Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Majitel nočního podniku, kněz, čínská mafie a andělé, kteří vše komplikují. Gérard DepardieuChristian Clavier v bláznivé akční francouzské komedii... Hlavní postava příběhu, majitel pařížského nočního podniku Antoine Carco, se vypraví do Hongkongu, aby odsud dopravil syna svého dávného přítele La Pince k jeho matce do Paříže. Nedělá to však nezištně, umírající La Pince mu slíbil dvacet procent ze čtyřiceti milionů, které ukradl bossovi mocných Triád, panu Mo. Antoine vyzvedne chlapce jménem Baoa a pod smyšlenou záminkou se mu ho podaří vnutit francouzskému knězi Tarainovi, který tu je s několika svými svěřenci, mladistvými delikventy, na výletě. Tajně ukryje cenné papíry v knězově diáři a na útěku před zabijáky Triády nastoupí do stejného letadla jako kněz, kterému se pak dalšími smyšlenkami pokouší vysvětlit, proč se tak náhle vrací do Francie. Sotva se mu však podaří svěřeného chlapce na pařížském letišti zbavit, objeví se v jeho autě anděl strážný, který je jeho dvojníkem a nabádá ho k nápravě. (Česká televize)

(více)

Recenze (80)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Aneb někdy vás možná nezastaví flanďák, ale vaše SVĚDOMÍ!!! Uvědomuji si, že posledních zhruba deset minut této komedie už je spíše urychlená chaotická bezradnost. A celkově si říkám, že kdyby se tvůrci drželi hesla Francise Vebera, že komedie nemá mít déle než 90 minut a trochu si pohráli ve střižně s nůžkami, mohl být výsledný dojem ještě lepší. Jinak je tento snímek pro mě ale i tak  překvapivým důkazem toho, že i ,,tak trochu jiná´´ francouzská komedie, které  by kdekdo dal škatulku ,,americká´´ může být zábavná. Ale tak, co čekat od Claviera, že...Je to borec.  Od Jeana-Maria Poiré jakožto režiséra Návštěvníků se nedalo čekat nic jiného než hodně vystřední, bláznivý a hysterický humor. Ale u Christiana Claviera můžete zapomenout na Jacquouilleho. Tentokrát se Poirévovi (nebo samotnému Clavierovi pro sebe.:D) povedlo pro něj napsat jinou vtipnou karikaturu puritiánského pomateného kněže Taraina (Tr jako trenér.:D,) podobnému spíše mému oblíbenému Jacquartovi. A Clavier se ve svém svatém otci velmi výživa a nad jeho komediálním výkonem jsem si tady teda zaslintal. Velký nářez.  Géráld Depardieu se zase zhostil své odvědčené polohy  bezpostředního drsňáka , byť tentokrát taky hodně bláznivě stylizovaného. Konfrontace Claviera a Depardieu je největší síla filmu a jejich postavy  se doplňují velmi dobře, jak herecky, tak ve scénáři, ve kterém to všechno vyvrcholií tím, když dostanou své strážné andělý. A jak jinak, než drsňák  hodného a slušňák pořádného pokoušeče. A to společně museli jejich pánové ještě tolik věcí vyřešit...Ufff, asi bych měl trochu problém převyprávět celý děj, ale toto bizární dobrodružství mělo svoje ulítlé kouzlo,   několikrát jsem se s chutí zasmál a Poiré s Clavierem dosáhli oho, že to bylo tak blbý, až dobrý. Rozčilovaly mě čínští mafiání.  Celkově ty asijské vsuvky jsem jen tak nějak přetrpěl, abych se znovu dostal k eskápadám Depardieua a Claviera, někdy pořádně bláznivým, někdy zase dokonce ve stylu klasické francouzské konverzační komedie. Ale  jinak doufám, že nebudu pokáran andělem strážným když řeknu, že jsem se u této  hřísné jízdy bavil. Hláška o ubohých kancelářských podrazech (viz.komentář uživatele choze)  byl právě jeden z  těch totálně  smrtích momentů.:o Nevyřadila se jenom hlavní dvojka z Francie, ale i jejich čeští daberi ve velmi povedeném dabingu. A sranda nekončí ani se závěrečnými titulky, bacha. Aneb já to nechci.:D ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Taková ta ztřeštěná francouzská taškařice s výměnami, nečekanými střety, omyly a jedním roztomilým děckem. Vcelku klišé, dokud se na místě neobjeví jeden ďáblík a jeden andílek, což bujarou zábavu pošle do kopru, protože obě postavy jsou především hrozně otravné. Další mínus jsou archaické počítačové triky, které jsou vzhledem ke vzniku filmu pochopitelné, přesto dnes už téměř nedívatelné. Daly by se odpustit u dobrého filmu, u průměrného ne. Potěšila tak především krásná Eva Herzigová, která plnila dekorativní úlohu na jedničku. ()

