Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vlivný sloupkař si najme agenta, který má za úkol rozbít vztah jeho sestry s jazzovým hudebníkem.  Oni ho znají - a třesou se - velká jména Broadwaye, Hollywoodu a Capitol Hill. Znají J.J - světoznámý publicista, jehož psaní je božím slovem pro 60 milionů čtenářů! Znají ten jed, který plápolá v těch očích za sklíčky brýlí - a podlézají - jako SId Falco, chlapec, který chtěl tolik, že by prodal vlastní dívku, jen aby se postavil s J.J., a nasával sladkou vůni úspěchu! Tohle je příběh J.J. - ale ne takový jako by si ho on přál převyprávěný. (MGM)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (76)

liquido26 

všechny recenze uživatele

Film právě dohrál a zůstala mi tu po něm sladká vůně úspěchu, pocitu úspěchu nad dnešním dokonalým filmovým zážitkem. Myslím si, že snad ještě žádný film noir mě ještě tolik neuchvátil jako právě tento a marně přemýšlím, jestli jsem někdy koukal na film a při tom si vyloženě užíval úplně každou větu, kterou pronesla jakákoliv z postav. Jsou to právě brilantní dialogy, které nesou hlavní podíl na tom, jaký tento film je. Jednotlivé repliky jsou pronášeny vynikajícími herci. Hlavním esem je samozřejmě Lancaster. Nikdy jsem mu nemohl přijít na chuť, ve většině filmů mi spíš vadil, ale kdykoliv se jeho všivák JJ Hunsecker objevil na plátně, hltal jsem doslova každé jeho gesto, každý pohyb, každý výraz a každou větu, kterou pronesl. Další postavy byly také výborně obsazené, hlavně samozřejmě slizoun Curtis. V neposlední řadě je film úžasný svou dokonalou temnou atmosférou jazzových klubů a nočních ulic. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Na první pohled poněkud překombinované a v jednotlivých krocích nedotažené - co do osobních motivací postav vysoustružené jako příliš mělká a nakašírovaná spirála, než aby bylo vidět, zda skutečně vede do pekel - např. J.J.ova sestra se točí jako na obrtlíku podle toho, jak kolem ní ti kroužící supi tzv. mocných a relativně bezskrupulózních mužů právě čeří vzduch, a v rozmezí několika dnů prodělává všechna protichůdná zásadní životní rozhodnutí, jako by to byly jen spalničky: zůstává, odchází, rozchází se s "jediným mužem, jehož kdy v životě milovala" (pak se dozvíte, že jí je devatenáct), hodlá se za něj proti vůli bratra provdat, pak se ho vzdává, předstírá, že nevidí špínu, jež kolem ní bují, pak si kvůli tomu samému sahá na život, odhodlává se zůstat v područí svého despoticky milujícího bratra a zachránit tak svou lásku pro šťastný život někde daleko od ní (protože "J.J. by Ti mohl udělat strašné věci"), a pak zas utíká za svobodou, jako by nikdy nic nehrozilo etc. etc.- jenže ono se postupně vyjevuje, že oni ti zlí a hroziví gangsteři společenských rubrik opravdu nejsou nic než naprosto bezzubá koťata: v celém příběhu nikdo nikomu skutečně nesahá na život, nevyhrožuje ničím tak zásadním jako zničením existence - jediné, čím se pokaždé šermuje, je pokažení reputace (jak starostovi New Yorku, tak šéfovi konkurenčních novin i samotnému dobrému hochovi Dallasovi a potažmo oběma hlavním "zloduchům"), a to se dá kdykoli stejnými prostředky zase napravit (kupříkladu stačí zvednout telefon a říct, že to bylo narafičené, a už se veze s kopce pověst někoho dalšího). *** Čili na druhý pohled se dá pochopit, že psychologie postav je tak mělká jako noticky ve společenských rubrikách, a jediná nosná, a o to hezčí interpretace snímku, než ta o zlých, všemocných a všeho schopných mediálních pekelnících, kteří ruinují nevinné, je opačná: film vlastně naopak ukazuje, že bulvár může "doopravdy" ublížit jen těm, kdo mu věnují pozornost, a to na obou stranách bariéry, čtenářům i pisatelům, a jen a jen na svém vlastním poli (pošramocením mediálního obrazu) - jakmile odhlédnete, celá ta plytká hra přestane existovat a o to lépe ukáže, že skutečné hodnoty spočívají a kultivují se jinde: starosta, který než aby se nechal vydírat, přizná se manželce rovnou v přítomnosti novinářského vyděrače, a zdánlivě paradoxně tím svůj vztah s ní po letech jedině utuží, Dallasův agent, jenž moudře nepřilévá oleje do ohně a zůstává nepomýleně zaměřený na rozvíjení hochova talentu a hudební kariéry, o níž ví, že ji pořád ještě má před sebou, atd. - epizodických postav a příkladů je tam až nestoudně nepřeberně a ukazují, že každý má pořád na výběr, co bude brát vážně, stejně jako Falcova blonďatá milenka si hodlá hupsnutím do postele s přivedeným šéfem konkurenčních novin jen vyretušovat mediální záznam, který si sama přivodila svou hloupostí, a přitom svoji morální zkorumpovanost dává navenek za vinu Falcovi, který jí ho jen, ze svých zištných důvodů, předhodil - a stejně kladně jako ona epizoda se starostou vyústí i ústřední příběh milostné dvojice - jakmile se otočí zády k manipulacím s pověstí, nic jim nehrozí - sám tzv. despotický netvor své sestře zjihle a se svěšenou hlavou přidrží na odchodu dveře a potvrdí, že jeho motivace vůbec nebyly tak zavrženíhodné ani ničivé (stačilo jí projevit trochu vlastní rozhodnosti - bez toho byste to nedomrlé dítko taky radši hlídali na každém kroku). A tak nakonec oba hlavní "zloduši" dostávají vlastně na pamětnou a otevírá se jim cesta k osobnímu prozření ;) Novodobá pohádka, a žádný noir. *** Ovšem tohle vyznění je neotřelé - oproti všem starším i pozdějším snímkům, které ukazují, jak může novinařina ničit skutečné životy a jak je to ukrutný nástroj v našem světě -, a pro to se mi film líbí dost. () (méně) (více)

