Reklama

Reklama

Piargy

  • Slovensko Piargy (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladá, krásná a chudá Juliša (Judit Bárdos) se provdá za Martina (Daniel Fischer), syna nejbohatšího statkáře v Pirgách, a ocitá se tak v rodině, kde vládnou velmi tvrdá pravidla. Nejen, že musí čelit nepříjemnému tlaku tchýně, ale nedokáže se ani ubránit násilným svodům tchána (Attila Mokoš). Juliša se přesto do manželova otce zamiluje a vzniká tak podivný milostný trojúhelník. Zakázané tajemství však nezůstává dlouho utajené a všichni z něj zatouží vytěžit nějaký prospěch. Julišina sestra (Lucia Siposová), lidé v obci a dokonce i vesnický kněz. Vesnice Piargy tak žije hříšným životem, dokud jedné masopustní noci úplně nezmizí. Jako by ji čerti odnesli s lidmi, domy i zvířaty. Naplňuje se proroctví staré místní vědmy Uly o příchodu Antikrista a krutém trestu? (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (106)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Rozporuplné. Na jednej strane to má neskutočnú kameru (dobre nasvietiť čiernobielu kameru vie málokto, nedávno sa na tom popálil aj Fincher), skvelú hudbu a najmä úvodná dvadsaťminútovka je mimoriadne podmanivá. Ale ten príbeh o milostnom trojuholníku a násilí na dedine je ako z najhoršej STV sedliackej drámy (šmrcnutej rutinným holokaustom). Švantnerovu predlohu som čítal a dojmy z nej som mal ako z apokalyptického hororu o dedine, ktorá sa prepadla, lebo cez pôst mali zábavu. Sodoma a Gomora. Naturizmus predlohy tu ustupuje do úzadia, Trajkov novelu prerozprával ako realistický príbeh a je to strašná škoda. Dajte tomuto tímu prachy na autentický slovenský noir, to by som si pozrel. 7/10 ()

fantassia 

všechny recenze uživatele

Taková malá fanatická totalita. Co dělá s lidmi hloupost a živočišnost. Když se to převlíkne do moderního kostýmu, tak to tady máme stále stejný, fanatismus nepochopené  a do pověrčivosti zvrhlé falešné nábožnosti přehodíme do politického kabátu hlouposti lidské, kterou zneužívají vyprázdnění, tupí, moci a majetku chtiví politici. Jen pro změnu se ukrývají za zákony místo za náboženství. Ty zákony, ale platí jak pro koho, takže změnila se jen doba, oblečení  a forma, ale člověk je stále stejný. ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Naplní se už čas, neboť všechna znamení se už ukázala. Z nehodné ženy zrodí se antikrist"  Kdo by si v okamžiku, kdy celou vesnici zasype ohromná lavina, nevzpomněl na tato dramaticky vyřčená prorocká slova místní vědmy? Ale co když onen očekáváný antikrist má trošku jinou podobu než malé novorozeně, které též skončilo pod lavinou... Vesnické historické drama ze Slovenska z doby těsně před 2. světovou válkou má v sobě v první řadě jakousi magičnost. A může za to nejen ona děsivá věštba, ale především úžasná černobílá kamera Petere Beczika, která po celou dobu doslova kouzlí (po nebi i po zemi). Nejkrásnější je asi záběr, kdy kamera zblízka zabírá rozsochatý pařez na poli zatímco v pozadí je zamračená obloha. Kromě téhle poctivé filmařiny nebo působivé hudby Kirila Dzajkovského zaujme i samotný příběh o postavení žen ve zdejší vesnické společnosti. Nejde přitom jen o mladou Julišu (velmi věrohodný výkon Judit Bárdos), ale i její tchýni, zasmušilou ženu, která musí přehlížet, jak její náruživý muž "klátí" jednu ženskou za druhou. Postupem času (skoro) všichni vědí, co se na statku děje, ale nikdo to vlastně moc neřeší (zdejší kněz se maximálně zmůže na to, že si na chlípném sedlákovi jako odpustek vymůže příslib zaplacení nové střechy kostela). A tak vše pomalu ale jistě směřuje až k téměř apokalyptickému finále... ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Vidím, že nevěstu jsi už vybrala.“ - „Ano.“ - „Ale boží vůle je jiná!“ - „Jedna prašivá ovce celé stádo nakazí.“ - „Pastýř musí milovat všechny svoje ovečky!“ A některým z nich zřejmě i dát tuhle „lásku“ pořádně fyzicky najevo…Těšil jsem se na vizuál a atmosféru. A od obou se mi dostalo v podstatě to, co jsem i očekával. Technická stránka v čele s dominantní černobílou kamerou a nasvícením snímku perfektně sedla. Atmosféra zapadlé, v mnoha ohledech zaostalé a konzervativní vesničky v zemi, jejíž představitelé zrovna rokují v Berlíně o své budoucnosti, se také docela vydařila. Bavil mě i nerovný boj novomanželky s tchánem, jejich představitelé zase dominovali herecky. Problém jsem měl v podstatě jen s těmi rádoby efektními výjevy, které vyznívaly všelijak, jen ne vážně či snad strašidelně, a pak klášterními pasážemi z přítomnosti, které mě malinko nudily. Jinak za mě veskrze spokojenost, takže dávám slušné 4*. „A nemine nás to neštěstí. Protože ho předpovědělo Písmo. Jedněm strach vyrve srdce, jiní se uškrtí navzájem!“ ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Tady mi přijde, že se strašně neshodnu. Dílo, které balancuje mezi fantas magořinou a fakty. Taky strašně zbytečné chaotický a v určitých částech zbytečně přeefektovaný. Už styl podání názvu byl docela divnota. Pak přidám chaotičnost, zbytečnost a nelogičnost a jsem tam, kde jsme. Takových příběhů už bylo. A byly udělány mnohem lépe. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (8)

  • Scenáristka Jana Skořepová dala väčší dôraz na postavenie žien v spoločnosti a na to, ako muži používajú svoju moc, aby od žien dosiahli to, čo chcú. V literárnej predlohe prevláda otázka viny a trestu. (Biopler)
  • Scéna, kdy gazdova žena (Lucia Klein Svoboda) svrhne svého muže ze židle a hodí po něm keramickou mísu, původně ve scénáři nebyla. Herečka Lucia Klein Svoboda ale cítila, že právě jakési zadostiučinění či gradace potlačovaných emocí postavě chybí. Šla tedy za režisérem (Ivo Trajkov), který ji dal za pravdu a scéna byla následně dopsána a přidána do filmu. (venus)
  • Hospodářské stavení gazdy Roháče (Attila Mokos) se ve skutečnosti nachází v Múzeu slovenskej dediny v Martine (Slovensko). Aby stavení působilo odlehlejším dojmem, byly všechny záběry směřující ven z brány natočeny o cca 250 km dále, kde byla brána replikována v jiném prostředí. (venus)

Reklama

Reklama