Režie:
Jan de BontKamera:
Jack N. GreenHudba:
Mark MancinaHrají:
Sandra Bullock, Jason Patric, Willem Dafoe, Temuera Morrison, Colleen Camp, Lois Chiles, Jeremy Hotz, Enrique Murciano, Jessica Diz, Bo Svenson (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Annie Porterová, má opět potíže s řidičákem a tentokrát i se svým novým přítelem Alexem Shawem. Ten jí totiž tvrdil, že má poklidné zaměstnání u pobřežní hlídky, což jí vyhovuje po zkušenosti s bombou v autobuse a známostí s Jackem, který se bombu pokoušel zneškodnit (viz. Nebezpečná rychlost). Ve skutečnosti je však členem zvláštní jednotky, která řeší ty nejnebezpečnější situace. Mladík ji sice usmíří lístky na pohádkovou dovolenou v Karibiku, kterou mají strávit na palubě luxusní vyhlídkové lodě. Zpočátku idylická plavba však velmi záhy dostane značně dramatický spád. Tvůrce lodních počítačových systémů John Geiger, který dostal výpověď protože je nemocný, pronikne na loď jako turista a jako autor bezpečnostních systémů snadno na loď stane potřebné vybavení k tomu, aby zaminoval celou loď a ovládl její řízení. Zbaví se kapitána, oznámí prvnímu důstojníkovi Julianovi, že převzal kontrolu nad lodí a pro výstrahu odpálí některé z neškodnějších náloží. Donutí Juliana, aby vyhlásil požární poplach. Zatímco pasažéři nasedají do záchranných člunů, vyloupí lodní trezor plný diamantů a pak chce s lodí odplout. Netuší, že Alex jeho lest s požárem prohlédl, odhalil díky své všímavosti jeho totožnost a navíc zůstal na palubě spolu s Annie a dalšími pasažéry, kterým se pro poruchu jeřábu záchranného člunu nepodařilo opustit loď. Geiger hodlá loď zničit a zamaskovat stopy po zločinu nárazem na tanker kotvící u blízkého přístaviště a je na Alexovi a pochopitelně také Annie, aby se ho pokusili zastavit a zabránit katastrofě. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (292)
Slabsie, aj ked stale pozeratelne. Reziser ostal ten isty - Jan De Bont, akurat doslo k trochu viac zmenam. Po prve, nehra tu vyborny Reeves, prostredie jazdiaceho autobusu na letisku sa zmenilo na neovladatelnu lod s par pridavnymi dopravnymi prostriedkami /lietadlo, cln/. Pochvalu si vsak zasluzi Sandra Bullock, ktora odviedla primerany herecky vykon a zaporak s charizmou +uz postarsia Lois Chiles /bondovka Moonraker/. Aj ked to uz nemalo na namakanu jednotku, nadpriemerne hodnotenie dam za zaverecnu scenu : 69 % ()
První díl nebyl vůbec špatný, ale tohle je nehorázná kravina. Jakoby pisálci (a že jich nebylo málo!) celý scénář splácali dohromady během jednoho krátkého večera při grogu a ani se neobtěžovali ho zpětně přečíst, protože to, co nakonec vzniklo, je s prominutím k zblití. Jan de Bont po první Nebezpečné rychlosti a Twisteru už nedokázal natočit nic pořádného (a vlastně ani průměrného) a jeho propad do režisérského pekla započal právě tento směšný blockbuster. Bullocková s Patrickem navíc tvoří značně nesympatickou dvojku a pokud v nějakém filmu pořádně nefunguje ani záporák v podání Willema Dafoea, tak je to opravdu zatraceně velká bída. Při samotném závěru jsem už jen nevěřícně kroutil hlavou. Hnus. ()
Špička lode cinkajúca na kostolný zvon, je exemplárny príklad De Bontovho kreatívneho zúfalstva, nezdravo sílenej originality a absencie náznaku zdravej miery. Že som sa pri tom šúlal na koberci, asi nebol zámer. Ja len nechápem ako môže človek, ktorý natočil také perly ako Speed a Twister začať robiť takéto crapy. Mimozemšťania existujú! 20% ()
Druhý díl už je o hodně horší než jeho předchůdce, tohle už jenom čerpá ze slávy prvního dílu. Tady docela výrazně chybí Keanu Reeves, který prvnímu dílu udával tempo, sice zůstala Sandra Bullock, ale ta se tady bohužel moc nepředvedla a ten novej rádoby hrdina Jason Patrick je hodně ubohej, jedinej kdo to aspoň trochu zachraňuje je William Dafoe, který aspoň dobře hraje, ale špatný a neoriginální scénář mu toho moc nedovoluje ()
Jedno z nejhorších pokračování všech dob. Na jedničce jsem byl v kině dvakrát v jednom týdnu a strašně se pak těšil na dvojku, která se podle logiky čtrnáctiletého kluka - pokud chtěla překonat jedničku - musela jistě odehrávat v dvoupatrovém autobuse :) Dvojka, natočená podle scénáře původně určeného pro třetí Smrtonosnou past, je předražené těžkopádné monstrum, které se tupě drží schématu jedničky, přičemž střídání vertikálního (výtah), horizontálního (bus) a horizontálně-vertikálního pohybu (metro vyjíždějící z podzemí na ulici) nahrazuje střídáním terénu (země, voda vzduch). Stejně jako originál i ji v podstatě tvoří tři akční scény - úvodní originální a nervydrásající akci s výtahem nahradila naprosto fádní honička motorky s dodávkou, autobus vystřídala loď (kterou je narozdíl od busu naopak nutné za každou cenu zpomalit) a nastavovaný závěr s metrem zase nastavovaný závěr s nudnou honičkou motorového člunu se vznášedlem. Plus opět jeden zahořklý padouch, který chce napravit na sobě spáchanou křivdu, hrdina vydávající se v jednu chvíli pod inkriminovaný dopravní prostředek a camea velitele zásahovky a černocha, kterému Keanu zlikvidoval dveře u auta. Na místo tvrdého poldy Keanu Reevese nastupuje vdavkůchtivý hoša Jason Patric, postava Sandry Bullock je tu zcela zbytečná a navíc je za úplnou hlupačku a Willem Defoe záporáka nemile odflákl. Dokonce i ti řadoví cestující, co na lodi uvíznou, jsou oproti těm z autobusu nesympatičtí a otravní a de facto až do chvíle, kdy nad neovladatelnou lodí vyjde slunce, je film o ničem. Ale nad masivním katastrofickým závěrem s vyhýbáním se tankeru (tomu říkám tělo na tělo), o jehož silně počítačovou explozi ale nakonec stejně nepřijdete (miluju Hollywood), a vjezdem do přístavu musí zaplesat srdce každého kluka. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (18)
- Poté, co se Alexovi (Jason Patric) podaří uvést do chodu přední manévrovací motor a vyhnout se tak tankeru, jede loď najednou opět rovně přímo k pobřeží. Avšak není vidět, že by manévrovací motor někdo vypnul, takže loď by musela kroužit v poměrně utažených kruzích, nikoliv jet přímo. (pjotri)
- Film, ktorý v kajute sledujú Annie (Sandra Bullock) a Alex (Jason Patric), je Lolita (1962) od Stanleyho Kubricka. (MFJD)
- Snímek se umístil na 24. místě v žebříčku nejhorších filmů všech dob sestaveném čtenáři britského filmového časopisu Empire. (orkadimenza)
Reklama