Reklama

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Famózní Burt Lancaster a ještě famóznější Tony Curtis v ulicích New Yorku jako novinář a jeho tiskový agent. Sladká vůně úspěchu jako mé první setkání s filmem noir šedesátých let dvacátého století. Spousta vynikajících dialogů, při kterých se může jít zahrabat většina dnešních úznávaných děl. Oba herci se do svých rolí ponořili s neuvěřitelnou lehkostí a jakoby to ani nebyli herci. Jejich pohledy a postoje jsou uvěřitelnější než slepota Bryce Dallas Howardové ve Vesnici. Tohle je jeden z těch filmů, které by větší filmový fanoušek měl vidět, nemluvě o filmových fajnšmekrech. Jeden z filmů, který si zaslouží šestihvězdičkové hodnocení. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Prilis dlho trvalo, kym som zistil dovod, preco Hunsecker chcel za kazdu cenu pomocou roznych intrig rozist jeho sestru s gitaristom. Nudnych dialogov je tu viac nez dost, ale film sa udrzal hlavne vdaka hereckemu koncertu Lancastera a Curtisa. Stacilo na jedno pozretie... 16.05.2009 ___ Burt Lancaster - (J.J. Hunsecker) +++ Tony Curtis - (Sidney Falco) +++ Susan Harrison - (Susan Hunsecker) +++ Martin Milner - (Steve Dallas) +++ Jeff Donnell - (Sally) +++ Sam Levene - (Frank D´ Angelo) +++ Joe Frisco - (Herbie Temple) +++ Produkcia: Tony Curtis, Burt Lancaster +++ Hudba: Elmer Bernstein +++ ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Nie A Star is Born, ale Sweet Smell of Success by si zaslúžil remake pre každú generáciu. Aj dnes aktuálny film o prehnitom novinárovi (fantastický Tony Curtis), ktorý je schopný urobiť hocičo, aby sa zapáčil publicistovi, ktorý nemá o nič viac morálky. Skvelá dráma s prvkami filmu noir a navyše za zvukov jazzu. ()

Galerie (87)

Zajímavosti (14)

  • Bytový dom Hunseckera (Burta Lancastera) vo filme je v skutočnosti kancelárska veža showbiznisu na 1619 Broadway, je známa tiež ako Brill Building. (westerns)

Reklama

Reklama