Reklama

tein 

všechny recenze uživatele

Jedna z vůbec nejslabších a nejméně vtipných komedií s Depaedierem a Clavierem co jsem kdy viděl. Vidět to možná v 90-tých letech, nebo být ještě pubertě, tak se mi to možná i líbí ale jelikož jsem to videl až nyní tak jsem dost překvapen toho mnoha pozitivního hodnocení. Polovinu devadesátých let to ovšem nezapře už jen tím vším hloupým a zbytečným ničením všeho a hlavně hromadné bouračky aut ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Když se Strážní andělé snaží bavit na klasický způsob po francouzsku dialogickou smrští a zapeklými situacemi dvou odlišných hlavních postav, nabízí především díky Christianu Clavierovi slušnou zábavu. Když to Poiré mezi tím zkouší po americku, do centra dění chrlí velkou dávku bláznivé akce a v pozadí všeho rozehrává mafiánskou linku s vyřizováním účtů mezi tvrdými čínskými a hongkongskými hošany, stává se z toho otravná až chaotická akční slátanina. Celým tímto kontextem a vybranými scénami nejvíc v úvodu a závěru mi humor ani film příliš nesedly, ale ve chvílích bohatých roztodivných eskapách pana faráře mě zase často bavil. Clavier se svými výrazy v spontánních pohledech a výrazech, během konverzace, během příhody s kufry, v letadle, ve skříni a tak dále, s často vtipnými hlášky, film spolehlivě táhne svou bodrou komikou, jeho smích třeba během sekvencí ze závěrečných titulků je nákažlivý... až mi ten film začal připadat docela milý (což bych ze začátku neřekl). Ale vzhledem k té mafiánské lince (včetně jedné brutální scény zařazené po dlouhé konverzační smršti) zdaleka ne vždycky a Depardieu mi tu byl občas zase nesympatický. Ovšem ta hostující česká modelka v nezapomenutelné scéně ze skříně byla fakt pěkný kus ...a někdy se, světe se div, podaří hezký režijní nápad i Poirému! Když farář svolává na letišti varovní proroctví směrem k Antoniovi a kamera stoupne k záběru z nakloněného nadhledu, je to působivě uzemňující, ale i vtipné současně. [65%] ()

vla_kor 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších francouzských komedií 90. let. Clavier a Depardieu jsou skvělá dvojka - malý pan farář a obrovitý majitel nočního podniku - klasický základ pro dobrou komedii. Navíc jejich hlášky jsou nezapomenutelné - a v tom je pro našince trochu problém - chce to vidět ve francouzštině. Dost věcí jsou jen těžko přeložitelné slovní hříčky. A pak je tam i dost odkazů na francouzské reálie. Nenechte si ujít závěrečné titulky. "Nebreptej, Gérarde!" ()

Galerie (28)

Zajímavosti (1)

  • Film sa svojím rozpočtom 16,2 milióna eur stal vo svojej dobe najdrahším filmom francúzskej kinematografie. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama