Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (272)

uzzi 

všechny recenze uživatele

Jeden velký videoklip. Obrazově je to zajímavé. Nic tady ale nedrží pohromadě. Film ničím nestrhne pozornost, jen občas mile překvapuje obrazovou stránkou a to velmi, některé záběry vypadají jak rozpohybované olejomalby, někdy až moc sebestředně. Pokud by i ostatní složky filmu byly tak dobré, jednalo by se o skvělý film. Jenomže nejsou a to ani zdaleka, rozpadlou příběhovou kostru už nezachrání ani Gérard Depardiue a střih některých sekvencí nejspíše dělal autista. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Vidocq, pro někoho možná vybájená legenda, ve skutečnosti však historická postava - bývalý zločinec, který stál u zrodu Sureté, policista s kontroverzními metodami. Inspiroval mnoho umělců. Huga při psaní Bídníků. Moskalyk si jej vybral do prvního dílu jeho seriálu "Dobrodružství kriminalistiky". Dostal se i do žánru pokleslého, jako v tomto filmu. Jistě, fabule tohoto filmu je tak banální, předvídatelná a naivně hloupoučká, jak jen fabule může být. Také je v ní několik rozporů. Jenže výtvarné zpracování tento počin staví vysoko nad kategorii "propadák". Nádherné výrazné kontrasty - černé mraky a modré nebe, květinový záhon a hořící postava atd. atd. Temnota revoluční Paříže, groteskní obličeje, hampejzy... Který retro komixový film kdy měl tak podmanivou atmosféru? Žádný či málokterý. Navíc mě těší, že Vidocq se vyhýbá hloupému patosu, který je tak častý v amerických adaptacích. Nesnaží se dojmout, moralizovat ani poučit. Ví, že to neumí a chce jen jednoduše bavit. A to mu vcelku jde. V technickém zpracování selhává výrazněji snad jen v soubojových scénách, které jsou sestříhány s vysokou frekvencí a chaoticky - jednotlivé záběry na sebe pramálo navazují. Vzato kolem a kolem v průměru jde o průměr, ač složený z extrémních ingrediencí. ()

Reklama

salahadin 

všechny recenze uživatele

Mě tento film bavil především svou velice ponurou atmosférou staré Paříže a zručně budovaným feelingem tajemna. Co se týče tolik zde kritizovaného scénáře, jako běžný, VŠ školou neerudovaný divák jsem si nevšiml tolika fatálních nedostatků, abych ho zde nad míru kritizoval. Naopak bych řekl, že způsob, jakým se drží film při zemi a jak buduje napětí je mnohem lepší, než filmy podobného ranku. Ne, není to špičkový film, ale ten nepříjemně mrazivý pocit při jeho sledování se nerozplynul, proto (možná trochu nezaslouženě) za 4. Tečka. ()

Zalost 

všechny recenze uživatele

Popravdě, tento film by mě zcela minul, kdybych tehdy neviděl ukázku v Kinoboxu. Po jejím shlédnutí jsem věděl, že něco takového zkrátka vidět musím. A nezklamal jsem se, Francouzi opět vytvořili skvěle koukatelné "zhollywoodizované" dílko. Ano, leckomu nemusí vyhovovat bojová umění, které Alchymista předvádí, nebo originální vizuální stránka snímku, ale mě se rozhodně film velice líbil. Až na předvídatelný a přitom zvláštní konec, ale to už je taková osobní bolístka :-) ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
  • Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)

Reklama

Reklama