Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (392)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Cela nie je žiaden scenáristický zázrak. Je to vlastne iba typický zástupiteľ trilerovej schémy predminulej dekády. Lenže natočil to ďalší zo zázračných Indov, ktorí mali šťastie na presadenie svojho štýlu v Hollywoode. Singhove vizuálne cítenie a autorstvo je natoľko výrazné, že mu odpustíte aj gýčový nádych a jednu scénu, ktorú okopíroval zo svojho klipu k Losing my religion. Lopezka mala ostať hrať a spievať s natočenými vlasmi, je to posledný film, kde je pre mňa príťažlivá. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Úchylné lízatko na dobrou noc... Které sází jen a pouze na dva žolíky v rukou režiséra. Prvním z nich je originální výtvarná stylizace - počítaje v to všechny herce (kameramanu hold rovněž) a druhým je trefně neklidná a nervydrásající hudba od Howarda Shorea. Kdo slyšel separovaně zajisté potvrdí, že se samostatně soundtrack moc poslouchat nedá. O ději polemizovat nebudu, není nic moc, primární myšlenka a námět jsou docela originální, ale není s nimi nakládáno moc obratně. Na závěr podotýkám, že mé hodnocení je ovlivněno faktem, že jsem Celu viděla v kině a navíc v trochu veselejší náladě, takže emotivní požitek byl nejspíš lehce nadnesený. 70% - ***1/2" ()

Reklama

Eddard 

všechny recenze uživatele

Povedená variace na Mlčení Jehňátek, využívající některých prvků z Matrixu... zní to šíleně ale funguje to na jedničku. Lopezová umí slušně hrát, ale aby to dokázala potřebuje dostat solidní roli jako třeba právě psycholožku z Cely. Marná sláva, Jodie Fosterová to není, ale rozhodně se na to dá dívat. Je to originální, mrazivé, nechutné a drží to pohormadě doboru režií. Jednoznačně dominantní je vizuální stránka snímku, na které se tvůrci opravdu vyřádili - on taky svět stvořený myslí šíleného sadistického vraha, trpícího příšernými komplexy z mládí, je místo, kam byste se určitě vydat nechtěli. Velice působivý film 80% ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Jennifer Lopez zjevně umí hrát, když nastane příznivá konstelace planet:) Ale Vincek D'Onofrio podává coby schizoidní od dětství týraná psychopatická troska daleko lepší výkon. A myslím si, že kamera a hlavně výtvarníci by měli dostat Oscara. Nádhera...a hnus, podle toho ve kterém místě filmu se zrovna nacházíte. A ještě je tu něco.....Howard Shore zabodoval, ať si kdo chce co chce říká. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Neskutečně plytká kriminálka s nudným jádrem, ale zajímavým obalem. "Komplikovanost" případu, charaktery, dialogy - skutečně slabota, Film však se svou bezdějovostí nákládá ještě vcelku obstojně, neboť to hlavní se odehrává ve fantazijním zvráceném světě - vrahově mysli. Zde už režisér neselhává tolik, jako při výstavbě kriminálního dramatu, ba naopak jeho vizuální choutky, práce s kamerou a barvami dokáží skutečně oslovit a připoutat pozornost. K prvotřídnímu hororu má sice atmosféra stále daleko, ovšem není to vůbec zlé psycho... 6/10 ()

Galerie (84)

Zajímavosti (10)

  • V scéne, kde Carl (Vincent D'Onofrio) nakrúca črevo Petra Novaka (Vince Vaughn) je vidieť, že na začiatku natáčania má navinutú už značnú časť, no v ďalšom zábere akoby opäť začínal odznova. (Lukoh)
  • Rozhovor Jennifer Lopez a Vincenta D'Onofria, když čistí první oběť, je odkazem na slavný videoklip R.E.M "Losing My Religion", který taktéž natočil Tarsem Singh. (Ai.ma)
  • Nositel Pulitzerovy ceny a filmový kritik Roger Ebert zařadil snímek mezi 10 nejlepších filmů roku 2000. (Terva)

Reklama

Reklama