Scénář:
Pavel JuráčekKamera:
Jaromír ŠofrHudba:
Evžen IllínHrají:
Miroslav Horníček, Karla Chadimová, Libuše Švormová, Josef Somr, Miroslav Macháček, Leopolda Dostalová, Jan Libíček, Jan Vostrčil, Věra Tichánková (více)Obsahy(1)
První interaktivní film na světě, ve kterém diváci mohou zasahovat do průběhu děje. U dveří hlavního hrdiny filmu pana Nováka (Miroslav Horníček) zvoní jeho sousedka. Je téměř nahá. Oblečena jen do osušky si omylem zabouchla dveře svého bytu a nyní pana Nováka prosí, aby ji pustil k sobě domů. Co teď? Mladá dáma v prekérní situaci prosí o pomoc. A je velmi půvabná. Na druhé straně se každou chvíli může vrátit domů manželka pana Nováka, která má navíc dnes narozeniny... STOP! zvolá moderátor vcházející na scénu a děj filmu se opravdu zastaví. Nyní je řešení této prekérní situace na divácích... Vpustit nebo nevpustit? Zelené tlačítko na křeslech diváků znamená vpustit, červené odmítnout... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (69)
V kine/divadle je premietanie a uvádzanie Kinoautomatu nesmierna zábava. Samozrejme musí byť vtipný moderátor, čo Matonoha zvládol a je otázka, či záleží aj na výbere možností. Osobne sa domnievam, že je to úplne jedno a v tom vidím menší nedostatok, alebo ako to lepšie nazvať, celého geniálneho projektu. Záver taktiež nijak zvlášť negraduje, avšak objektívne treba uznať, že nakrútiť niekoľko bláznivých záverov by bolo nad finančné a časové možnosti tvorcov. Dúfam, že tento projekt nikdy nezmizne z kín a bude predvádzaný ešte ďalším generáciám. Osobne by som privítal aj nejaké stretká fanúšikov, kde by sa rozoberali všetky rozvetvenia, na akom predstavení sa rozhodnutia divákov najviac líšili, čo z toho vyplýva a tak ďalej... ()
Bylo to první, byl to nápad, i když musím uznat, že větvení je až příliš malé, resp. žádné a šly by více využít možností, alespoň dva různé konce, pak by to mělo větší "smysl". Viděla jsem obě varianty od každého větvení a nepřijdou mi až tak odlišné. Chápu nákladnost a techniku televizní produkce, později se to opakovalo u Kuchaře Svatopluka, prostě mě přišlo že nebýt tam skvělý Horníček a další herci a nebýt celé té situace v Montrealu a šedesátých let, tak by to nebylo takové pozdvižení. Kdyby to chtěl dnes někdo zopakovat, musel by (díky digitální technologii) šáhnout víc do děje, víc větvení a třeba i různé konce. ()
Kultovní záležitost, o které nám vyprávěli ve škole - první interaktivní film na světě se zrodil v Československu! Kinoautomat pana Činčery měl světovou premiéru na výstavě Expo 1967 a u příležitosti narozenin kina Světozor jsem měla možnost si ho sama vyzkoušet a rozhodovat o osudu Miroslava Horníčka v roli pana Nováka. V závěru trošičku překombinované, ale jinak výborné a velice vtipné. ()
Ano, na svoji dobu zřejmě hodně nadčasové. Dokonce tak, že i po 40ti letech atále táhne a přináší čerstvý vánek. Navíc zdařilá komedie s dobrýmy gagy. Zklamala mne přílišná krátkost a v některých možnostech výběru dosti očividnou pro širší publikum preferovanou možnost. Tedy z těch i tak pár možných variant (které se vždy logicky mohou odlišit jen o kousek a rychle se zas vrátit - očividné to bylo po honičce s policajty), nám jich zbývá ještě míň a tak myslím, že i kdybych film viděl v kině 10x, variant bych shlédl přibližně 3. Dovedu si však představit nějaký kvalitní remake.... s lepšími možnostmi, větším spádem (bez 5ti minutových monologůů průvodců), možná s více prvky např. hororu a především se 100 minutovou stopáží. Jo, to by bylo pokoukání... 8,5/10 ()
Pan Horníček je decentní a milý, ten je omluven... Ale jinak jsem byla naprosto znechucená. U jiných filmů se vždy snažím odmyslet si kino-zážitek a hodnotit snímek samotný, ale u tohoto interaktivního experimentu to jde těžko. Viděla jsem ho v Klubu kultury v Uherském Hradišti, moderátorem byl krajně nesympatický a trapný Eduard Hrubeš, moji spoludiváci vždycky odhlasovali jinou variantu než jsem chtěla já. Co si asi naivky mysleli, že se stane, když si pan Novák (decentní Horníček) pozve domů nahou sousedku? Mě by zajímalo, co by se stalo, kdyby zůstala na chodbě. Ale to je fuk. Stejně to byl banální příběh, jehož pointa byla naprosto jasná bez ohledu na nějaké hlasování. Oceňuji svěží (což nutně neznamená dobrý) nápad, pár vtípků a samozřejmě herce. ()
Galerie (5)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (13)
- Ve filmu si "zahrála" také Rezidence Expo, budova stojící vedle Invalidovny v ulici Molákova v Karlíně, která je od roku 2001 kulturní památkou. Tzv. Hotelový dům je ve stylu staveb Le Corbusiera a svého času v něm bydleli Vlastimil Brodský, Miloš Kopecký, Helga Čočková nebo například Vladimír Páral. (Casablanca)
- Pojem duševné vlastníctvo pre komunistickú garnitúru nič neznamenal a film si prostredníctvom Československého státního filmu privlastnila. O zakúpenie práv sa bili Paramount Pictures či Universal Pictures a z Radúza Činčeru by sa v normálnej krajine stal milionár, avšak komunisti rozhodli inak. Kinoautomat nepredali veľkým firmám, ale akejsi neveľmi významnej zahraničnej produkcii, ktorej štát dlhoval peniaze. A to značne pod cenu a s vidinou toho, že je tým celý projekt zatratený. (Raccoon.city)
- Projekt byl poprvé představen na světové výstavě Expo 1967 v Montrealu. (vangobseck)
Reklama