Režie:
Parker FinnScénář:
Parker FinnKamera:
Charlie SarroffHudba:
Cristobal Tapia de VeerHrají:
Sosie Bacon, Kyle Gallner, Jessie T. Usher, Rob Morgan, Kal Penn, Caitlin Stasey, Judy Reyes, Robin Weigert, Gillian Zinser, Nick Arapoglou, Setty Brosevelt (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Psychiatrička Rose vyšetřuje mladou pacientku na pokraji nervového zhroucení. Žena trpí halucinacemi, pronásledují ji velmi znepokojivé vize, ovšem není to nic, co by zkušená terapeutka nezvládla. Jenže pak se jí po tváři rozlije podivný úsměv a s bohorovným klidem si střepem z rozbité vázy přímo před doktorkou přeřízne krční tepnu. Taková událost by rozhodila každého a Rose není výjimkou. Přestože ji všichni uklidňují, že sebevraždě nemohla zabránit, vracejí se jí psychické problémy z mládí a dětství. Pronásledují ji zneklidňující vize, pod jejichž vlivem se čím dál častěji chová jako blázen. Aspoň její blízcí to tak vnímají. Rose si navíc v hlavě přehrává poslední slova mrtvé pacientky a uvědomuje si, že to, co před smrtí prožívala ona, jí právě klepe na dveře. Zjištění, že mrtvá byla zatím posledním článkem v podivném řetězci sebevražd „usměvavých lidí“, jí také na klidu nepřidá. Je to iracionální, nevysvětlitelné a šílené, ale Rose dojde k závěru, že pokud se jí nepodaří najít začátek řetězce a zlo zastavit, je další na řadě. Že s touhle teorií nenajde u nikoho pochopení, asi nepřekvapí. Jenže zoufalé Rose jde o život a zoufalí lidé dělají zoufalé věci. Děsivé věci. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (405)
Vytváří si to skrze kameru a střih celou dobu ten správně paranoidní hororový prostor, kde se něco může objevit v lecjaké formě prakticky kdykoli a kdekoli, takže jste z toho celkem příjemně na prášky i když se nic zvláštního neděje. Celou dobu to navíc naznačuje, jak je to formálně nejpoučenější horor všech dob, který vás stále vodí do slepých uliček a hraje si. No a pak, když se má lámat krystal, tak nevymyslí nic lepšího než tu nejprimitivnější, nejdebilnější, neohranější lekačku od vynálezu zvuku. Proč si ten film tak ubližuje? To, že jsem po dokoukání zjistil, že vlastně nechápu o čem to bylo stále nevím jestli mám dát na vrub snímku nebo sobě, takže to nechám ležet. ()
Tak tady si opravdu nemá cenu nic nalhávat jelikož tenhle snímek si s originálností opravdu nepotykal. Jde o recyklačku která sem tam vytasí nějakej úsměv ale mě popravdě moc neoslovila. Nepřišlo mi to ani atmosferický ani napínavý. Navíc měl film podle mě zbytečně dlouhou stopáž. Ke konci už to pro mě byla zbytečně natahovaná nuda. Kouknout se na to dalo ale, že bych se k tomu někdy v budoucnu vrátil určitě nehrozí. Lepší dvojka ()
[55%] Viděno v kině. I když, zde hodnocení je na současné horory nadprůměrné, přesto jsem tušil, že to bude klasický novodobý horůrek točený přes kopírák. A nezmýlil jsem se. Samozřejmě nemůžu říci, že je to úplná blbost. Má to své kvality, ale i také nedostatky. O nějaký originální nápad se zde nezavadí, ale taková technická stránka je docela slušná a k tomu ten audiovizuál – konkrétní scénky jsou pěkně ozvučené. K tomu hlavní hrdinka, která mě bavila od začátku do konce. Jen po hororové stránce to bylo takové neúplné a už vůbec ne děsivé. Rko je využito tak nějak napůl. K tomu finále mi přišlo hodně zdlouhavé a už vůbec šlo mimo mě. Takže víc bych se v tom nepitval. Sice moc dobře nechápu, že je to zde hodnocením kolem 70%, ale nikomu to neberu. To 1 vidění jsem přežil, ale stále jsem nedostal nic lepšího než tyto současné duchařinky. ()
Vyletí Entita! Řekněte sýr..! Ano, nepochybně se tu krade. Vzorec předávání štafetového kolíku zla, nedůvěra okolí, pátrání po příčinách, postupný rozpad osobnosti, to všechno tu už někde bylo. Mě spíš ale zajímá, s jakou se to vytasí atmosférou a jestli to dobře vypadá a v těchto ohledech Finn obstál. Trauma, zármutek i vinu rozvíjí přiměřeným způsobem, upside down efekty s kamerou i zvuk plní svůj účel a jedna Kansas City Shuffle lekačka, troufám si říct, nachytá i ostřílené předvídače. Nezamyšleně legrační scény (sedmiletý Kája Havlíček rozbaluje dárky) se dají přejít, stejně jako to, že se divák dívá na hodinky, kdy už konečně dojde k taktice ze závěru Hoblitova Fallen (tím spíš, že už je kočka ze hry).. V případě představitelky hlavní role si nejsem jist, jestli slanina dopadla od masokombinátu blízko, a nebo daleko.. ()
Překvapivě povedený malý mainstream horor od debutanta, který by pro hororový žánr mohl být do budoucna přínosem. Od Smile jsem po trailerech čekal propadák, který skončí na hranici 40-50%, takže výsledek je hodně uspokojivý. Je to kombinace filmů It Follows a Truth or Dare, ale z obou zmíněných si bere jen to nejlepší a dokonce oba i kvalitativně převyšuje. Má to fajn tajemný a mysteriózní příběh kolem záhadných sebevražd a hodně mě bavilo postupné zjišťování, co za tím je, Hlavní hrdinka pomalu začne propadat paranoie, nedějí se ji hezké věci a pomalu se jí hroutí život. Film má občas pomalejší tempo, hlavně ve středě, ale když dojde na strašení, tak je poctivý a efektní. Lekaček je jen pár, ale za to fungují výborně, atmosféra dokáže být mrazivá a líbilo se mi finále, kde dojde na slušnou porci creepy záběrů, vlastně došlo i na trochu násilí, což jsem zde vůbec nečekal ( když si entita stáhne kůži z tváře, jsem byl nadšenéj). Takže ve výsledku milé překvápko, ale nebude to úplně pro teenky, jak se na první pohled zdálo, ty se většinu času v kině prosmějí. 7/10. ()
Galerie (36)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (20)
- Název filmu se objeví až v 16. minutě. (noelcoward73)
- Parker Finn uviedol, že pri filmovaní ho inšpirovali filmy ako Rosemaryino dieťa (1968) v spôsobe, akým sú predstavené postavy, Safe (1995) v tom, ako sa manipulovalo kamerou, a potom Cure (1997), podľa ktorého priniesol nočnú mrazivú atmosféru filmu, ktorá sa tiahne celým vyšetrovaním. (Arsenal83)
- Jessie T. Usher (Trevor) uvedl, že nejnáročnější scénou bylo, když Trevor s Rose (Sosie Bacon) vstupují do domu a kolem probíhá kočka, protože kočka příliš nespolupracovala. (StrYke)
Reklama