a pracoval v kuchyni několika restaurací, mimo jiné v michelinské restauraci Pasjoli, aby se na roli v tomto seriálu připravil. (Dalfor)
Reklama